۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۸۰۳۸۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد؛

ضرورت صیانت از حقوق وقف در جامعه اسلامی

ضرورت صیانت از حقوق وقف در جامعه اسلامی
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین معلمی بر ضرورت صیانت از حقوق موقوفات در جامعه اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که فرهنگ وقف از گذشته‌های دور در جامعه دینی جایگاه خاص و رفیعی داشته است، گفت: برخی از اسناد موقوفات مربوط به چندصد سال قبل است که امیدواریم این فرهنگ ریشه‌دار باور و اعتقاد دینی در جامعه تا ظهور ولی الله اعظم ماندگار بماند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نشانه مؤمنان متقی ایمان به غیب، اقامه نماز و انفاق کردن است، افزود: انفاق به این معنا است که انسان از مال خود، برای تامین نیازمندی نیازمندان بگذرد که برخی موارد موردی بوده یعنی مبلغی را در اختیارش می‌گذارد اما وقتی انفاق ماندگار که به‌معنای وقف است.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی ادامه داد: وقف به این معنا است که منفعت مال در یک راهی هزینه شود که البته در جامعه شیعی عمده موقوفات صرف اقامه عزاداری سالار شهیدان بوده است که امسال در ماه مبارک رمضان اوقاف از محل عوائد موقوفات اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی کرده که جای قدردانی دارد.
 
امام جمعه قائمشهر با بیان این که موقوفات، صدقه ماندگار و جاریه است نه برای یک مقطع خاص و برای همیشه آینده، خاطرنشان کرد: امیدواریم جامعه دینی ما به وقف اهمیت دهند.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تاکید بر ضرورت امانت داری در وقف، خاطرنشان کرد: هم نگهدارنده و هم دریافت کننده وقف باید در عمل به مفاد وقف نامه پایبندی کامل داشته باشد.
 
امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که فرهنگ وقف از گذشته‌های دور در جامعه دینی جایگاه خاص و رفیعی داشته است، یادآور شد: برخی از اسناد موقوفات مربوط به چندصد سال قبل است که امیدواریم این فرهنگ ریشه‌دار باور و اعتقاد دینی در جامعه تا ظهور ولی الله اعظم ماندگار بماند.

توزیع 17 هزار بسته غذایی از محل موقوفات در مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز از توزیع 17 هزار بسته غذایی در قالب کمک مؤمنانه از محل عواید موقوفات استان در میان نیازمندان خبر داد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری اظهار کرد: از طرح‌های فاخر در ایام ضیافت الهی هر ساله انجام می‌شود و به ویژه در ماه مبارک رمضان نیز در دستور کار قرار گرفته بحث رزمایش ضیافت همدلی بوده است.

وی با بیان این که حدود 17هزار بسته معیشتی از محل موقوفات منطبق ماه مبارک رمضان و افطاری‌ها تهیه و در بین مردم به ویژه قشر آسیب‌پذیر جامعه تقدیم شده است، افزود: همچنین در ماه رمضان امسال عصر پنج شنبه و شب‌های قدر پرس‌های غذاهای گرم تهیه و بین مردم توزیع شده است که اکثر شهرستان‌های ما این کار حسنه را انجام می‌دادند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به تهیه نان مهربانی در استان از محل موقوفات اشاره کرد و گفت: کار ماندگار دیگر افطاری ساده بوده که در امامزاده‌های شاخص استان انجام شده است.

وی با قدردانی از حمایت‌های نماینده ولی فقیه و استاندار مازندران، اظهار کرد: اینکه توانستیم در شب‌های قدر برنامه‌های قرآن به سر برگزار شود جز با همکاری هیات‌های مذهبی و دوستداران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.

حجت الاسلام حیدری به دعوت از قاریان بین‌المللی کشور شاکرنژاد و حسینی در سطح امامزادگان و موسسات خیریه استان اشاره کرد و افزود: محافل انس با قرآن در سطح شهرهای استان طی این ماه مبارک برگزار شده و از طریق فضای مجازی در اختیار قرآن دوستان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: جلسات تفسیر قرآن با حضور گسترده مردم در بقاع متبرکه البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باحضور مفسران قرآنی از قم برگزار شده است که جای تقدیر دارد./950/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محسن نیک سرشت
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
خاک بر سرتون با این همه تبلیغات که روی اخبار می اید چس هم نمی ارزید
0
0