۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۸۰۳۸۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

رونق محصولات داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو خرید کالای ایرانی است

رونق محصولات داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو خرید کالای ایرانی است
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: مردم ایران با خرید کالا‌های ایرانی و حمایت از صنعتگران به تولید محصولات در کشور رونق و اقتصاد مقاومتی را محقق کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی صبح امروز در بازدید از شرکت باری اسانس کاشان بر ضرورت توجه به تولید کالا‌های ایرانی، گفت: دشمنان نظام در نبرد اقتصادی به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان هستند.

وی با اشاره به نام‌گذاری عناوین سال‌ها در بیش از یک دهه گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: تأکید رهبر معظم انقلاب در تمامی نام گذاری‌ها بر توان و تولید داخلی و ایجاد اشتغال در کشور بوده است.

آیت الله سلیمانی گفت: مردم ایران با خرید کالا‌های ایرانی و حمایت از صنعتگران به تولید محصولات در کشور رونق و اقتصاد مقاومتی را محقق کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان نام‌گذاری امسال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» از سوی رهبر فرزانه انقلاب را تدبیری هوشمندانه دانست و اظهار داشت: این مهم بیانگر دغدغه و نگاه آسیب شناسانه معظم له به مسائل اقتصادی کشور است.
 
شعار «ما می‌توانیم» در جامعه تبیین، نهادینه و به یک باور و فرهنگ عمومی تبدیل شود
وی تولید هرگونه محصول و ایجاد اشتغال در کشور را تیری به چشم دشمنان اسلام و نظام دانست و تاکید کرد: شعار «ما می‌توانیم»  در جامعه تبیین، نهادینه و به یک باور و فرهنگ عمومی تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه بر تربیت نیروی کارآمد در جامعه تأکید کرد و با اشاره به اینکه نیروی انسانی کارآمد در جامعه بیکار نمی‌ماند تصریح کرد: اگربه دنبال رفع مشکل اشتغال در کشورهستیم باید نیروی کارآمد، متعهد، مجرب و با انگیزه تربیت شود تا بتوانند در عرصه تولید توان نقش آفرینی کنند.

وی درادامه به صادرات محصولات شرکت باریج اسانس کاشان به کشور‌های مختلف جهان و از جمله چین اشاره کرد و گفت: این مهم بیانگر رشد علمی و برخورداری این شرکت از نیروی‌های کارآمد و توانمند است.

آیت‌الله سلیمانی جایگاه شرکت باریج اسانس در داخل و خارج از کشوررا حائز اهمیت دانست و یادآور شد: این شرکت به برکت انقلاب اسلامی ایران با سرعت به سمت پیشرفت و توسعه در جهان گام برمی‌دارد که این مهم نیازمند همت و تلاش مضاعف برای برطرف کردن مشکلات و موانع تولید در کشور است.

لاله حجازی مدیرعامل داروسازی باریج اسانس کاشان در این دیدار گفت: این شرکت جزو نخستین شرکت‌های داروسازی دارای مجوز درکشور است.

وی افزود: این شرکت دانش بنیان از دانش طب قدیم با بهره گیری از ابزار و دانش جدید محصولاتی با فرمولاسیون طب سنتی تولید می‌کند که باعث احیای این طب می‌شود.

حجازی گفت: نخستین فرمول طب سنتی که در کشور ثبت شد مربوط به شربت اشتهاآور باریج در سال ۱۳۸۶ است که هم اکنون مرکز تحقیقات این شرکت پروژه‌های بالینی زیادی را در سطح کشور انجام می‌دهد.

به گفته وی «کشت و صنعت گلکاران»، نخستین شرکت زیر مجموعه داروسازی باریج اسانس در سال ۱۳۶۴ کارش را با کشت گیاهان دارویی، روغن‌کشی، اسانس‌گیری و تهیه پودرگیاه آغاز کرد.
 
باریج اسانس کاشان مواد اولیه شرکت های دارویی را تامین می کند 
مدیرعامل داروسازی باریج اسانس یادآور شد:با افزایش تحریم‌ها برخی شرکت‌های تولید کننده گیاهان دارویی، مواد اولیه را از شرکت داروسازی باریج اسانس تهیه می‌کنند.

همچنین خانم حسیبی مدیرعامل محترم باشگاه فرهنگی ورزشی باریج اسانس کاشان گزارشی از فعالیت‌ها و مشکلات پیش را ارائه کرد و آیت الله سلیمانی نیز با تقدیر از زحمات و فرهنگ سازی باشگاه باریج و دستور به پیگیری مشکلات باشگاه فرهنگی ورزشی باریج اسانس گفت: مسؤولان در خط مقدم انجام امور و در راس صف هستند و باید مسائل را پیگیری کنند و کارآفرین و اسپانسر‌ها بعنوان پشتیبان هستند./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات