۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۸۰۲۵۰
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه خبر داد:

اقامه نماز عید فطر در ۱۶ امامزاده و بقعه مبارکه استان کرمانشاه

اقامه نماز عید فطر در ۱۶ امامزاده و بقعه مبارکه استان کرمانشاه
کرمانشاه - حجت الاسلام صالحی گفت: با برنامه ریزی انجام گرفته نماز عید سعید فطر در کرمانشاه با حضور نمازگزاران در ۱۶ امامزاده و بقعه مبارکه این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد صالحی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت عید سعید فطر برگزار شد، اظهار داشت: عید سید فطر یکی از اعیاد بزرگ در دین مبین اسلام است و به معنایی دیگر این عید پاداش روزه دارانی است که یک ماه برای اثبات بندگی و اخلاص خود در راه خدا از هر معصیتی پرهیز کردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: بی گمان کسانی که این ماه خود را در پرتو دستورات الهی قرار دادند در تمام طول سال نیز در صراط مستقیم  و حق قرار دارند.

حجت الاسلام صالحی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: امسال با توجه به شیوع کرونا در کشور و استان کرمانشاه، مقرر گردیده که نماز عید سعید فطر در فضای باز برگزار شود که این تصمیم صرفا برای حفظ سلامتی مومنین و نمازگزاران می باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: بنابراین امسال با برنامه ریزی انجام گرفته نماز عید سعید فطر در کرمانشاه با حضور نمازگزاران در 16 امامزاده و بقعه مبارکه این استان برگزار می شود.

این استاد حوزوی با اشاره به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری نماز عید فطر امسال، تاکید کرد: برگزاری نماز عید فطر در بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمانشاه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می گردد و از مومنین و نمازگزاران درخواست می شود که از سجاده، مهر و... شخصی در این روز استفاده نمایند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: در صورتی که امکان اقامه نماز جمعه در مسجد جامع شهر کرمانشاه برای نمازگزاران مهیا نشود، این عزیزان می توانند نماز عید فطر خود را در امامزاده ابراهیم، بقعه مبارکه سیده فاطمه و یا زیارتگاه امام الزمان شهر کرمانشاه اقامه کنند.

حجت الاسلام صالحی در پایان سخنان خود امامزادگانی که نماز عید فطر در آن اقامه می شود را امامزاده ابراهیم و امامزاده سید جمال‌الدین فش کنگاور، امامزاده علی‌‌اکبر و امامزاده حسن اسلام آبادغرب، بقعه ویس‌القرن و امامزاده قاسم پاامام کرمانشاه، بقعه احمدابن اسحاق سرپل‌ذهاب، امامزاده احمد سنقر، بقعه بابا ولی الدین صحنه، بقعه سلیمان ابن داوود گیلانغرب و بقعه سید جمال‌الدین کرم‌بست اعلام کرد./1400/

ارسال نظرات