۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۶۸۰۸۶۰
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران عنوان کرد؛

کیفی سازی و کنترل جمعیت، طرحی با پشتیبانی تفکرات لیبرالیستی و صهیونیستی

کیفی سازی و کنترل جمعیت، طرحی با پشتیبانی تفکرات لیبرالیستی و صهیونیستی
مازندران - حجت الاسلام قائمی، کیفی سازی و کنترل جمعیت از سوی برخی سازمان های بین المللی را طرحی با پشتیبانی تفکرات لیبرالیستی و صهیونیستی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در مراسم تجلیل از همسران طلاب مازندرانی، گفت: از روز نخست که اندیشه های سیاسی و فلسفی در این کره خاکی شکل گرفت، در کنار مسأله حکومت و حاکمیت یک مؤلفه تحت عنوان جمعیت همواره مورد توجه بوده است.

وی با بیان این که جمعیت کمی و کیفی همواره مد نظر حاکمان، سیاست مداران و نظام اجتماعی بوده است، افزود: در اسلام نیز ائمه معصومین(ع) نسبت به تکثر جمعیت تأکید بسیاری داشتند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود گفت: متأثر از تحولی که در اندیشه سیاسی جهان و عرصه بین الملل شکل گرفته در قرن 19 و اوائل قرن 20 نظریه ای از سوی برخی از سازمان های بین المللی که پشتیبان آنها  تفکرات لیبرالیستی و صهیونیستی بود به سمت جمعیت کیفی حرکت کرد.

حجت الاسلام قائمی افزود: در این نظریه تأکید شد که کشورها به سمت جمعیت کیفی حرکت کنند و مبنای خود را مسأله سود انگاری و فرد محوری یعنی مادر مطرح کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: آنها این برنامه را با این ادعای زیبا و فریبنده به فکر مادر و زنان بودن طراحی کردند و به همین دلیل کشورهای در حال توسعه از جمله ایران وقتی به سمت سازمان های بین المللی از جمله بانک جهانی برای اخذ وام ها برای توسعه حرکت کردند شرط آنها این بود که باید به سمت کیفی از طریق کنترل جمعیت حرکت کنیم.

وی با بیان این که نتیجه و محصول آن طراحی رشد جمعیتی ما را به حدود 1/2 درصد رساند، تصریح کرد: با همین شرایط این در آینده ای نزدیک این رقم به زیر یک درصد خواهد رسید که آن موقع جمعیت ما پیر خواهد بود و این نقطه بحران برای هر کشوری است.

حجت الاسلام قائمی با تأکید براین که جامعه باید نسبت به مسأله جمعیت حساسیت داشته باشند و این یک هشدار جدی است، گفت: طراحان کاهش جمعیت برای تحقق این طرح بهانه های مختلفی می آورند و از جمله این است که بین تحصیل و نقش مادری تضاد وجود دارد که این کاملاً اشتباه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که امروز بسیاری از بانوان جامعه اسلامی، علاوه بر تحصیل به وظیفه خطیر مادری نیز به نحو مطلوب عمل کردند، افزود: این افراد اثبات کردند در کنار نقش مادری می توان به درس هم پرداخت و به عنوان یک محصل و طلبه در راستای تلاش آموزشی خود ایفای نقش کنند.

وی ادامه داد: امروز طلاب ما در حوزه علمیه خواهران نشان دادند علاوه بر ایفای نقش مادری و تحصیل در حوزه های علمیه می توانند به عنوان یک فرد درس خوانده در یک جامعه دینی به فعالیت های محیطی متناسب با رشته تحصیلی خود نیز بپردازند./950/

ارسال نظرات