۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۸۰۳۸۲
آیت‌الله رئیسی پس از ثبت نام در انتخابات:

بانیان و شرکای وضع موجود، مدعی تغییر نباشند/ رقیبم فساد و ناکارآمدی است

بانیان و شرکای وضع موجود، مدعی تغییر نباشند/ رقیبم فساد و ناکارآمدی است
آیت الله رئیسی با بیان اینکه خود را رقیب فساد و ناکارآمدی می‌دانم نه گروه های سیاسی، گفت: بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند مدعی تغییر در وضع موجود باشند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، پیش از ظهر امروز و در حاشیه ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لازم می‌دانم از دست‌اندرکاران انتخابات در حوزه اجرایی و نظارت تقدیر کنم و نیز از اصحاب رسانه تشکر کنم.

وی افزود: از مردم عزیز جای جای کشور که برای حضورم در انتخابات دعوت کردند و از گروه ها و تشکل های مختلف و همه زنان و مردان کشورم تشکر می‌کنم و برای اجابت دعوت آنها که به اشکال مختلف آن را  تکرار کردند، به صحنه آمده ام.

رییس قوه قضائیه افزود: برخی عزیزان و دغدغه‌مندان معتقد بودند که تحول باید در قوه قضائیه و امر مبارزه با فساد ادامه یابد و نگرانی ادامه کار قوه قضائیه را داشتند؛ بخاطر این دغدغه از آنها تشکر می‌کنم، ولی مسئله با اولویت قوه مجریه و معیشت و مشکلات و بیماری و سفره مردم و مسئله اقتصادی آن‌ها نیز دغدغه ایجاد می‌کند.

بانیان و شرکای وضع موجود، مدعی تغییر نباشند

آیت الله رئیسی با بیان اینکه خود را رقیب فساد و ناکارآمدی می‌دانم نه گروه های سیاسی، گفت: بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند مدعی تغییر در وضع موجود باشند.

وی با اشاره به لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: مردم خانه های خود را ستاد انتخاباتی کنند و هر خانه یک ستاد خواهد بود و امید داریم که با نقش دادن به مردم، مشکلات را حل کنیم.

رییس‌ دستگاه قضایی کشور با بیان اینکه بنای ایجاد ستاد انتخاباتی و امکان مالی برای هزینه کردن ندارد، تأکید کرد: در بستر گام دوم انقلاب، وضع کنونی برای مردم نیست. با همت همگان و با ایجاد تحول در بخش‌های مختلف اجرایی، ایرانی قوی خواهیم داشت. این تحول و این دولت به عنوان دولت مردمی می‌تواند شرایطی را رقم بزند که نتیجه آن، «ایران قوی» است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که برنامه وی برای معیشت مردم و سیاست خارجی چیست، اظهار کرد: سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی تعامل با همه کشورها به ویژه همسایگان است. با کسانی که قصد دشمنی نداشته باشد، تعامل خواهیم داشت آن هم به شکل دوستانه، عزتمندانه و مقتدرانه. درباره برنامه‌هایم نیز بیانیه‌ای صادر کردم که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته که اولویت آن مسائل خارجی، تولید، معیشت و اقتصاد و رفع بیکاری جوانان است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا وی برنامه‌ای برای حضور در انتخابات داشته، گفت: انتظار من این بود که در این میدان، عزیزی غیر از من حضور پیدا کند چرا که من کار مهم و مأموریتی سنگین داشته و دارم. مأموریتی سنگین که از روز اول کارم تلاش کردم این بخش را برای مردم امیدوارکننده بسازم و نگاه‌های مردم نیز در این زمینه شاهدی است بر اینکه که تلاش‌هایی صورت گرفته است.

بانیان و شرکای وضع موجود، مدعی تغییر نباشند

آیت الله رئیسی تاکید کرد: با نزدیکی به ایام انتخابات احساس کردم همه درخواست‌هایی که از سوی مردم و جامعه نخبگانی و دغدغه‌مند می‌شود، برای من مسئولیتی جدی ایجاد می‌کند که دیگر جای راحت‌طلبی و عافیت‌طلبی نیست. من در این قوه کارهایی به عهده دارم اما اهمیت حوزه دستگاه اجرایی از این قوه بیشتر است.

وی ادامه داد: در حوزه دستگاه اجرا است که بسترهای فسادزا از ریشه خشکانده می‌شود و تبدیل ناکارآمدی‌ها به کارآمدی‌ها باعث می‌شود ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی نخواهیم داشت و حل مسائل در دستگاه اجرایی می‌تواند از مشکلات دستگاه قضایی و از پرونده‌ها بکاهد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر امور در جای خود به درستی انجام شود دغدغه مردم کاسته می‌شود، یادآور شد: از این رو دستگاه اجرایی را اهم می‌دانیم. من در این حضور نه به دنبال جایگاه قدرت و پست و مقام هستم و نه قصد دارم بر قدرت و جایگاه خود بیفزایم. آنچه قصد داشته‌ام پاسخ مثبت دادن به دعوت و خواست مردم و ان شاءالله گره‌گشایی از مشکلات آنها است.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: گفته بودم با توجه به مسئولیت در قوه قضاییه نمی‌خواهم بیایم اما وضعیت و عرصه به نحوی پیش رفت که این مسئولیت به گردن من افتاد تا جایی که احساس کردم اگر از زیر بار آن شانه خالی کنم فرار از مسئولیت و خدمتگزاری به مردم است.

رییس دستگاه قضایی کشور در پاسخ به این پرسش که انتظار وی درباره تشکیل ستادهای مردمی چیست، گفت: مردم از وضع موجود گله‌مند و ناراحتند و باید به این وضع خاتمه داد. حضور بنده به دلیل این است که من خودم را «از مردم، در مردم و با مردم» می‌دانم و با حضور آنها می توان مشکلات را حل کرد اگر خود را منتسب به جناح خاصی ندانیم. حل مسائل کشور جناح و خط سیاسی نمی‌شناسد، به دولتی مردمی برای شکل‌گیری ایرانی قوی نیاز داریم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که احتمال شکست در انتخابات را چقدر نزدیک می‌داند، تصریح کرد: برای کسی که وارد میدان می شود تا انجام وظیفه کند، شکست معنا ندارد. انجام وظیفه نتیجه‌ای جز پیروزی ندارد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Bulgaria
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
درود بر سید انقلابی
مدیر لایق
2
0
ناشناس
Bulgaria
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
ادامچیان، نیکنام، میرسلیم، آل اسحاق و ترقی گزینه‌های حزب موتلفه اسلامی در حمایت از آیت‌الله رئیسی انصراف دادند.
1
0