۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۶۸۰۴۴۴
جلیلی با تأکید بر اینکه کشور با نمایش اداره نمی شود:

انتخابات عرصه برنامه ها باشد نه اغوا و لفاظی

انتخابات عرصه برنامه ها باشد نه اغوا و لفاظی
جلیلی با تأکید بر اینکه انتخابات باید عرصه برنامه ها باشد نه اغوا، گفت: امیدوارم در این انتخابات لفاظی‌های ضعیف و بی اعتبار نتواند بر برنامه محوری غلبه پیدا کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: امید دارم که این انتخابات عرصه برنامه ها باشد نه اغوا.

وی افزود: چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که در این عرصه رقابت ها باید ناظر به مسائل واقعی کشور و پاسخ های معتبر به آنها باشد.

جلیلی تاکید کرد: در فضای انتخابات نباید مسائل موهوم جای مسائل اصلی را  بگیرد و امروز مسائلی چون معیشت و اشتغال مسائل واقعی مردم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ان شاءالله در این انتخابات لفاظی‌های ضعیف و بی اعتبار نتواند بر برنامه محوری غلبه پیدا کند. 

جلیلی با بیان اینکه کشور را با نمایش نمی توان اداره کرد، تصریح کرد: 8 سال گذشته این تجربه را نشان داد و بعضی از تجربه ها مشکلی از مسائل مردم را حل کند و نمایش نمی‌تواند جای کار واقعی را بگیرد. 

وی با اشاره به اینکه در آستانه یک انتخابات مهم هستیم گفت: این تصیمیم برای  4 سال کشور مهم است چرا که در 8 سال گذشته راههای بسیاری غلطی در کشور انجام شد که فشارها را بر مردم افزایش داد.

وی افزود: امیدوارم عرصه اقناع مردم برای برنامه ها باشد و من فکر می کنم مردم ما خودشان باید فضای انتخابات را رعایت کنند و مردم به مانند کسانی هستند که نامزدهای انتخاباتی باید برنامه خود را به آنها ارائه دهند.

جلیلی تصریح کرد: در این عرصه رقابت هایی که صورت می گیرد مهم است و از آن مهمتر پاسخ هایی است که داده می شود.

وی افزود: فضای انتخابات نباید جایی باشد که مسائل فرعی جای مسائل اصلی را بگیرد و امروز مسائلی چون اشتغال و اینکه چگونه می شود تحریم ها را برطرف کرد بسیار مهم است از این رو نامزدها باید به مردم برنامه های خود رابه مردم اعلام کنند و بگویند چه چه برنامه هایی دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در این انتخابات نباید لفاظی ها در آن به مسائل اصلی مردم برتری پیدا کند چرا که نمایش نمیتواند جای کار اصلی را بگیرد چرا که اگر ما به کار نرسیم نمایش تبدیل به کار می شود و برای مردم سودی ندارد.

وی گفت: در فضای انتخابات نباید کسانی با حرف های سست و تمایلات مقطعی فضای انتخابات را از مسیر اصلی خارج کنند.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: در 4 سال آینده نباید حرکت کشور به شکلی باشد که کشور پیشرفتی نداشته باشد از این رو باید در عرصه انتخابات به یک رویکرد دقیق برسیم.

جلیلی تصریح کرد: مردم باید خودشان فضای انتخابات را اداره کنند و نباید اجازه دهند که دوقطبی های کاذب جای رویکردهای اصلی را بگیرد و مردم باید بدانند ما در پیش رو نکات بسیاری داریم اما مهم این است که باید نامزدهای انتخاباتی این را بدانند که ما برای 4سال آینده کدام مسائل را اولویت قرار می دهیم از این رو کسی که می آید باید بداند که اختیارات و مسئولیت ها چیست؟

جلیلی گفت: ما یک نقشه راه می خواهیم و کسی که میخواهد  4 سال آینده کشور را اداره کند باید نقشه راه مهمی داشته باشد.

وی تاکید کرد: در سال  92 و 96ما برنامه هایی داشتیم اما نشد از این رو امیدواریم این ناامیدی ها دوباره تکرار نشود و انشاالله کشور با قوت ادامه داشته باشد.

جلیلی در پاسخ به سوالی پیرامون درباره اینکه مهم ترین اقدامی که در صورت ریاست جمهوری انجام دهد چیست گفت: اشتغال که نتیجه بیکاری فکری، مسکن و بی اثر شدن تحریم های مهم ترین مسائل موجود در کشور است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که عرصه انتخابات عرصه حضور نامزدها است خاطرنشان کرد: جبهه انقلاب و کسانی که با هم همسو هستند سعی می کنندبا هم باشند و ما باید برای 4 سال آینده برنامه داشته باشیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
منظورش کیه؟
1
0