۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۸۰۲۰۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

حکم حکومتی رؤیت هلال ماه از سوی رهبری صادر می‌شود

حکم حکومتی رؤیت هلال ماه از سوی رهبری صادر می‌شود
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: افق کشور‌ها برای رؤیت ماه متفاوت است و رؤیت در عربستان و مصر مبنی بر رؤیت در ایران نیست و تنها رؤیت ماه در ایران برای مردم ایران حجت است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان با تبریک عید سعید فطربا اشاره به راه‌های گوناگون رویت هلال ماه، گفت: اگر کسی با چشم خود هلال ماه را مشاهده کند برای او پایان ماه رمضان و آغاز ماه شوال و عید فطراست.

وی رؤیت هلال ماه از سوی دو نفرعادل و شهادت آن‌ها مبنی رویت ماه شوال را راهکار دوم فرارسیدن عید فطر دانست و افزود: سومین راه مشاهده هلال ماه از سوی تعداد زیادی حدود ۵۰ نفراست که رؤیت هلال ماه را تأئید و مهر تأئید برفرا رسیدن ماه شوال و عید فطر است.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه چهارمین راه رؤیت ماه استفاده از ادوات، ابزار و تجهیزات از سوی حاکم است ادامه داد: امروز کادر ورزیده ای در بیش از ۶۰ نقطه در کشور با استفاده ازدوربین و ماهواره و امکانات وسیع ارتش و سپاه و دانشگاه و نیرو‌های مردمی در کشور در زمینه رؤیت هلال ماه فعال هستند.

به گفته وی یکی از مراکز رؤیت هلال ماه سراوان است که رؤیت هلال ماه از این منطقه زودتر از دیگر مناطق کشور است و بعد از اعلام رؤیت ماه ازسوی دیگر مراکز و اعلام آن به دفتر رهبر معظم انقلاب و جمع بندی اطلاعات ارائه شده، حکم حکومتی مبنی بر رؤیت ماه و عید سعید فطراعلام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: افق کشور‌ها برای رؤیت ماه متفاوت است و رویت هلال در عربستان و مصر مبنی بر رؤیت هلال ماه در ایران نیست و تنها افق ایران و رؤیت ماه در ایران برای مردم ایران حجت است./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات