۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۶۸۰۴۰۳
بسته انتخاباتی رسا؛

خط و نشان رئیسی برای ناکارآمدی/ اعتراف احمدی نژاد به لیبرال دموکرات بودن

خط و نشان رئیسی برای ناکارآمدی/ اعتراف احمدی نژاد به لیبرال دموکرات بودن
در این بسته، اخباری شامل نام نویسی شخصیت های سرشناس، گلایه بیوت مراجع از سوء استفاده انتخاباتی برخی کاندیداها و خط و نشان رئیسی برای ناکارآمدی تقدیم مخاطبان می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، امروز آخرین روز مهلت ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری 1400 بود و شاهد ورود چهره های شاخص به عرصه انتخابات بودیم.

بعد از پایان ثبت نام ها نوبت به شورای نگهبان برای تأیید یا رد صلاحیت ها می رسد و سپس بعد از مهلت 20 روزه کاندیداهای نهایی برای تبلیغات، انتخابات در 28 خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

در این بسته انتخاباتی اخباری شامل نام نویسی آیت الله رئیسی، جهانگیری، لاریجانی، پزشکیان، ضرغامی، هاشمی و آخوندی و برخی از چهره های دیگر در انتخابات، انصراف صادق خرازی از حضور در انتخابات، اظهارات انتخاباتی برخی چهره های شاخص، اعتراف احمدی نژاد به لیبرال دموکرات بودن و اعلام حمایت حزب مؤتلفه از آیت الله رئیسی را تقدیم مخاطبان گرامی خواهیم کرد.

خط و نشان رئیسی برای ناکارآمدی / اعتراف احمدی نژاد به لیبرال دموکرات بودن

آیت‌الله رئیسی برای انتخابات ۱۴۰۰ نام‌نویسی کرد/ بانیان وضع موجود و شریکانشان مدعی تغییر نباشند

آیت‌الله سیّد ابراهیم رئیسی، پیش از ظهر امروز (شنبه ۲۵ اردیبهشت) با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی، پیش از ظهر امروز و در حاشیه ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لازم می‌دانم از دست‌اندرکاران انتخابات در حوزه اجرایی و نظارت تقدیر کنم و نیز از اصحاب رسانه تشکر کنم.

وی افزود: از مردم عزیز جای جای کشور که برای حضورم در انتخابات دعوت کردند و از گروه ها و تشکل های مختلف و همه زنان و مردان کشورم تشکر می‌کنم و برای اجابت دعوت آنها که به اشکال مختلف آن را  تکرار کردند، به صحنه آمده ام.

رئیس قوه قضائیه افزود: برخی عزیزان و دغدغه‌مندان معتقد بودند که تحول باید در قوه قضائیه و امر مبارزه با فساد ادامه یابد و نگرانی ادامه کار قوه قضائیه را داشتند؛ بخاطر این دغدغه از آنها تشکر می‌کنم، ولی مسئله با اولویت قوه مجریه و معیشت و مشکلات و بیماری و سفره مردم و مسئله اقتصادی آن‌ها نیز دغدغه ایجاد می‌کند.

رئیسی با بیان اینکه خود را رقیب فساد و ناکارآمدی می‌دانم نه گروه های سیاسی، گفت: بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند مدعی تغییر در وضع موجود باشند.

وی با اشاره به لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: مردم خانه های خود را ستاد انتخاباتی کنند و هر خانه یک ستاد خواهد بود و امید داریم که با نقش دادن به مردم، مشکلات را حل کنیم.

ثبت‌نام سید عباس نبوی

حجت الاسلام سیدعباس نبوی از اعضای موسس دفتر تحکیم وحدت برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

خط و نشان رئیسی برای ناکارآمدی / اعتراف احمدی نژاد به لیبرال دموکرات بودن

شورای نگهبان قانون گذاری نمی‌کند/ قانون را قبول ندارید چرا به صحنه آمدید؟

آیت الله خاتمی عضو شورای نگهبان با اشاره به اینکه شورای نگهبان حداقل ها را تعیین می کند و تعیین سقف که اصلح است با مردم بصیر و انقلابی است، تصریح کرد: به همان اندازه که حضور حداکثری مهم است انتخاب اصلح نیز مهم است.

