۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۸۰۶۶۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

هدف نهایی استکبار و صهیونیسم تسلط بر همه مسلمانان است

هدف نهایی استکبار و صهیونیسم تسلط بر همه مسلمانان است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: هدف اصلی استکبار و اسرائیل نابودی جهان اسلام و به‌ویژه ایران اسلامی و تسلط بر همه مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در تجمع طلاب و حوزویان خراسان شمالی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و افغانستان، اظهار کرد: در موضوع فلسطین بحث ما فقط حزبی به نام صهیون نیست؛ بلکه بحث مربوط به نظام استکباری است؛ زیرا همه استکبار پشت سر صهیونیسم قرار دارند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی نظام استکباری از تشکیل اسرائیل تسلط بر همه دنیا بود، افزود: نخستین هدف آن‌ها تشکیل حکومت یهودی یا صهیونیستی بود تا با ایجاد چنین کشوری در چنین منطقه‌ای آن هم با فرض وجود این همه مسلمان، یا همه مسلمانان آن را آواره کرده و یا جیره‌خوار یهودی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: هدف دوم متلاشی کردن دولت عثمانی و تقسیم این دولت و مرزبندی‌های جدید در منطقه بود که آن را اجرایی کرده و مرزهای منطقه را تعیین کردند.

وی ادامه داد: هدف سوم اسرائیل نابودی جهان اسلام و به‌ویژه ایران اسلامی است و این موضوع نیز در اسناد محرمانه آن‌ها که به بیرون درز کرده، کاملاً عیان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: هدف آمریکا این است که اسرائیل در منطقه قدرت برتر باشد نه ایران و عربستان یا ترکیه تا همه از این کشور حساب ببرند؛ به‌گونه‌ای که هیچ کشور اسلامی جرئت نکند در برابر آن‌ها بایستد.

وی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد با استفاده از اسرائیل یک پلیس بد در منطقه داشته باشد تا بتواند به دو شیوه دیپلماسی و میدان اهداف خود را پیاده کند، اظهار کرد: آمریکا قصد دارد از راه دیپلماسی و اقداماتی مانند مذاکرات هسته‌ای جلوی پیشرفت‌های هسته‌ای را گرفته و پس از آن هم برجام موشکی منعقد کند و درعین‌حال از اسرائیل در عرصه و میدان بهره ببرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: آمریکا می‌داند اگر از راه دیپلماسی جلوی دولت‌های مسلمان را گرفته و اراده‌ها را ضعیف کند در میدان هم بر آن‌ها فائق می‌آید و به همین دلیل مقام معظم رهبری می‌فرمایند میدان و دیپلماسی دو مسیر برای پیشرفت نظام هستند و باید هر دو در عرصه باشند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات