۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۶۸۱۲۷۳

جام صهبا رساله سیر و سلوک الی الله

جام صهبا رساله سیر و سلوک الی الله
جام صهبا رساله ای است که بایستگی های سیر و سلوک الی الله در آن تبیین و در عمیق ترین ساحت عرضه شده است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا،کتاب جام صهبا رساله سیر و سلوک عارف واصل حکیم و مفسر بی‌بدیل مرحوم حضرت آیت‌الله علامه سید محمدحسین طباطبایی می‌باشد.همچنین این کتاب به ضمیمه تعلیقات موحد عظیم‌الشان .فقیه عارف مرحوم آیت‌الله سید عبدالله جعفری تهرانی قدس‌الله سره هما است

متن رساله ی سلوکیه ی جام صهبا، تقریر بیانات مرحوم علامه ی طباطبایی در جلسات سلوکی و حلقات دروس معرفتی ایشان می باشد که بر محور رساله ی سیر و سلوک منسوب به علامه ی بحرالعلوم برای شاگردان سلوکی خود از خارج ایراد نموده و استاد بزرگوارم مرحوم آیة الله جعفری تهرانی آن تقریرات را استنساخ فرموده بودند.

جام صهبا رساله ای است که بایستگی های سیر و سلوک الی الله در آن تبیین و در عمیق ترین ساحت عرضه شده است و اصحاب معرفت و طالبان قرب حضرت محبوب بی هیچ نگرانی و تردیدی می توانند با مراجعه ی به آن از سالک و مسلک و مقصد و مقصود آگاه گردند و بهره های اطمینان بخش سلوکی خود را از آن ببرند.
از امتیازات رساله ی جام صهبا این است که شکل گیری متن و تعليقات آن در بهترین فصل عمر، که بلوغ علمی و عملی و عرفانی این استاد و شاگرد به اوج رسیده بود انجام پذیرفته است.
بدون تردید، جام صهبا رساله ی نادری است که مباحث مطرح شده ی در آن به حدی بدیع و عمیق می باشد که در دیگر آثار مرحوم علامه ی طباطبایی ها با دیده نمی شود و یا به این روشنی تبیین نشده است.
رساله ی جام صهبا، ارمغان سلوک علامه ی طباطبایی در حوزه عمل و رساله ی الولایه، رهآوردی در عالم نظر می باشد که هر دو رساله از متن کتاب و سنت جوشیده است.

علاقمندان جهت تهیه کتاب می توانند به فروشگاه اینترنتی کتاب قم مراجعه کنند.

ارسال نظرات