۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۸۱۰۹۶
مدیر حوزه علمیه مازندران:

معرفی عالمان دینی به جامعه، بزرگترین خدمت به دین است

معرفی عالمان دینی به جامعه، بزرگترین خدمت به دین است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، معرفی عالمان بزرگی همچون آیت الله کوهستانی(ره) به جامعه را بزرگترین خدمت به دین دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار اعضای شورای سیاست گذاری همایش ملی آیت الله کوهستانی با اشاره به جایگاه رفیع عالمان دینی در رشد و تقویت باورها و اعتقادت دینی در جامعه گفت: عالمان دینی در طول تاریخ نقش هدایت جامعه به سوی سعادت وتعالی حقیقی را عهده دار بودند.

وی با بیان این که امروز هر چه داریم به برکت سال ها مجاهدت و ممارست عالمان بزرگ دینی در عرصه نشر معارف اهل بیت(ع) است، افزود: در سایه هدایت های عالمای دینی، امروز جامعه اسلامی به جایگاه رفیعی دست یافته است.

استاد حوزه علمیه مازندران به مجاهدت های علمی و تبلیغی عالمان دینی در کنار فعالیت های فرهنگی و اجتماعی آنها در جامعه اشاره کرد و گفت: دین مبین اسلام به برکت همین تلاش ها و زحمات علما امروز در جهان فراگیر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که دست های آلوده بسیاری در طول تاریخ تلاش کردند مانع از اجرای احکام الهی در جامعه از سوی علما و فقهای دینی شوند، افزود: اما هوشیاری و بصیرت بالای عالمان دینی مانع از تحقق توطئه ها و نقشه های آنها علیه دین و معارف اهل بیت(ع) شده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان همواره تلاش کردند با تحریف دین، معارف و ارزش های الهی را آن گونه خودشان می پسندند به جامعه منتقل کنند، گفت: هوشمندی بالای عالمان دینی مانع از تحریف دین و واقعیت های دینی در جامعه اسلامی شد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به جایگاه رفیع آیت الله کوهستانی در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: شخصیت کم نظیری همچون آیت الله کوهستانی(ره) بیش از پیش نیازمند معرفی به جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که فقهای بنامی همچون آیت الله کوهستانی(ره) در گرانبهایی در فضای حوزه هستند که فقدان آنها به حتم ثلمه بزرگی برای جامعه دینی خواهد بود، خاطرنشان کرد: امروز همه توان و تلاش ها در حوزه های علمیه باید تربیت و پرورش طلاب فاضلی باشد تا بتوانند راه و مسیر شخصیت های بزرگی همچون آیت الله کوهستانی(ره) را ادامه دهند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله کوهستانی(ره) در سیر و سلوک معنوی نظیر نداشت، تصریح کرد: سیره علمی و عملی این شخصیت بی بدیل تاریخ حوزه های علمیه، بهترین الگو برای دلباختگان به مکتب اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به این که آیت الله کوهستانی(ره) در زهد، تقوا، ساده زیستی، مردم داری و خدمت به دین شخصیت کم نظیری در جامعه اسلامی بودند، ادامه داد: ایشان همه عمر با برکت خود را صرف گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه و همچنین تربیت و پرورش سربازان حضرت ولیعصر(عج) صرف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که معرفی شخصیت هایی همچون آیت الله کوهستانی(ره)، بزرگترین خدمت به دین است، تصریح کرد: باید سیره علمی و عملی این عالم نامی از سوی مراکز علمی، آموزشی و تبلیغی بیشتر در جامعه ترویج شود تا تشنه گان معارف دینی بیش از پیش از این ارزش ها بهره مند شوند./950/

ارسال نظرات