۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۶۷۹۶۷۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

روز قدس نماد تقابل حق و باطل در عصر حاضر است

روز قدس نماد تقابل حق و باطل در عصر حاضر است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: روز قدس تنها یک موضوع ملی و مختص فلسطین نیست؛ بلکه آرمان اسلامی و انسانی و نماد تقابل حق و باطل در عصر حاضر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن روز قدس، اظهار کرد: روز قدس امسال در شرایط کرونایی با وضعیتی خاص برگزار می‌شود و این در حالی است که شرایط این روزهای قدس، وضعیتی ویژه دارد.

وی با اشاره به اهمیت روز قدس به‌عنوان آرمان جهان اسلام، به‌ویژه در شرایط کنونی، با بیان اینکه قدس فراتر از یک مسئله ملی و عربی است، افزود: در نگاه امام راحل عظیم‌الشأن روز قدس مسئله‌ای فراتر از یک موضوع ملی و مختص به فلسطین و یا جهان عرب است و قدس یک آرمان اسلامی و انسانی است نه‌فقط فلسطینی و عربی.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: با این نگاه است که روز قدس، روز جهانی می‌شود و آزادی قدس یک وظیفه انسانی و اسلامی در این نگاه روز قدس کلید قیام جهانی علیه استکبار و اسم رمز انقلاب جهانی علیه صهیونیزم جهانی و نماد یک مبارزه مستمر و فراگیر در همه عرصه‌ها و اعصار است و امام خمینی (ره) از همان اولین روز اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در 42 سال قبل، به این مهم اشاره و تأکید کردند.

وی با بیان اینکه فلسطین و روز قدس نماد تقابل حق و باطل در عصر ما هستند، تصریح کرد: امام خامنه‌ای که بیانات و منش ایشان ترجمان حرکت و جهاد و نگاه امام خمینی است در طول 32 سال گذشته به موضوع فلسطین و روز قدس نگاه ویژه‌ای داشته و مبدع نظریه محو رژیم صهیونیستی با مقاومت اسلامی و رفراندوم مردمی در داخل فلسطین هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: ایشان نیز روز قدس و مسئله فلسطین را موضوعی جهانی و مسئله بشری می‌دانند و می‌فرمایند: البته مسئله فلسطین یک مسئله اساسی است و مخصوص دولت‌ها و کشورهای اسلامی هم نیست؛ مسئله فلسطین یک مسئله انسانی است؛ وجدان‌های انسانی وادار به واکنش می‌شوند در مقابل آنچه بر سر ملت فلسطین آمد، صرفاً مسئله اسلامی نیست؛ البته برای مسلمان‌ها این کار اهمیت بیشتری دارد، اولویت بیشتری دارد و غیر از جنبه انسانی، جنبه‌های شرعی و دینی هم دارد، ولی مسئله، مسئله انسانی است. /9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات