۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۸۰۳۴۵
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد عنوان کرد؛

نفی سلطه گری استکبار جهانی؛ آرمان امت اسلامی

نفی سلطه گری استکبار جهانی؛ آرمان امت اسلامی
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اقتدار ملی زیر سایه وحدت و انسجام ملی تحقق خواهد یافت، گفت: نفی سلطه گری استکبار جهانی به یک آرمان برای امت اسلامی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، ضمن تبریک عید سعید فطر گفت: انبیای الهی بدین جهت مبعوث شدند که مردم را به بالاترین قدرت و جوامع را به اقتدار راستین رهنمون کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد بیان کرد: شناخت، ایمان، تلاش برای گسترش حق و توجیه دیگران برای پیمودن مسیر حق، زمینه های قدرت اجتماعی را فراهم می کند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: قدرت به دست آمده از مسیر حق، انسان را به فردی مقتدر تبدیل می کند که این قدرت را ابزاری برای ظلم و ستم قرار نمی دهد، بلکه از آن برای بسط عدالت در جامعه استفاده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حضرت امیرالمؤمنین در بالاترین جایگاه قدرت اجتماعی و حمکرانی قرار داشت، افزود: قدرت حضرت علی(ع) برآمده از ایمان واقعی بوده، از این رو ایشان به نماد عدالت، توسعه و پیشرفت حیات اسلامی در تاریخ بشر تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد بیان کرد: قدرت های به دست آمده از اقتدار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بدون پشتوانه دین و انسانیت، سبب گسترش ظلم و ستم به دیگران و جوامع مظلوم جهان خواهند شد.

وی در ادامه، ضمن محکومیت حادثه تروریستی افغانستان و ستم رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین گفت: امروز صدای واحدی از جهان اسلام برای مبارزه و مقابله با استکبار جهانی به گوش می رسد و امروز جهبه مقاومت اسلامی در برابر ظلم و ستم های استکبار خلق شده است.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: نفی سلطه گری استکبار جهانی، مقابله هوشمندانه با زیاده خواهی آمریکایی و رویارویی با استکبار جهانی به یک آرمان برای امت اسلامی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه باید ملت مسلمان فلسطن و افغانستان، حمایت های ملت ایران را در کنار خود احساس کنند، افزود: حمایت از ملت های مظلوم مسلمان جهان از ارزش ها و آرمان های نظام اسلامی بوده و کشور ایران برای دستیابی بدین هدف و دفاع از مردم مظلوم، سردار سلیمانی و شهدای مقاومت بسیاری را اهدا کرده است.

امام جمعه موقت تهران بر لزوم اتحاد و یکپارچگی ملی و داخلی تأکید و بیان کرد: باید همگان در داخل کشور در راستای تحقق وحدت کلمه، پیوند خویش بر مکتب امامین انقلاب و تحکیم خویش با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب قدم بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اظهار داشت: اختلاف ها، درگیری ها و دوگانگی های سیاسی سبب کاهش قدرت و اقتدار ملی خواهد شد، زیرا که ریشه درگیری ها برای کسب مقام، پست و مسؤولیت است.

وی با بیان اینکه کشور در آستانه انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری قرار دارد، گفت: باید مردم مسائل و اتفاقات انتخابات را به درستی تحلیل کنند و همگان منافع ملی کشور را بر منافع حزبی و جناحی خود ترجیح دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در بخش دیگری از سخنان خود، بر حضور مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو تأکید کرد و افزود: مولفه اصلی برای افزایش اقتدار ملی، میزان حضور و مشارکت مردم پای صندوق های رأی است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: در پرتو امنیت اجتماعی، زیر ساخت های توسعه و پیشرفت کشور فراهم شده است و با عزم و اراده استوار بر کاستی ها و ضعف ها برطرف و تهدیدهای کشور به فرصت تبدیل خواهد شد.

 حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اظهار داشت: ما در سایه وحدت ملی و انسجام اسلامی خواهیم توانست بر کاستی، ضعف ها، مشکلات اقتصادی و معیشتی غلبه پیدا کنیم./998/

ارسال نظرات