۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۶۸۱۲۰۵
آیت الله توکل در گفت‌وگو با رسا:

تمکین به رأی شورای نگهبان وظیفه عقلی و شرعی نامزدها است

تمکین به رأی شورای نگهبان وظیفه عقلی و شرعی نامزدها است
آیت الله توکل با بیان اینکه تا کنون شورای نگهبان به مرّ قانون و به درستی عمل کرده، گفت: احترام و تمکین به نظر و رأی شورای نگهبان وظیفه عقلی و شرعی تمام نامزدها است.

آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازنداران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بر ضرورت احترام و تمکین به نظر و آرای شورای نگهبان از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری تأکید کرد و گفت: شورای نگهبان از فقیهان عادل و حقوقدانان معتبر و سرشناس کشور تشکیل شده که از روی دلیل و برهان و استدلال منطقی و کارشناسی درباره تأیید و عدم تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی نظر و رأی می دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: برخی نامزدهایی که نتوانستند نظر شورای نگهبان را برای نامزدی ریاست جمهوری جلب کنند، به مخالفت و هجمه علیه شورای نگهبان می پردازند، زیرا آنها قصد دارند از خود اعاده حیثیت کنند.

وی با بیان اینکه هر نامزدی بخواهد، شورای نگهبان علت عدم تأیید صلاحیت او را به خود آن فرد اعلام خواهد کرد، گفت: برخی نامزدها نمی توانند علت ها و دلایل منطقی شورای نگهبان را برای عدم تأیید صلاحیت خود قبول کنند، از این رو به تخریب و هجمه علیه شورای نگهبان می پردازند.

آیت الله توکل با بیان اینکه امامین انقلاب بر حفظ و صیانت از نهاد محترم شورای نگهبان تأکید داشتند، افزود: احترام و تمکین به نظر و رأی شورای نگهبان وظیفه عقلی و شرعی تمام نامزدها است، از این رو کسانی به مخالفت با ابن نهاد انقلابی می پردازند که خودشان دارای مشکل هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آیا نامزدهایی که تأیید صلاحیت شورای نگهبان را اخذ نکردند؛ حاضر هستند علت عدم تأیید صلاحیت خود را در روزنامه ها و میان مردم اعلام کنند؟

آیت الله توکل اظهار کرد: در گذشته شورای نگهبان قانونی وضع کرده بود که هر نامزدی به عدم تأیید صلاحیت خود متعرض است، علت آن را در رسانه های عمومی اعلام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تا کنون شورای نگهبان به مرّ قانون به درستی عمل کرده است، گفت: شورای نگهبان از فقیهان بصیر، متدین و عادل تشکیل شده که با سند و استدلال تصمیم گیری خواهند کرد و این نهاد انقلابی هیچ زمانی از روی اغراض شخصی و جناحی تصمیم گیری نکرده است./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سید اهوازی
Iran, Islamic Republic of
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
وقتی نظر مخالفان شورای نگهبان آشکارا خلاف شرع و قانون است بطوریکه افراد عادی هم متوجه شدند مخالفت با آن جایز بلکه واجب است.
0
0