۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۸۱۰۳۳
رییس سازمان بسیج مستضعفین خبر داد؛

تصویب سند ده ساله اعتلای بسیج بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب

تصویب سند ده ساله اعتلای بسیج بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب
مازندران - سردار سلیمانی گفت: سند ده ساله اعتلای بسیج بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نخستین سند راهبردی از سوی رهبر معظم انقلاب تصویب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، سردار سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین امروز در جلسه آمایش سرزمینی پایگاه های مقاومت بسیج استان مازندران در مجتمع کوثر بابلسر با اشاره به این که امام خمینی(ره) در خرداد 42 بر محو رژیم غاصب صهیونیستی تأکید داشتند، گفت: آنچه که صهیونیست ها را گرد هم جمع کرد مسأله امنیت بود، اما نتوانستند ملیت تشکیل دهند.

وی با بیان این که اشغالگر از صدای تکبیر هم می ترسد، افزود: در عملیات بیت المقدس سپاه کربلا بر دشمن بعثی یورش می برد و دشمنان حتی با تکبیر رزمندگان اسلام نیز فرار می کردند.

سردار سلیمانی در ادامه سخنان خود به کسب موفقیت های بزرگ از سوی انقلاب اسلامی در طول 42 سال اخیر اشاره کرد و با بیان این که امام راحل فرمودند قرن آینده قرن اسلام است و اسلام سنگرهای کلیدی را فتح خواهد کرد، ادامه داد: در حالی است که شهریور 1320 ایران از سوی غربی ها اشغال شد، اما انقلاب اسلامی با قدرت مردم توانست بر آنها غلبه کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی این قدرت عظیم مردمی را شناخت و آن را با انگیزه های الهی همراه کرد، افزود: نظریه قدرت نرم پس از انقلاب اسلامی در دنیا شکل گرفت و امام راحل این قدرت نرم را در اسلام و تشیع مشاهده کردند، اما استکبار جهانی که تنها قدرت سخت را می دانست بعد از انقلاب اسلامی این قدرت نرم در دنیا نمایان شد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی یک الگو دارد که از سوی امام راحل عرضه شد و ملت ایران به این الگو رأی دادند، خاطرنشان کرد: الگوی مردمی با 98 درصد آراء انتخاب و مردم آن را پذیرفتند و امام خمینی(ره) نیز اسلامی و الهی بودن را به آن اضافه کردند که این مسأله در چارچوب نظریه امام و امت بود.

سردار سلیمانی در ادامه سخنان خود به بیانیه گام دوم امام خمینی(ره) اشاره کرد و با بیان این که این بیانیه مهم فصل جدیدی برای بازگشت به اصل انقلاب بود، افزود: دولت اسلامی در زیر سایه راهبرد بیانیه گام دوم انقلاب شکل می گیرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب در پنجم آذر سال ۹۵، فرمودند بسیج مظهر کامل مردم سالاری اسلامی است، ادامه داد: مردم سالاری اسلامی تنها شرکت در انتخابات و رأی دادن نیست که البته این یکی از وجوه آن است، اما اگر مردم را در میدان های دیگری همانند اقتصاد مقاومتی وارد کردیم، آن وقت اقتصاد مقاومتی مردم سالار شکل می گیرد و بسیج مظهر تحقق مردم سالاری اسلامی است.

وی با بیان این که بسیاری از کارشناسان و دلسوزان کشور پس از تحقیق و بررسی و ارائه گزارش ها به مقام معظم رهبری، تنها راه نجات کشور را از مشکلات را میدان داری بسیج عنوان کردند، افزود: بسیج یکی از تشکیلات ارزشمند انقلاب است که به عنوان هدیه ای به قلب امام راحل، نهال آن در کشور کاشته شد و این شجره طیبه در دوران دفاع مقدس تنومند شد.

سردار سلیمانی با اشاره به این که مقام معظم رهبری پس از دفاع مقدس، بسیج را مهندسی کردند و به همین دلیل بیانیه گام دوم انقلاب به معنای بسیج مردم ایران برای تکمیل انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی پنج مرحله دارد که مرحله نخست انقلاب، مرحله دوم استقرار نظام جمهوری اسلامی، مرحله سوم تحقق دولت اسلامی، مرحله چهارم جامعه اسلامی و مهدوی و مرحله پنجم نیز تمدن نوین اسلامی که هنوز سه مرحله از آن باقی مانده است چرا که ما درگیر دیوان سالاری شده ایم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که بسیج جلودار مردم تحت رهبری مقام عظمای ولایت و مدافع حقوق مردم است، گفت: سند ده ساله اعتلای بسیج بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نخستین سند راهبردی از سوی رهبر معظم انقلاب تصویب شد و ایشان فرمودند این یک اتفاق مبارکی است به همین دلیل باید بیانیه گام دوم انقلاب محقق شود.

وی ادامه داد: باید در این خصوص مراقبت و هوشیاری لازم انجام شود تا به فرموده رهبر معظم انقلاب یک جمهوری اسلامی تقلبی با زر و زور و تزویر و رسانه را تحویل ما ندهند به همین دلیل تنها مسأله ای که می تواند بر این ها غلبه کند حضور مردم است.

سردار سلیمانی، بسیج را متعلق به مردم و انقلاب دانست و با بیان این که ما تنها از این نیروی مردمی حمایت می کنیم تا دشمن خدای ناکرده از آن سوء استفاده نکند و از پایگاه بسیج صیانت می کنیم تا دچار انحراف و انفعال نشود، خاطرنشان کرد: هدف تنها فعال کردن پایگاه مقاومت بسیج نیست بلکه هدف تشکیل مردم سالاری اسلامی و رفتن به سمت تشکیل جامعه مهدوی است به همین دلیل باید مراقب باشیم که دشمن با راه اندازی جنگ شناختی در حال تغییر ادراک مردم است و می خواهد رذایل را با فضایل جابجا کنند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید براین که باید به مسأله اصلی که مردم هستند توجه ویژه شود، ادامه داد: بر اندیشه های امامین انقلاب و تدابیر رهبر معظم انقلاب با جلوداری روحانیت و با محوریت مساجد و همچنین با استفاده از همه ظرفیت های موجود و با روحیه جهادی و امید به آینده و با محور قراردادن جوانان باید شرایط را تغییر بدهیم.

وی در ادامه سخنان خود به اجرای طرح ملی جبهه خرمشهری ها در مازندران اشاره کرد و با بیان این که این طرح بر اساس سند اعتلای بسیج و براساس بیانیه گام دوم انقلا ب است، افزود: امیدواریم مازندران با تکیه بر هدایت ها و تدابیر رهبر معظم انقلاب و اتکا به قدرت مردم دیار علویان، که در پشتیبانی از حکومت تشیع در تاریخ افتخارافرین بودند، در کشور الگو باشد.

سردار سلیمانی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که نظام تعلیم و تربیت بسیج باید با حفظ توانایی ها، خود را برروز رسانی کند، گفت: در همین راستا نظام تربیتی بسیج از بعد تربیتی باید سرگروه مربی باشد و برای به صحنه آوردن مردم فعال و دیده شود چرا که ملاک اینکه مردم پای کار بیایند، نام نویسی در بسیج نیست بلکه اثربخشی در رسیدن به اهداف انقلاب مهم است.

وی با بیان این که خروجی نظام تعلیم و تربیت بسیج، داشتن هشت میلیون جوان مؤمن انقلابی پای کار است، ادامه داد: راهبر اصلی بسیج تحقق و تشکیل بسیج و دوم قرارگاه تربیتی بسیج است که در نتیجه به فعال شدن پایگاه‌ها و گسترده شدن چتر تعلیم و تربیت بر مردم می شود./950/

ارسال نظرات