امام جمعه موقت تهران خطاب به ثبت نام کنندگان در انتخابات نیز گفت: این افراد بدانند که سر سفره نظام نشستند و با قانون اساسی سرکار می آیند و با این راهکار انتخاب می شوند و اگر قانون ردشان کرد بگویند انتخابات را تحریم می کنیم یعنی نظام و قانون اساسی را قبول ندارند. اگر قبول ندارید برای چه به صحنه آمدید.

وی افزود: کسانی باید به این عرصه وارد شوند که نظام، قانون اساسی، جمهوریت، اسلامیت و ولایت فقیه را از بن جان قبول داشته باشند و کسانی که قبول ندارند شایسته کاندیدا شدن نیز نیستند.

خط و نشان رئیسی برای ناکارآمدی / اعتراف احمدی نژاد به لیبرال دموکرات بودن

ضرغامی ثبت‌نام کرد

سید عزت الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صداوسیما و عضو شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافت.

ثبت‌نام زاکانی برای انتخابات ریاست جمهوری

علیرضا زاکانی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم وارد وزارت کشور شد.

محسن رهامی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد

حجت الاسلام محسن رهامی فعال سیاسی اصلاح طلب عصر امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

مسببین وضع اسفبار فعلی با طلبکاری در پی دولت سوم روحانی هستند

علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، پس از ثبت نام در انتخابات،‌ بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه علیرضا زاکانی بدین شرح است:

والحکیم

قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَهٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَ فُرَادَى

با سلام و تبریک عید سعید فطر

امروز با یک تعارض مواجهیم؛ از یک طرف دارای مکتب عالم‌گیر اسلام و ایرانی متمدن و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و ملتی رشید و موقعیت سوق‌الجیشی بی‌نظیر، امکانات و سرمایه‌های عظیم انسانی و مادی و معنوی، عمق استراتژیک و اراده عمومی برای تحول و پیشرفت ایران اسلامی هستیم که به راستی همه اینها حکایت از توانمندی ایرانی قوی و پیشرفته برای تکیه بر بام جهانی دارد، اما از سوی دیگر با حجم انباشته‌ای از ناکارآمدی‌های متعدد و آزاردهنده برای مردم مواجهیم.

تورم 2 رقمی، خط فقر تشدید شده، نرخ بالای بیکاری، وعده‌های فراموش شده دولتمردان، ناترازی در نظام بانکی، نقدینگی افسارگسیخته، وضعیت اسفبار بازار بورس و زیان جمع زیادی از مردم، کاهش ارزش پول ملی، عدم توجه به توانمندی‌های داخلی، سیاسی‌کاری‌ها، شعارزدگی‌ها و فساد اقتصادی خانمان‌سوز، تبعیض‌های ناروا و دنیا طلبی برخی از مسؤولان و قدرت‌طلبی برخی سیاسیون و انفعال و خدشه به استقلال سیاسی کشور در مقابل بیگانگان امیدی را در دل مردم به ویژه جوانان آینده‌ساز کشور کم‌رنگ کرده و انتظار از دولت آینده برای سامان دادن و کارآمد ساختن حکومت در ارائه خدمت به مردم و تسریع پیشرفت کشور در گام دوم انقلاب اسلامی را بالا برده است.

عدالت، استقلال، آزادی، پیشرفت در سایه معنویت و عقلانیت باید به معنای حقیقی کلمه محقق شود.

تصمیم اینجانب تا دیروز نیامدنی بود و همه تلاش خود را معطوف به تبیین شرایط سخت کشور و انسجام جبهه انقلاب نمودم، اما آرایش جدیدی در صحنه رقابت شکل گرفته است. تمام نمادهای فساد، اشرافیت سیاسی و ناکارآمدی به صحنه آمده‌اند.

مسببین وضع اسفبار فعلی و حامیان آنها طلبکارانه به عرصه آمده‌اند و سودای دولت سوم روحانی را در سر می‌پرورانند. در پاسخ به نیاز جبهه انقلاب و با اهتمام به منطق وحدت، پذیرفتم به میدان بیایم تا ان‌شاءالله با زمین زدن شبکه فساد و نفوذ، ایرانی قوی و پیشرفته محقق شود.

کشورداری و تحول اقتصادی نه با قانون شکنی، نه با حرف‌درمانی، نه با سستی و بیگانه‌پرستی، نه با غفلت از ظرفیت‌های داخلی و نه با تصمیمات 20 دقیقه‌ای میسر نخواهد شد. جبهه انقلاب به سطحی از بلوغ و عقلانیت و هوشمندی رسیده است که هیچ نگرانی بابت تصمیم‌گیری جمعی در رسیدن به نامزد واحد نخواهیم داشت.

مردم به جای کنترل از راه دور پشت میز حضور در میدان حل مشکلات اقتصادی را می‌خواهند. دوقطبی انتخابات امروز، میز قدرت‌پرستی در برابر حضور جهادی در میدان خدمت‌رسانی و مبارزه بی‌امان با فقر و فساد و تبعیض است. باید به خدا توکل کرد و به مردم اعتماد و تکیه نمود، اهل قلم و شایستگان را محول تحول قرار داد و از همه فرصت‌های جهانی و منطقه‌ای برای پیشبرد مصالح انقلاب و منفعت ملت بهره برد.

والسلام علیکم ...

خط و نشان رئیسی برای ناکارآمدی / اعتراف احمدی نژاد به لیبرال دموکرات بودن

کواکبیان در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد

مصطفی کواکبیان نماینده ادوار مجلس و دبیرکل حزب اصلاح طلب مردم سالاری با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

نام‌نویسی مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس دهم،‌ با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت نام کرد.

پزشکیان: کاندیدای پوششی جهانگیری نیستم

مسعود پزشکیان روز شنبه در حاشیه آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: بتوانیم یارانه هایی که حدود ۲ میلیارد تومان است به افرادی که راحت طلب در خانه های میلیاردی زندگی می‌کنند پرداخت نکنیم و به کسانی که نان شب ندارند بدهیم آنها دیگر مجبور نیستند دست برای تامین زندگی روزمره دست به کارهایی بزنند که حتی آوردن اسم آن هم درست نیست.

پزشکان درباره اینکه آیا به نفع جهانگیری کناره گیری می‌کنید و نامزد پوششی هستید،  گفت:  اگر نیروهای در صحنه حضور یابند و بیایند و در نهایت از آن نظر مردم است اگر اقبال یک فردی در یک جناح زیادتر باشد از این بابت می‌توان به نفع آن جبهه به نفع فردی که اقبال بیشتری دارد کنار کشید اما اینکه من نامزد پوششی جهانگیری هستم صحت ندارد.

پزشکیان درباره باور به زنان گفت: وقتی با همسرم آشنا شدم هر دو دانشجوی پزشکی بودیم. همراه و همیار هم شدیم ایشان جراحی خواندند و با هم مسیر را طی کردیم و معتقد بودم همان موقعی که بسیاری میگفتند  زن ها نمی توانند با وجود داشتن چهار فرزند دو نفر در بعد کشوری جزو نفرات برتر شده‌ایم و باور داشتیم اگر با هم و در کنار هم باشیم می‌توانیم به بهترین نحو عمل کرده و در مهم‌ترین مدارج علمی قرار بگیریم و این برای من افتخار بود و تصور می‌کنم اگر زنان خود را باور داشته باشند چیزی از مردان کم ندارند.

سیدشمس‌الدین حسینی ثبت‌نام کرد

سیّد شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد دولت دهم و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (شنبه ۲۵ اردیبهشت) با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

حسینی: مردم باید در فروش نفت سهام دار باشد/ شاید تورم ۴۰ درصدی داشته باشیم

سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل شرایط خاص کشور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری با توجه به وضعیت کشور برای حضور در انتخابات احساس کردم این شانس را به خودم بدهم تا یک اقتصاد دان در عرصه اجرایی کشور حضور پیدا کند.

وی افزود: من آمده ام به عنوان یک سرباز در جهت حل مشکلات وارد عمل شوم.

حسینی تصریح کرد: اعداد و ارقام تولید ناخالص مالی کاهش پیدا کرده و طی 10 سال گذشته ما هیچ رشد اقتصادی را شاهد نبودیم و این به معنا است که ما وضعیت خوبی نداریم از این اگر وضعیت افزایش قیمت ها کنترل نشود ما تورم بالای 40 درصد خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس تاکید کرد: ای کاش فقط مسئله فقط گرانی و افزایش قیمت ها باشد اما شاخص های اقتصادی کشور از سال 1390 کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: 60 میلیون دلار برای کالاهای اساسی در نظرگرفته شده است ولی بهبودی در این حوزه شاهد نبودیم.

وزیر اقتصاد دولت دهم تصریح کرد: من شمس الدین حسینی از خطه شمال هستم و یکی از برنامه های من توجه به بخش کشاورزی است و قریب یکصد کتاب دارد و در وزارتخانه های مختلفی کار کردم و در حال حاضر عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هستیم و مسائل و مشکلات کشور را درک می‌کنم.

حسینی تاکید کرد: یک برنامه در دستور کار ما قرار دارد و آن این است که مردم باید در فروش نفت سهام دار باشد.

رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس تاکید کرد: اگر نظام تامین مالی ما حل شود قفل تورم در کشور حل می شود.

ثبت‌نام دبیر شورای عالی فضای مجازی

سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای علی فضای مجازی امروز (شنبه 25 اردیبهشت) با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

محسن هاشمی: شرایط امروز ایران شبیه به پایان جنگ تحمیلی هست

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی در حاشیه ثبت نام برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جامعه در وضع دشواری قرار دارد و معیشت و تبعیض زندگی بخش مهمی از مردم را مختل کرده است در حالی که ایران دارای منابع زیادی است.

هاشمی با بیان اینکه کشورمان موقعیت استراتژیک کم نظیری دارد گفت: شرایط امروز ایران شبیه به پایان جنگ تحمیلی هست و البته از نظر زیرساخت‌ها و ظرفیت تولید به مراتب وضع بهتری داریم ولی به لحاظ سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی با وضع بدتری مواجه هستیم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: برنامه من با عنوان دولت رفاه و عدالت عرضه شده وهدف آن رفتن به سمت رفاه است گفت: در کوتاه مدت باید به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشیم و در بلند مدت به رشد مناسب مردم ایران برسیم.

خط و نشان رئیسی برای ناکارآمدی / اعتراف احمدی نژاد به لیبرال دموکرات بودن

لاریجانی: حل مسائل پیچیده بین المللی نیازمند افراد کاربلد است

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در وزارت کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

علی لاریجانی رئیس مجالس هشتم، نهم و دهم بوده و در سال ۸۴ هم در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده بود.

وی در حاشیه حضور در ستاد انتخابات کشور و ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسائل امروز ایران نه با اقدامات نمایشی پوپولیستی، نه با کلید جادویی و نه با سوپرمن بازی قابل حل نیست، اظهارداشت: هنر آن است که گام ها از طریق وحدت بیشتر و تحمل و مدارا در حول ملی برای حل مسائل کشور برداشته شود.

رئیس مجالس هشتم، نهم و دهم افزود: سیاست خارجی کشور هدفش باید تسهیل روابط خارجی در جهت توسعه اقتصادی کشور باشد.

لاریجانی ادامه داد: جهش تولید نیازمند تعادل در صحنه بین المللی است، نه اینکه اقدامی انجام شود که مردم هزینه آن را از سفره خود بدهند.

رئیس سابق مجلس با بیان اینکه حکمرانی مطلوب در گروی شعار کمتر و عقلانیت اثربخش و قدرت اجرایی قوی است، تصریح کرد: حل مسائل پیچیده بین المللی نیازمند افراد کاربلد است که بدون دستپاچگیِ زمام امور دیپلماتیک را از دست بداندیشان خارج کنند.

بنا بر اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور در مجموع ۴ روز گذشته ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ۳۰۴ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: فردا صبح (شنبه) آخرین روز از روند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری است و همکارانم در ستاد انتخابات کشور از ساعت ۸ تا ۱۸ آماده ثبت‌نام از این داوطلبان هستند و به طور قطع تمدیدی برای ثبت‌نام نخواهیم داشت.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: داوطلبینی که می‌خواهند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت کنند باید از ۱۰ ساعت پایانی زمان قانونی در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام استفاده کنند. ضمن اینکه پروتکل‌های بهداشتی هم بایستی رعایت شده و از آوردن همراه ممانعت کنند.

عارف؛ منتظر تماس بزرگان اصلاحات/ درخواست بهزاد نبوی از معاون اول دولت اصلاحات برای نام‌نویسی

محمدرضا عارف تا زمان نگارش این خبر برای نام نویسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور نخواهد رفت.

یکی از نزدیکان محمد رضا عارف گفت که آقای عارف منتظر تماس بزرگان اصلاحات برای اسم جهت نام نویسی در انتخابات است.

بهزاد نبوی رئیس جبهه اصلاحات ایران طی تماسی از محمدرضا عارف خواسته است که در انتخابات نام نویسی کند.

محمد خوش‌چهره برای انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد

محمد خوش‌چهره نماینده تهران در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی و استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، ظهر امروز (شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰)  با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.

لاریجانی از عاملان اصلی وضع موجود است/ در چند روز آینده اسنادی منتشر خواهیم کرد

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر اظهار داشت: در چند روز آینده اسنادی از علی لاریجانی منتشر خواهیم کرد.

متن کامل به شرح ذیل است:

در چند روز آینده، تعدادی اسناد و مطالب از دوران ریاست مجلس اردشیر لاریجانی تدارک انتشارش را داریم تا همه ملت ایران بدانند، افرادی که امروز مدعی عدالت و وحدت هستند، از عاملان اصلی وضع موجود اقتصاد هستند...

صادق خرازی از حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد

محمد صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان با صدور بیانیه‌ای از نام نویسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد.

پزشکیان،جهانگیری و صالحی کاندیدای پوششی لاریجانی هستند؟!

«اسماعیل گرامی مقدم» سخنگوی حزب اعتماد ملی در مصاحبه ای درباره گزینه نهایی اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰، گفت:«شنیده‌ها حاکی از این است که به صورت قطع مسعود پزشکیان وارد انتخابات خواهد شد، همچنین صحبت‌ها با اسحاق جهانگیری ادامه دارد. در صورتی که عدم حضور محمدرضا عارف در انتخابات به صورت رسمی اعلام شود، کاندیداتوری جهانگیری قطعیت خواهد یافت.نام چهره‌های دیگر مثل «محمد شریعتمداری» کماکان مطرح می‌شود. پیش‌بینی من این است که روز آخر ثبت‌نام‌ها یعنی شنبه، کاندیداهای اصلاحات مشخص خواهند شد».

گرامی مقدم در ادامه گفت: «باید منتظر بمانیم و ببینیم چه کسانی ثبت نام می‌کنند و بعد برآوردها را از رای و اقبال آنها بررسی و بیان کنیم بنابر قاعده تشکیلاتی جبهه اصلاحات روی هر شخصی که به اجماع برسد از او حمایت خواهد کرد، اما در بین چهره‌های مطرح فعلی «مسعود پزشکیان» از پایه رأی خوبی برخوردار است».

همچنین بهروز نعمتی که پیشتر از افزایش احتمال نامزدی علی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ خبر داده بود،در یک گفتگوی مجازی اعلام کرد که ثبت‌نام وی قطعی شده است.

علاوه بر این «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی گفته:«فعلاً تصمیم قطعی برای کاندیداتوری نگرفته‌ام و ترجیحم بر نیامدن هست ولی طی این ایام تماس‌های متعددی از گروه‌های مختلف گرفته شده است و محبت‌های زیادی داشته‌اند؛ لذا من به‌احترام این درخواست‌ها درحال بررسی موضوع هستم.اگر تصمیم قطعی به کاندیداتوری گرفتم به‌صورت مستقل در انتخابات حاضر خواهم بود و در این صورت به وزارت کشور مراجعه می‌کنم».

این احتمال وجود دارد که «علی لاریجانی» به عنوان کاندیدای نهایی اصلاح طلبان تعیین شده و افرادی از جمله جهانگیری، پزشکیان و صالحی به عنوان کاندیدای پوششی در انتخابات حاضر شوند.

خط و نشان رئیسی برای ناکارآمدی / اعتراف احمدی نژاد به لیبرال دموکرات بودن

اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد

 اسحاق جهانگیری، معاون اوّل رئیس جمهور، در آخرین روز ثبت نام با حضور در ستاد انتخابات کشور برای ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت نام کرد.

جهانگیری در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در نقش کاندیدای پوششی حسن روحانی در انتخابات حضور یافت و در روزهای منتهی به انتخابات، انصراف داد.

