۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۶۸۰۴۸۶
بررسی موضوع شناسانه رمز ارز‌ها (۱۲)؛

بیت کوین انگل منابع انرژی

بیت کوین انگل منابع انرژی
بهمنی گفت: بیت کوین هم خلاف شرع است و هم خلاف قانون زیرا که معلوم نیست چه دریافت شده و چه صادر می شود.

حجت الاسلام سعید بهمنی عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در موضوع ماهیت بیت کوین یا رمز ارز ها به خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: در مبحث بیت کوین یا ماینر های استخراج رمز ارز پرسش های متعددی وجود دارد که مهم ترین آن دو سئوال مهم می باشد که آن این است که در اصل ما چه می گیریم و چه دریافت می کنیم؟

وی در مورد هویت و عملکرد دستگاه های ماینر افزود: در ابتدا باید ماهیت این دستگاه ها مشخص شود که طبق اطلاعات بدست آمده این دستگاه وسیله ای برای استخراج رمز ارز ها می باشد و با وصل شدن به مراکز اصلی ارزی، اطلاعات آن را استخراج می کند و این ماینر های استخراج رمز ارز به برق شهری متصل می شوند.

عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن بیان کرد: با استفاده از دستگاه ماینر می توان به عنوان مثال مبلغ تخمینی ۸۰۰ میلیون تومان کسب درآمد کرد که با توجه به بالا بودن قیمت برق، مقرون به صرفه نمی باشد زیرا که هزینه های مصرفی 1 میلیارد تومان می شود و هزینه های بدست آمده کفاف هزینه های مصرفی را نمی دهد.

وی ادامه داد: قیمت انرژی برق در ایران نسبت کشور های آسیایی و اروپایی دیگر به مراتب کمتر است به عنوان مثال هزینه برق در کشور ایران در قیاس با کشور فرانسه که دارای بیشترین منابع و انرژی هسته ای و اتمی می باشد نیز کمتر است.

حجت الاسلام بهمنی اظهار داشت: متولی و بنیان گذار رمز ارز ها با توجه پایین بودن قیمت برق ایران نسبت به کشور های دیگر منطقه، می تواند با کمترین میزان مصرفی انرژی تبادل اطلاعاتی رمز ارزی کند و قیمت آن هم به مراتب کمتر است.

وی با توجه به مسائل فقهی و قانونی در مورد مسائل مجهول رمز ارز ابراز کرد: این موضوع هم خلاف شرع است و هم خلاف قانون زیرا که معلوم نیست چه دریافت شده و چه صادر شده است و صاحب بنیاد رمز ارز ها مانند انگل هایی هستند که از انرژی و منابع هر کشوری استفاده می کنند.

سینا ریاحی
ارسال نظرات