۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۸۰۷۶۳
حجت الاسلام شکریان:

تخریب بقیع، سند جنایت تاریخی جریان وهابیت است

تخریب بقیع، سند جنایت تاریخی جریان وهابیت است
مازندران - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، تخریب قبرستان بقیع را سند جنایت تاریخی جریان های تکفیری و وهابیت دانست.
حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به فرا رسیدن هشت شوال سالروز تخریب قبور ائمه (ع) در بقیع  گفت: تخریب قبرستان بقیع و قبور ائمه (ع) پرده از جنایت های جریان تکفیری و وهابیت برداشت و ماهیت این جریان انحرافی را در دنیای اسلام معرفی کرد.
 
وی با اشاره به این جنایت بزرگ تاریخ اسلام از سوی گروه های تکفیری و جریان وهابیت، اظهار داشت: تخریب قبور اهل بیت (ع) در بقیع سند تاریخی و روشن جریان های تکفیری و به ویژه محصول تفکرات انحرافی جریان وهابیت است.
 
حجت الاسلام در ادامه با اشاره به این جنایت هولناک از سوی وهابیت، افزود: اندیشه های غیر عقلایی و غیر منطقی جریان های تکفیری و وهابیت محصول اندیشه های اسلام آمریکایی است و ابزاری برای جریان های استعماری و استکباری تا بوسیله آن ملت های مسلمان را از اندیشه های تمدن ساز اسلام ناب و معارف اهل بیت (ع) دور و منحرف کنند.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود تخریب قبرستان بقیع را سند جنایت تاریخی جریان های تکفیری و وهابیت دانست و تصریح کرد: تخریب جنایت گونه قبرستان بقیع ریشه در تفکرات جاهلانه و وهابیت دارد.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با اشاره به جنایت های پی در پی جریان های تکفیری و وهابیت در طول تاریخ اسلام و به ویژه در عصر کنونی، خاطر نشان کرد: این جنایت تاریخی لکه ننگی بر پیشانی جریان های تکفیری و وهابیت است و هیچ وقت در اذعان ملت های مسلمان به ویژه شیعیان جهان پاک نخواهد کرد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به شان و جایگاه قبور ائمه اطهار(ع) در بین مسلمانان، تاکید کرد: حرمت و جایگاه قبور اهل بیت(ع) در بقیع چه قبل از آن جنایت بزرگ و چه بعد از آن هیچ گاه در عشق و ارادت مسلمانان به آن مکان مقدس کاسته نشد و حتی امروز بقیع جزء محبوب ترین مکان های مقدس در بین مسلمانان و شیعیان جهان است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به سابقه جنایت های وهابیت و گروه های تکفیری در تاریخ اسلام، بیان داشت: جنایت فرقه ضاله وهابیت و گروه های تکفیری  چه در تاریخ اسلام و چه در عصر کنونی برهیچ کس پوشیده نیست و این جنایت ها در عصر کنونی در کشورهای مسلمان منطقه ادامه داد.
 
حجت الاسلام شکریان به مجاهدت ها و جانفشانی های رزمندگان مدافع حرم به ویژه سپبهد شهید سلیمانی در مقابله با جریان تکفیری منطقه اشاره کرد و گفت: به برکت همین از خودگذشتگی ها ریشه این جریان خبیث و وابسته به غرب در منطقه سوزانده شد.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین به تلاش کشورهای غربی به ویژه آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع عرب منطقه برای احیاء دوباره این جریان خبیث در کشورهای خاورمیانه اشاره کرد و افزود: شواهدی نشان می دهد که برخی ها که منافع خود را در منطقه در خطر می بینند به دنبال احیاء دوباره این جریان خطرناک و ضد بشری هستند.
 
وی ادامه داد: اگر مجاهدت های سردار رشید و پر افتخار ایران اسلامی سپهبد شهید قاسم سلیمانی و هم رزمانش نبود شاهد جنایاتی دیگر از سوی وهابیت و تکفیری ها در قبور ائمه(ع) در عراق، سوریه و تخریب دیگر اماکن مقدس از سوی داعش و عوامل مزدور آمریکا و عربستان در این مناطق بودیم./950/
ارسال نظرات