۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۶۸۰۸۲۵

انتشار «قاهر آمریکا» در لبنان/ مردی که آمریکا را شکست داد

انتشار «قاهر آمریکا» در لبنان/ مردی که آمریکا را شکست داد
رایزن فرهنگی ایران در لبنان از انتشار کتاب «قاهر آمریکا» اثر محسن صالح، نویسنده و تحلیلگر سرشناس لبنانی در این کشور خبر داد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی ایران در لبنان گفت: انتشارات «دار تمکین» در بیروت کتابی با عنوان «قاهر آمریکا» (شکست‌دهنده آمریکا) اثر محسن صالح، استاد دانشگاه لبنان و نویسنده و تحلیلگر سرشناس لبنانی را در ۱۶۰ صفحه منتشر کرده است.

وی افزود: نویسنده در مقدمه خود به بررسی وضعیت انقلاب اسلامی و تفاوت آن با دیگر انقلاب‌ها و بی‌سابقه بودن آن پرداخته و محاسبات غربی‌‌ها درباره نتایج این انقلاب را اشتباه دانسته چرا که آنها انتظار نداشتند تا این حد انقلاب اسلامی بتواند بر روی افکار و اندیشه ملت‌ها تأثیر بگذارد.

 

خامه‌یار تأکید کرد: محسن صالح در بخشی دیگر این کتاب به معرفی شخصیت سردار سلیمانی و تأثیر پذیر بودن آن از شخصیت رهبر انقلاب و تسلیم بودن در برابر ایشان اشاره می‌کند و به بررسی جهاد دفاعی در نظام جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد و در ادامه، تاریخچه‌ای از نهضت امام خمینی(ره) تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی و سپس رهبری امام خامنه‌ای(مدظله العالی) به عنوان ادامه دهنده راه ایشان ارائه می‌کند.

رایزن فرهنگی ایران در لبنان کتاب «قاهر آمریکا» را در پنج فصل برشمرد و گفت: این کتاب با پیام رهبر معظم انقلاب و سخنان دبیرکل حزب الله لبنان، به مناسبت شهادت سردار سپهبد سلیمانی آغاز شده و سپس به بیان مفاهیمی مانند انقلاب و انقلابی پرداخته است.

وی ادامه داد: در فصل اول به الگو بودن سردار سلیمانی که برخاسته از انقلاب امام خمینی(ره) بوده  می‌پردازد و در فصل دوم به ظهور نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت بزرگ منطقه‌ای اشاره می‌کند، در فصل سوم به مسئله بازسازی و تغییرات ژئو فرهنگی و راهبردی در منطقه پرداخته و در فصل چهارم، با انتشار چهار مقاله از افسران عالی رتبه آمریکایی و برخی نویسندگان مخالف جمهوری اسلامی ایران، تصویری از سردار سلیمانی از زاویه دید مخالفان ارائه می‌کند.

خامه‌یار همچنین، یادآور شد: نویسنده در فصل پنجم سه مصاحبه، اولی با دبیرکل حزب الله سید حسن نصرالله و دومی با فیروزنیا، سفیر کشورمان و رایزن فرهنگی ایران در لبنان، درباره سردار سلیمانی ارائه شده و در پایان بخش‌هایی از وصیت نامه شهید سپهبد سلیمانی و سپس با ارائه نتایجی راهبردی از مباحث مطرح شده در کتاب، نوشته خود را به پایان می‌رساند.

ارسال نظرات