۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۸۰۲۲۶
سخنران حرم حضرت معصومه:

پیشرفت اقتصادی بدون سلاح، توهمی بیش نیست

پیشرفت اقتصادی بدون سلاح، توهمی بیش نیست
حجت الاسلام و المسلمین میرباقری گفت: اگر قدرت نظامی نداشته باشیم دشمن با لیبی سازی ایران به ما اجازه پیشرفت و قدرتمند شدن اقتصادی را نخواهد داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری در مراسم گرامیداشت شهدای انفجار تروریستی کابل و شهادت تعدادی از دختران دانش آموز که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، شیطنت دشمن و ترور و قتل عام مردم بی دفاع مسلمان را علامت شکست و ضعف دشمن دانست و اظهار کرد: دشمنان با تشکیل و حمایت گروه های تروریستی به دنبال ایجاد درگیری داخلی در جهان اسلام هستند تا عقب نشینی خود و پیشرفت اسلام را به تأخیر بیندازند.

وی با بیان اینکه اگر ما ضربه ای خورده ایم دشمن هم ضرباتی خورده است، فتح پایانی را در صورت ایستادگی و استقامت نزدیک دانست و گفت: عزیزانی که در حال مذاکره با دشمن هستند باید توجه داشته باشند که طرح خلع سلاح کشور و پیشرفت اقتصادی بدون سلاح توهمی بیش نیست و اگر قدرت نظامی نداشته باشیم دشمن با لیبی سازی ایران به ما اجازه پیشرفت و قدرتمند شدن اقتصادی را نخواهد داد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برخی از غربگرایان حاضرند به خاطر منافع حزبی و قبیلگی خود تمام منافع اسلام و انقلاب را به خطر بیندازند، افزود: اینکه ما موشک بدهیم و اقتصاد بسازیم خیال باطل دشمن و طرح آنها برای از بین بردن اسلام و انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به فرا رسیدن شب آخر ماه ضیافت الهی، گفت: خداوند برای ما در این ماه رزق های فوق العاده ای از جمله رزق های قرآنی در دسترس قرار داده است و امیرالمؤمنین(ع) فرمودند کسی با این کتاب مجالست نمی کند مگر اینکه هدایتی بر او افزوده و یا ضلالتی از او برداشته می شود.

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری رزق دیگر ماه رمضان را دستیابی به شب قدر و رسیدن به وجود مقدس امام زمان(عج) دانست و گفت: در این شب می تواند مقدرات انسان به مقدرات امام گره بخورد که نتیجه آن آزادی از آتش جهنم و ولایت اولیاء طاغوت است.

وی با بیان اینکه در شب آخر ماه رمضان خداوند به اندازه همه ماه انسان‌ها را می بخشد، افزود: یکی از رزق های مهم ماه رمضان آزادی از آتش جهنم است که باید این رزق را در این روزها از خدا طلب کنیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند در این ماه عبادات را آسان قرار داده به طوری که نفس کشیدن مؤمن هم عبادت است، گفت: ماه رمضان ماه خالص شدن و پاک شدن از آلودگی ها است زیرا علاوه بر آسان شدن عبادت، خداوند موانع را در این ماه برداشته و شیاطین در زنجیر و درهای بهشت باز است.

وی با اشاره به نشانه های بهره مندی از برکات ماه مبارک رمضان گفت: کسی از این رزق ها بهره مند شده است که بعد از عید فطر هم تغییر را در خود احساس نکند و از الان بنا نداشته باشد که بعد از عید فطر مانند قبل از ماه رمضان زندگی کند بلکه بنا دارد که در این ماه بماند و همین رویه را ادامه بدهد.

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری با بیان اینکه باید با دعا و توبه از خدا بخواهیم که ضعف‌های ما در این ماه را جبران کند، گفت: امام سجاد علیه السلام در دعای وداع با ماه رمضان به ما یاد داده اند که کوتاهی خود در این ماه را به درگاه خدا اعتراف کنیم و از او بخواهیم که پاداشی به ما عنایت کند تا فضیلتی که خود او ما را به آن دعوت کرده را جبران کند.

ارسال نظرات