۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۸۰۸۰۱
رییس مجتمع ادیب الهندی لکهنو هند:

بازسازی جنت البقیع همانند آزادی قدس شریف از مسائل مهم جهان اسلام است

بازسازی جنت البقیع همانند آزادی قدس شریف از مسائل مهم جهان اسلام است
حجت الاسلام خان تخریب جنت البقیع توسط وهابیت را اولین عملیات ضد ارزش های اسلامی دانست و گفت: بازسازی جنت البقیع همانند آزادی قدس شریف از مسائل مهم جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی علی خان رییس مجتمع ادیب الهندی لکهنو هند، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) را یادآور خاطره تلخ وهابی های متعصب دانست.

این روحانی با اشاره به این که مسئله تخریب قبور در جنت البقیع فقط به شیعیان اختصاص ندارد بلکه با جهان اسلام مرتبط است، ابراز داشت: وهابی های متعصب در قبرستان بقیع قبور بزرگان اسلام و اصحاب بزرگ پیامبر(ص) را تخریب و با خاک یکسان کردند.

وی با بیان این که علاوه بر چهار امامان معصوم شیعه حضرت امام حسن مجتبی، حضرت امام زین العابدین، حضرت امام محمد باقر و حضرت امام جعفر صادق علیهم السلام، بزرگانی همچون عموی پیامبر(ص) عباس، فاطمه بنت اسد مادر گرامی امیرالمومنین علی علیه السلام، ام البنین مادر گرامی حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام، ازواج و اصحاب رسول(ص) و مالک از خلفای چهارگانه اهل سنت در جنت البقیع دفن شده اند، اظهار داشت: از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که ایشان همواره به جنت البقیع می رفتند و می فرمودند که به من وحی شده است که اینجا بیایم و برای مردگان دعا کنم.

رییس مجتمع ادیب الهندی با تاکید به این که تخریب قبور جنت البقیع نشان دشمنی آل سعود با اهل بیت رسول اسلام(ص) و بزرگان دین اسلام است، افزود: وهابیت با تخریب قبور ائمه بقیع(ع) می خواست علاقه جهان اسلام را به امامان معصوم(ع) کمتر کند اما با سرنوشتی همچون یزید ملعون روبرو شد، یزید می خواست اهل بیت رسول اسلام(ع) را نابود کند اما خودش نابود شد و به زباله دان تاریخ پیوست.

وی با بیان این که مسئله بازسازی قبرستان بقیع مربوط به فقط شیعیان نیست بلکه متعلق به سراسر جهان اسلام است، گفت: وهابیت تلاش های فراوانی کرد که مسئله قبرستان بقیع را به شیعیان نسبت دهد اما تاالان موفق نبوده است، جهان اسلام خواستار بازسازی قبور قبرستان بقیع است.

این روحانی هندی با بیان این که جهان اسلام باید علیه ستمگران و در حمایت مظلومان یک صدا فریاد بزند، افزود: هوشیاری و بیداری جهان اسلام در برابر توطئه دشمنان لازم است تا دشمن در اهداف شوم خود موفق نشوند، درحال حاضر دشمن روش مبارزه را عوض کرده و مسلمان را علیه مسلمان می شوراند و ارزش های اسلامی و حرم های مقدس را به دست مسلمانان ویران می کند چنانکه داعش در عراق انجام داد./988/

ارسال نظرات