ضرغامی: رقیبم را اصلاح‌طلبان می دانم

«عزت‌الله ضرغامی» رئیس اسبق سازمان صداوسیما و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه ای گفت:« رقیبم را اصلاح‌طلبان می دانم و معتقدم اصولگراها اشتباه می کنند که دستپاچه شدند و دارند سر هم را می تراشند، و فکر می‌کنند برنده قطعی این رقابتند. اصلاح‌طلبان همیشه جدی بودند و هستند یعنی مهندسی انتخابات را بلدند. کما اینکه در همه دوره های قبل نشان دادند؛ بنابراین اگر رقیبی داشته باشم اصلاح طلبان هستند».

خط و نشان رئیسی برای ناکارآمدی / اعتراف احمدی نژاد به لیبرال دموکرات بودن

احمدی نژاد: من لیبرال دموکرات هستم

«محمود احمدی نژاد» رئیس جمهور سابق که برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام کرده است، در مصاحبه با نشریه اندیشه پویا خودش را یک فرد لیبرال دموکرات معرفی کرده است؛ این جمله پیشتر برچسبی به حزب کارگزاران بود چراکه حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران سازندگی آن را درباره خود و حزبش بکار می‌برد.

احمدی نژاد در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:«از هاشمی دفاع کردم چون تخریب او ناجوانمردانه و نامردی بود».

سایت خبرآنلاین در گزارشی با اشاره به ثبت نام احمدی نژاد در انتخابات نوشت:« رفتار احمدی نژاد پس از ریاست جمهوری‌اش نشان از چرخش زیاد در مواضعش دارد؛ ‌او حتی خیلی اتفاقات دوران ریاست‌جمهوری‌اش هم را گردن نمی‌گیرد. احمدی نژاد روز چهارشنبه برای ثبت‌نام ریاست‌جمهوری سیزدهم با تبلیغات و سر و صدای زیادی راهی وزارت کشور شد. ثبت‌نام کرد و پس از آن تهدید کرد که اگر مانند سال ۹۶ رد صلاحیت شود انتخابات را تحریم می‌کند و رای نخواهد داد».

«عباس آخوندی» نام نویسی کرد

«عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید که پس از دوره وزارتش در دولت روحانی به کنش گری سیاسی مشغول بود نیز امروز وارد ستاد انتخابات کشور شد و برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کرد.


دلخوری و گلایه بیوت مراجع تقلید از سوء استفاده های سیاسی

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در حالی که حدود بیش از یک ماه تا برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری زمان باقی مانده و تب و تاب مسائل انتخاباتی بالا گرفته است، احزاب، جریان ها، گروه ها و شخصیت های سیاسی نیز خود را برای حضور در این کارزار آماده می کنند.

طی یکی دو روز گذشته خبری از سوی هواداران علی لاریجانی مبنی بر اجازه یا تایید برخی از مراجع عظام تقلید برای حضور در انتخابات رسانه ای شد که پیگیری های خبرنگار خبرگزاری رسا حکایت از گلایه مندی برخی از بیوت مراجع والامقام از این اقدام و شیطنت رسانه ای دارد.

سوء استفاده این جریان ها و افراد از نصایح مشفقانه مراجع تقلید و علمای حوزه در حالی است که معمولا این بزرگواران در دیدارها و گفت وگوهای تلفنی برای موفقیت تمامی مسؤولان و خدمت گزاران نظام در جهت حل مشکلات مردم دعای خیر طلب می کنند و به صورت عموم تقویت نظام اسلامی را مطالبه می کنند. نباید با شگردهای رسانه ای این مساله را به اذن حضور در عرصه انتخابات و القای حمایت خاص مرجعیت مرتبط کرد.

هم چنین تجارب تبلیغات ستادهای کاندیداها در دوره های پیشین لزوم تدوین منشور جامع اخلاق رسانه ای انتخاباتی را دو چندان می کند. مثلا همین نامزد پیش گفته امروز هنگام نام نویسی در ستاد انتخابات کشور با طعنه به برخی نامزدهای جبهه انقلاب گفت: حوزه اقتصاد پادگان و دادگاه نیست که با زور مشکلات کشور را بتوان را حل کرد. گویا ایشان پیشینه خود را در سپاه پاسداران انقلاب و نقش آن در توفیقات بعدی فراموش کرده اند.

کنایه عبدی به اظهارات احمدی‌نژاد

عباس عبدی با کنایه به حرف‌های محمود احمدی‌نژاد نوشت: ایران با همه دنیا متفاوت است. عباس عبدی روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در حساب کاربری خود در توئیتر با کنایه به صحبت‌های محمود احمدی‌نژاد نوشت: «ایران با همه دنیا متفاوت است؛ برای انتقادات عادی که در بیشتر کشورها آزاد است، ممکن است اینجا مشکل پیدا کنید. در مقابل برخی هستند که می‌توانند بدترین حرف ها را بزنند که در هر جای دیگر باید پاسخگو باشند، ولی در ایران راست راست می‌گردند.»

واکنش عطریانفر به اظهارات انتخاباتیِ احمدی‌نژاد

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به باور من ریشه اساسی عقب‌نشینی آقای ظریف این بود که انسجام ملی در انتخابات مخدوش نشود و فضاسازی‌هایی علیه جامعه و جریان انتخابات به وجود نیاید.محمد عطریانفر در گفت‌وگو با ایلنا درخصوص رفتارهای عجیب محمود احمدی‌نژاد و اظهارات او پیرامون انتخابات علیرغم عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: این یک سنت کاملا پسندیده‌ای است که از جانب رهبری نسبت به مسئولان ارشد نظام وجود دارد که پس از پایان دوران خدمت و ماموریت‌شان آن‌ها را دعوت می‌کنند به عنوان یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام تا از تجربیات و توفیقات و دستاوردهای گذشته‌شان بتوانند خدمت و مشورتی به کشور و دولت ارائه کنند.وی افزود: آقای احمدی‌نژاد هم متناسب با چنین روند کلی و سنت حسنه‌ای که رهبری در پیش می‌گیرند به عضویت مجمع تشخیص درآمدند. لکن این نمی‌تواند یک امر پایدار و دایمی باشد، طبیعی است که اگر هر یک از اعضای مجمع تشخیص ساختارشکنی را در پیش بگیرد؛ آن هم در حالی که خودشان باید در مقام تشخیص مصلحت مورد توجه باشند و ملاک و مبنای فعالیت برای نظام باشند؛ خودشان بخواهند نظام مستقر را مخدوش و تضعیف کنند و مهمترین رکن مردمسالاری کشور را که انتخابات است زیرسوال ببرند و به گونه‌ای رفتار کنند که دلالت بر خودپسندی و خودشیفتگی بیش از حد داشته باشد، طبیعی است که فاقد صلاحیت برای حضور در آن جایگاه خواهند بود.عطریانفر در ادامه خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم روندی که ایشان در پیش گرفته، قطعا از نظر رهبری دور نخواهند ماند و به‌ نظرم می‌رسد که رهبری در اولین فرصت، عذر ایشان را از عضو در مجمع تشخیص مصلحت خواهد خواست.

واکنش باهنر به خبر ریاست‌ ستاد لاریجانی

محمدرضا باهنر در پاسخ به سؤالی درباره اینکه گفته شده شما رئیس ستاد تبلیغات علی لاریجانی خواهید بود، گفت که چنین موضوعی قابل تایید نیست.محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگویی، در پاسخ به سؤالی درباره اینکه گفته‌ شده او رئیس ستاد تبلیغات آقای علی لاریجانی شده است، گفت: چنین موضوعی قابل تایید نیست و هنوز چیزی مشخص نشده است.وی همچنین از توضیحات بیشتر درباره برنامه علی لاریجانی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری، خودداری کرد.برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند که محمدرضا باهنر به عنوان رئیس ستاد تبلیغات علی لاریجانی منصوب شده است.

فریدون عباسی: من خودم را صالح تر از بقیه نمی دانم

عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس (کاندیدای ریاست جمهوری) گفت: من خودم را صالح تر از بقیه نمی دانم. کیسه مملکت خالی نیست و نخبگان زیادی برای معاون اولی داریم. من مستقل وارد شدم و افراد بنده شامل هم اصولگرایان و اصلاح طلبان می باشند. مردم ارجح تر از این جناح های موجود هستد مردم که فقط این دو قطب نیستند.

سه قطب انتخابات ۱۴۰۰ به روایت گنجی

عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه" در هشتگ‌های پست تلگرامی خود، سیدابراهیم رییسی، علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری را بعنوان سه قطب انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کرد.

