۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۷۷۸۱۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

هیچ نهادی به اندازه نهاد روحانیت برای مسجد تأثیرگذار نبوده است

هیچ نهادی به اندازه نهاد روحانیت برای مسجد تأثیرگذار نبوده است
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: هیچ نهاد و سازمانی به اندازه نهاد روحانیت برای مسجد تأثیرگذار نبوده است، اما در بخش تبلیغ برای مساجد آنگونه که باید فعالیتی انجام نشده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در جلسه نمایندگان ائمه جمعه منطقه کاشان که در حسینیه حضرت علی اکبر (ع) این شهرستان برگزار شد، ظرفیت مساجد را ظرفیت بالایی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب به استفاده از ظرفیت مساجد تأکید کرده است.

وی به نقش مهم مساجد در «رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه» اشاره کرد و افزود: امروز در دوره ای از انقلاب اسلامی ایران قرار داریم که باید از ظرفیت‌های مسجد بیشترین بهره برداری را برای مردم و جامعه داشت.

به گفته وی در دوران دفاع مقدس برای اعزام نیرو به جبهه و پشتیبانی از جبهه و جنگ این مساجد بودند که نقش محوری داشتند و حرف نخست را می‌زدند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار مساجد در انقلاب اسلامی، اظهار داشت: هیچ نهاد و سازمانی به اندازه نهاد روحانیت برای مسجد تأثیرگذار نبوده است، اما در بخش تبلیغ برای مساجد آنگونه که باید و شاید فعالیت انجام نشده است.
 
 
آیت الله سلیمانی روحانیت را از ارکان مساجد دانست و بر نقش روحانیت در مدیریت مساجد تأکید کرد و گفت: مصلا‌های نماز جمعه و نماز‌های جمعه و جماعات در سراسر کشور با مدیریت و محوریت روحانیت اداره می‌شود و این ظرفیت بزرگی است که در اختیار روحانیت قرار دارد.

وی با بیان اینکه عدم تبلیغات وسیع و گسترده سبب شده تا مساجد آنگونه که باید و شاید بروز و ظهور نداشته باشند، تأکید کرد: امروز مسجد به عنوان یک قرارگاه و پایگاه مطرح است و امام جماعت مسجد فرمانده پایگاه است و بقیه عناصر بر محور امام جماعت مسجد قرار دارند.
 
نماینده ولی فقیه در کاشان ساماندهی امور مساجد را فعالیتی ارزنده‌ دانست و گفت: ساماندهی امور مساجد فعالیت وسیع و گسترده‌ای است، از این رو ساماندهی بیش از ۵ هزار مسجد در استان اصفهان کار ساده‌ای نیست و نیازمند یک عزم عمومی است.
 

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه روحانیت در شریعت رشد کرده است، اما در عرف نیازمند بازسازی است تصریح کرد: عرف روحانیت در چگونگی تعامل با مردم باید بازسازی شود تا روحانیت قدرت جذب بالایی داشته باشد.
 
لازم به ذکر است، در حال حاضر ۵۳۰ مسجد با ۵۳۰ خادم در شهرستان کاشان و بخش ها تابعه این شهرستان فعال هستند./۱۳۰۷/
 
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات