۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۸۰۲۵۷
آیت‌الله توکل:

احیاء موقوقات موجب بهره مندی مردم از ثمرات آن می شود

احیاء موقوقات موجب بهره مندی مردم از ثمرات آن می شود
مازندران - نماینده مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت احیاء موقوفات مخروبه و متروک تأکید کرد و گفت: باید زمینه ای فراهم شود تا مردم بیش از پیش از ثمرات وقف بهره مند شوند.
به گزارش خبرگزاری رسا در مازندران، آیت‌الله سیدرحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار مدیر کل اوقاف مازندران با مثبت ارزیابی کردن اجرای رزمایش ضیافت الهی از سوی اوقاف مازندران، گفت: این طرح با توجه به مشکلات اقتصادی و این که برخی از مردم برای تهیه معاش خود در رنج هستند اقدام ماندگاری بوده است. 
 
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که برگزاری رزمایش ضیافت الهی معنای وقف را به‌خوبی نشان داد، تصریح کرد: توزیع 17هزار سبد کالا رقم بسیار بالایی است که جای تقدیر دارد.
 
آیت الله توکل با بیان این که احیای موقوفات مخروبه و متروک و برخورداری مردم از ثمرات آن اشتیاقی در مردم برای وقف ایجاد کرده است که مردم با دیدن آن برای وقف مشتاق می‌شوند، ادامه داد: به طور حتم اگر موقوفات مخروبه باشند مردم علاقه‌ای به وقف نشان نمی‌دهند.
 
وی یادآور شد: توزیع سبد کالا از محل عواید موقوفات در میان مردم موجب علاقه مندی بیشتر جامعه به مسأله وقف خواهد شد و مردم را در این مسیر مشتاق تر خواهد کرد.
 
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اعلام این که کار اوقاف در این برهه از زمان قابل تحسین است، گفت: با این گونه اقدامات حمایتی سفره مردم در ماه مبارک رمضان رنگین می شود و این کار به نوبه خود از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
آیت الله توکل درباره ورود اوقاف در بحث ساخت بیمارستان، مراکز درمانی و خرید تجهیزات پزشکی، اظهار داشت: وقف سنت ارزشمندی است که از گذشته دور وجود داشته و به فرد و یا منطقه ای خاصی منوط نیست.
 
وی با تاکید بر ضرورت حفظ موقوفات، افزود: برخی عناد می‌بینند که باید این بساط جمع شود اینها کسانی هستند که نه دلشان برای ملت نه مردم و نه برای حکم خدا و دین خدا می‌سوزد و تنها به دنبال دنیایشان هستند.
 
آیت الله با بیان این ک دست‌اندازی به وقف، تصرف عدوانی است، تصریح کرد: حتی به یک سانتی متر از وقف نمی توان دست زد بلکه با احیای موقوفات می‌توان از ثمرات آن برخوردار شد.
 
 حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این دیدار به ارائه گزارش عملکرد پرداخت و گفت: افطاری ساده و غذای گرم عصر و شامگاه هر روز در ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف استان در سطح امامزادگان و یا مناطق حاشیه شهر در بین افراد کم‌برخوردار توزیع شد.
 
وی بیان کرد: حدود 17 هزار بسته معیشتی از محل موقوفات طی ماه مبارک رمضان در مازندران توزیع شده است./950/
ارسال نظرات