جهانگیری: هیچ کاندیدایی مثل من کشور را نمی شناسد

غلامعلی رجایی با اشاره به دیدارش با اسحاق جهانگیری گفت: آقای جهانگیری گفت در میان گزینه های فعلی هیچ کس مثل من کشور را نمی شناسد و مثل من هم نمی تواند اداره کند. من هم گفتم شما چون نماینده مجلس، استاندار، وزیر و معاون رئیس جمهور بوده اید قاعدتا در این قضیه مشکلی ندارید و اطلاعات شما از کشور به روز است.غلامعلی رجایی با اشاره به دیدارش با اسحاق جهانگیری اظهار داشت: من سه شنبه بعد از ظهر وقت ملاقاتی با آقای جهانگیری داشتم که از قبل هماهنگ شده بود. ایشان از من پرسید که نتیجه دیدار آقای ظریف با آقای خاتمی را نمی دانی؟ گفتم نمی دانم؛ من در راه بودم که شنیدم ایشان امروز بعد از ظهر آنجا بوده ولی می پرسیم. ولی در ملاحظاتی که داشت معلوم بود که {ظریف} نمی آید. نکته ای که کمتر مطرح شد این بود که {ظریف} گفت اگر من بیایم رقیبان به سختی از مردم انتقام خواهند گرفت و من نمی خواهم مردم را وجه المصالحه کنم. اگر خودم و خانواده ام هزینه بدهیم مسأله ای نیست ولی مردم نباید زیر فشارهای اینها بعد از انتخاب من له شوند.عضو حزب مجمع ایثارگران افزود: آقای جهانگیری نگران بود و حتی گفت قرار است بعد از اینکه آقای ظریف را دیدند آقای خاتمی و دوستان جلسه ای در منزل ما داشته باشند و من نمی دانم که این جلسه برگزار شد یا نشد. می گفت من شهریور پارسال آمادگی داشتم و به آقایان هم اعلام کردم که اگر لازم باشد وارد عرصه می شوم. بعد حرفی زد که به نظر من حرف درستی است. گفت در میان گزینه های فعلی هیچ کس مثل من کشور را نمی شناسد و مثل من هم نمی تواند اداره کند. من هم گفتم شما چون نماینده مجلس، استاندار، وزیر و معاون رئیس جمهور بوده اید قاعدتا در این قضیه مشکلی ندارید و اطلاعات شما از کشور به روز است.

خط و نشان رئیسی برای ناکارآمدی / اعتراف احمدی نژاد به لیبرال دموکرات بودن

حزب موتلفه اسلامی از رئیسی حمایت می‌کند

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی که یکم اردیبهشت برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد، اما با مصوبه جدید شورای نگهبان به نظر می‌رسد به دلیل سن بالای 75 سال امکان ثبت‌نام ندارد، به تازگی و در شرح مواضع هفتگی این حزب گفته است: ان‌شاءالله نیروهای جبهه انقلاب در انتخابات 1400 با یک صدا، یک برنامه و یک تیم کارآمد وارد رقابت‌های سالم و خداپسندانه انتخاباتی خواهند شد.

او همچنین بیان داشته است: اگر آیت‌الله رئیسی ثبت‌نام کنند موتلفه و نیروهای ارزش‌گرا بر ایشان تفاهم دارند و در صورتی که ثبت‌نام نکنند سیاست کلی ارزش‌گرایان، انتخابات اصلح و ارجح از بین احراز صلاحیت شده‌ها توسط شورای محترم نگهبان می‌باشد.

گفتنی است؛ حزب موتلفه اسلامی چند وقت پیش در بیانیه‌ای میرسلیم، بادامچیان، نیکنام، ترقی و انواری را به عنوان گزینه‌های این حزب برای کاندیداتوری معرفی کرده بود.

نام نویسی سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی ضمن حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در انتخابات 1400 نام نویسی کرد.

محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

 محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

محمد شریعتمداری در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

محمد شریعتمداری وزیر رفاه کار و تامین اجتماعی با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد./841/

برای مشاهده و دریافت فایل بسته رصد انتخاباتی رسا (اینجا) کلیک کنید.

خط و نشان رئیسی برای ناکارآمدی / اعتراف احمدی نژاد به لیبرال دموکرات بودن

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حاج مجید
Bulgaria
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
کار جالبی بود.
1
0