۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۶۸۱۳۰۴

سخنان صریح استاد طائب درباره مواضع آملی لاریجانی و سیدحسن

سخنان صریح استاد طائب درباره مواضع آملی لاریجانی و سیدحسن
حجت الاسلام والمسلمین طائب ضمن انتقاد از مواضع اخیر آملی لاریجانی و سید حسن خمینی علیه شورای نگهبان، این گونه موضع گیری ها را ناشی از حب و بغض شخصی و جناحی توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار در سلسله جلسات مجازی مجمع فعالان حوزوی فضای مجازی در روبیکا با پرداختن به جریان شناسی گفتمان‌های موجود در آرایش انتخابات 1400 با اشاره به مواضع اخیر آیت الله صادق آملی لاریجانی در رابطه با رد صلاحیت‌های شورای نگهبان گفت: زمانی که اکبر طبری در دفتر ایشان بود، دستگاه امنیتی به وی نسبت به طبری هشدار دادند ولی ایشان توجه نکردند که بعدا مشخص شد چه بوده است؛ مسأله شیخ صادق لاریجانی نیز بر روی گزارشات دستگاه‌های امنیتی در رابطه با تابعیت دختر برادرش، یعنی علی لاریجانی در کشورهای متخاصم بود.

وی در رابطه با مواضع سید حسن مصطفوی در این مورد اظهار داشت: کسی که خودش را یادگار امام می‌داند، می‌گوید علت تیشه به ریشه اصیل انقلاب زدن را از جانب شورای نگهبان نمی دانم چه بنامم؛ من اگر جای آنها بودم، انصراف می دادم چرا که دولت برآمده از این انتخابات توان حل هیچ مشکلی را ندارد؛ آیا چنین شخصی که مستقیما بر خلاف شورای نگهبان موضع می‌گیرد و سخن امام را زیر پا می‌گذارد، یادگار امام است؟!

وی با اشاره به اینکه همه اشخاص از هر جریانی می‌دانند حضرت آقا در تمام مسائل سیاسی اعلم است تصریح کرد: هرکسی که در جمهوری اسلامی مسئولیتی دارد با امضای شخص رهبری است و این اصلا روا نیست کسی که با حکم رهبر انقلاب به سمتی رسیده، در مقابل شورایی که مورد تأیید رهبری است بایستد و مخالفت کند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب تأکید کرد: یادگار امام، این انقلاب است و بنابر این هرکسی با این انقلاب همراه باشد، یادگار امام است؛ امام صادق علیه السلام به اصحاب خود فرمودند انتم اهل‌بیتی؛ اصحاب عرض کردند چرا، امام فرمودند چون شما از من پیروی می‌کنید. پس نتیجه می‌گیریم هرکسی با انقلاب امام همراهی کند یادگار اوست نه کسی که صرفا نسبتی با ایشان دارد.

وی ضمن بیان اینکه اگر طلاب به وظیفه خود که روشنگری است عمل نکنند، دولتی مانند این دولت بر سر کار می‌آید تشریح کرد: این دولت حرف اصلی اش برد برد بود؛ آنها می‌گفتند «اعبد ماتعبدون و تعبدون ما اعبد» نه «لکم دینکم و لی دین» که دولتی بودند با ادبیات نمی‌شود، نمی‌توانیم، نمی‌گذارند و این نوع ادبیات اعصاب مردم را به هم می‌ریزند.

این استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه شورایی مانند شورای نگهبان در کشورهای مدعی دموکراسی وجود دارد گفت: در کل دنیا برای اینکه چه کسی می‌تواند کاندیدا بشود، شورای نگهبانی وجود دارد؛ اصلا اینکه هرکسی آمد و ثبت‌نام کرد اسمش در لیست باشد اصلا شدنی نیست ضمنا اینکه یک شورایی از بین 400 نفر، 7 نفری را که صلاحیت دارند تأیید کند، انتصاب نیست.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
همه چی سیاسی بازی و رفیق بازی شده است حق و عدالت فراموش شده است
2
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
انتخابات را صحنه جنگ‌قدرت قرار ندهید
3
0
محمودی
Iran, Islamic Republic of
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
از دوستان خبرگزاری رسا تشکر می‌کنم که این جلسه را پوشش دادند فقط ای کاش این قسمت از سخنان دیشب حاج آقا رو حذف نمی‌کردید:

حجت الاسلام طائب در رابطه با مواضع سید حسن مصطفوی گفت: اگر این افراد در زمان امیرالمؤمنین بودند جزء خوارج و اگر در زمان پیغمبر بودند از معترضین به انتخاب اسامه می‌شدند.
1
1
روح الله
Romania
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
امثال طائب مشکلشان با سید حسن نیست، با نام «خمینی» است
2
0