۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۷۶۳۶۶
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشان خبر داد؛

مساجد و ائمه جماعت‌های نمونه کاشان انتخاب و معرفی می‌شوند

مساجد و ائمه جماعت‌های نمونه کاشان انتخاب و معرفی می‌شوند
اصفهان - حجت الاسلام نوروززاده ازانتخاب مسجد و ائمه جماعات و خادمان نمونه مساجد درسال آینده خبر داد و گفت: این انتخاب بر اساس شاخص‌های منشور مساجد انجام خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام رحمت الله نوروز زاده دوشنبه شب درگردهمایی شورا‌های مناطق ۹ گانه مساجد کاشان که در حسینیه حضرت علی اکبر (ع) برگزار شد، گفت: در ۹ منطقه شهرستان کاشان ۲۳۵ مسجد فعال است.

وی افزود: در هر منطقه ۳۵ مسجد تحت پوشش یک شورا فعالیت دارد و از بین هیات امنای هر منطقه تعدادی بعنوان اعضای شورای مساجد انتخاب شدند که این شورا‌ها بین ۵ تا ۷ نفرعضو دارد و هرشورا چندین مسجد را تحت پوشش خود دارند.

حجت الاسلام نوروز زاده از اجرای طرح بررسی مشکلات نمازگزاران مساجد و مردم محل با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان خبرداد و افزود: این طرح درسال آینده قرار است با دعوت از مسوولان و مدیران شهرستان در مساجد مشکلات نمازگزاران و مردم محله بررسی و حل و فصل کنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشان با تأکید بر غبار روبی و نظافت مساجد، گفت: غبارروبی و نظافت مساجد صرفا نباید به هفته آخر ماه شعبان بسنده شود، بلکه در طول سال باید نسبت به غبارروبی و نظافت مساجد اقدام شود.

حجت الاسلام نوروز زاده مبلمان، چیدمان و آرایش مسجد را در جذب نمازگزاران و نوجوانان و جوانان به مسجد موثر دانست و گفت: مسجد باید زینت داشته باشد و زیبا باشد تا نمازگزار از حضور در مسجد لذت ببرد.

وی منشور مساجد را نقشه راه فعالیت‌های مساجد دانست و بر مطالعه و عملیاتی کردن شدن آن تأکید کرد و ابراز داشت: اعضای هیات امنا و شورا‌های مساجد براساس دستورالعمل‌های منشورمساجد باید فعالیت خود را تنظیم و مدیریت کنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور رسیدگی به امور مساجد کاشان همچنین ازانتخاب مسجد و ائمه جماعات و خادمان نمونه مساجد درسال آینده خبر داد و گفت: این انتخاب‌ها براساس ملاک‌ها و شاخص‌های منشورمساجد و عمل به آن انجام خواهد شد.

شایان ذکراست در پایان این مراسم احکام اعضای شورا‌های مناطق ۹ گانه مساجد کاشان از سوی آیت الله سلیمانی نماینده، ولی فقیه در کاشان اهدا شد.

لازم به ذکراست، در شهرستان کاشان ۴۳۰ مسجد فعال با ۳ هزار عضو فعالیت است که از این تعداد ۲۳۰ مسجد با ۲ هزار عضو در شهر کاشان فعال هستند./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات