۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۸۰۴۹۸
نقد عملکرد اقتصادی دولت؛

عملکرد ضعیف اقتصادی دولت، نتیجه گره زدن همه امور به مذاکره با دشمن

عملکرد ضعیف اقتصادی دولت، نتیجه گره زدن همه امور به مذاکره با دشمن
رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: دولت به دلیل وابستگی های فکری، مورد اغفال غرب قرار گرفته و همه مسائل را به مذاکرات گره زده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان اینکه یکی از مصائب دولت، پرداختن به خارج و عدم اعتماد به نیروهای داخلی است، گفت: دولت به دلیل وابستگی های فکری، گاهی اوقات مورد اغفال غرب قرار گرفته که غیر قابل کتمان است. هزینه چند میلیاردی در مسیر مذاکرات خود چالشی بزرگ برای رسیدن به وعده صرفا گفتاری دولت بود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه آنچه باعث تاسف است عدم توجه دولت مردان به هشدارهای رهبری و کارشناسان در این زمینه است ابراز کرد: دولت مردان در خوابی غفلت آمیز بودند و احساس می کردند همه چیز را می دانند و فقط کلید تدبیر در دانستنی های آنان است و این خودگول زنی در دولت مردان بود که منجر به چالش ها و رخدادهای تلخ برای مردم فهیم و انقلابی ما بود.

وی گفت: دولت مردان باید از عملکرد ضعیف خود استغفار کنند چون فرصت ها را چون آب روان از دست دادند و نتوانستند مدیریت تمام عیار را پیاده کنند و دغدغه اصلی مردم که اقتصاد بود را حل کنند و این در حالی است که بارها و بارها رهبرمعظم انقلاب و مراجع و خطبای جمعه و مجلس و بزرگان تذکر دادند ولی دولت با عدم اعتنا به بحث های اقتصادی و با پرداختن به بحث های حزبی و سیاسی و خارجه، آن را رها کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان کرد: دولت و کابینه آن اعتنا به نیروهای داخلی و اندیشه های تحول ساز جوانان نداشت و به فراموشی سپرد. ما منابع و ظرفیت های زیادی را در این 8 سال از دست دادیم البته مردم با فعالیت جهادی و انقلابی در جاهایی که دولت رها کرده بود توانستند موفقیت های چشمگیری را رقم بزنند و نام آنها بر پیشانی تاریخ به بزرگی بدرخشد یکی از آن راد مردان بین الملل شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی است حاج قاسم با کنترل منطقه آسیا از توسعه یک قبیله خون آشام در سطح جهان جلوگیری کرد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم مطرح کرد: آنچه امروز لازم است تا دولت های آتی، نواقص دولت های قبل را پیگیر شوند و با همت و تلاش دوچندان و مضاعف و شبانه روزی کم کاری های آن را جبران و تکمیل و درمان کنند و البته با وجود همه ضعف ها، اما نوید رهبری و امید به آینده ایشان، نشاط مردم ما را حفظ کرد.

دولت بعدی باید خود را با گام دوم انقلاب تطبیق دهد

وی ابراز کرد: ما ملتی آزاد و مقتدر و باعزت و متدین هستیم، پیشرفت های ما در میادین علمی با انباشته شدن تجربه های گذشته بوده است. ما رکورددار پیشرفت های علمی و دانش و فناوری های جدید از قبیل نانو و هوافضا و ... هستیم و جوانان سرآمد و انقلابی و جهادی داریم که خود را با گام دوم انقلاب تطبیق دادند و دولت هم باید خود را تطبیق می داد ولی دولت حتی یک گام برای تجلی آرمان گام دوم انقلاب برنداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: ما نباید همه چیز را با مذاکره گره می زدیم و این اشتباه بزرگ دولت بود که همه چیز را در مرزبندی مذاکره و عدم مذاکره برنامه ریزی کرد و واقع بینانه به آینده و فرصت مدیریتی خود نتوانست تکیه کند و این است که ما نابسمانی در شهرها و روستاها را شاهد هستیم مثال عینی آن صفوف مرغ و اجناس ضروری است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: اگر نبود همکاری مردم بعد از پیام رهبری مبنی بر خدمت رسانی و کمک مومنانه و مواسات و اگر نبود ورود انقلابیون، شاید وضعیتی بدتر رقم می خورد. هوشیاری مردم و گوش سپردن به فرمایشات رهبری کمی از آلام و غصه ها را برطرف کرد و اجازه نداد دردها به عمق استخوان پیکره اجتماع برسد.

ارسال نظرات