۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۶۸۱۳۴۶
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

شهادت می‌دهم شورای نگهبان حزبی و جناحی عمل نمی‌کند

شهادت می‌دهم شورای نگهبان حزبی و جناحی عمل نمی‌کند
اصفهان - آیت الله طباطبایی نژاد گفت: شهادت می‌دهم شورای نگهبان اهل بازی‌های حزب و جناحی و خطی نیست و در فعالیت‌های خود قانون و رضایت خداوند را در نظر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، ظهر امروز در جمع ائمه جمعه استان اصفهان، با اشاره به روایتی از امام علی(ع) گفت: ایشان می‌فرمایند دانشمندترین مردم کسی است که از علم و فعالیت دیگران کاری و چیزی را یاد بگیرد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه روحانیون باید در مسائل اجتماعی ورود کرده و کارهای اجتماعی بکنند، اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) و در رأس ایشان امام علی(ع) همین سیره را داشتند، ایشان حامی نیازمندان و مستضعفان بودند و بقیه ائمه معصومین(ع) نیز همین سیره را داشتند.

وی با اشاره به نقش ائمه اطهار(ع) در مسائل اجتماعی، خاطرنشان کرد: ائمه معصومین(ع) خود را به سختی مبتلا می کردند برای راحتی مردم، این باید برای ما الگو باشد، ما غیر از مسائل عبادی و دینی باید در عرصه اجتماعی نیز یاری رسان مردم باشیم.

انفاق از مهمترین احکام اجتماعی است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان انفاق را از مهمترین مسائل در اسلام دانست و تصریح کرد: احکام اسلامی دو دسته فردی و اجتماعی است، انفاق از مهمترین احکام اجتماعی است که در قرآن کریم و روایات به آن بسیار اشاره شده است، اگر کسی توان مالی برای انفاق کردن ندارد می‌تواند واسطه انفاق بشود، در روایت ذکر شده که واسطه های کمک به فقرا تا هفتاد نفر همگی در ثواب این انفاق شریک هستند و به نظر می‌آید منظور از هفتاد عدد نیست بلکه کثرت واسطه‌ها را می‌خواهد تبیین کند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: بنابر روایت هرکسی به اندازه لیاقت خود از فضل الهی برخوردار خواهد شد، باید با فعالیت‌ها و تلاش های خود در جامعه به ویژه در کمک رسانی به نیازمندان لیاقت خود را به خداوند متعال نشان دهیم، راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه در مساجد نیز یکی دیگر از کارهای مفیدی است که می‌توان برای یاری رسانی به نیازمندان انجام داد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان به کمک‌های مردم برای حمایت از فقرا و نیازمندان اشاره کرد و گفت: مردم بدانند کسی هست که می‌خواهد یاری رسان فقرا باشد بدون اینکه چشم داشتی برای منافع خود داشته باشد، به او کمک خواهند کرد، به خصوص این فرهنگ در میان مردم اصفهان رواج دارد.

وی در ادامه افزود: علیرغم وجود مشکلات مالی و معیشتی در کشور و در اصفهان و شیوع ویروس کرونا آمارها نشان دهنده افزایش حدود 30 درصدی کمک های خیرین و همچنین کمک‌های مردم به کمیته امداد امام خمینی است، همچنین مردم اصفهان در زمینه آزادسازی زندانیان فعالیت ویژه و چشمگیری دارند و روحانیون و ائمه جمعه و ائمه جماعات باید ضمن حفظ آبروی نیازمندان به آنها کمک کنند.

آرزوی دشمنان عدم حضور مردم در انتخابات است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری در کشور اشاره کرد و گفت: آرزوی دشمنان این است که مردم در انتخابات حاضر نشوند اما مردم دشمنان را ناامید و دنیای کفر را شکست خواهند داد و ان شاء الله شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

آیت الله طباطبایی نژاد کمک کردن به کشورهای اسلامی و ملت های مسلمان را یک وظیفه شرعی دانست و تصریح کرد: حمایت ما از دیگر مسلمانان باعث گسترش نفوذ کشور ما در منطقه و در کشورها و ملت‌های اسلامی خواهد شد، قرآن کریم به ما دستور می‌دهد اگر کفار به مسلمانان هجوم بردند از آنها باید دفاع کنیم، وظیفه ما است که حامی مسلمانان در مقابل کفار و دشمنان اسلام باشیم به ویژه اگر بدانیم گروهی نظیر رژیم صهیونیستی را آورده‌اند که با مسلمانان بجنگد.

وی رژیم صهیونیستی را مترسک و بازیچه دست استکبار جهانی در منطقه عنوان کرد و افزود: وظیفه این رژیم این است که با مسلمانان و کشورهای اسلامی مقابله کند و مترسکی باشد در منطقه برای ترساندن مسلمانان و بر همه ما لازم است با تمام توان در مقابل این رژیم بایستیم و مانع موفقیت نقشه‌های آنان بشویم.

سردار سلیمانی محبوب مردم منطقه و جهان است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: وقتی کسی برای مردم بجنگد و به مردم خدمت کند در قلب مردم جا پیدا کرد، مانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که برای خدا قیام کرد و در میان تمام مردم ایران و کشورهای منطقه و حتی جهان محبوبیت داشت.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه بازهم رژیم صهیونیستی در جنگی با جبهه مقاومت شکست خورد، اظهار کرد: در حکومت طاغوت ارزش‌ها با حکومت اسلامی فرق می‌کند، در حکومت طاغوت مادیات و مباحث مالی ارزش محسوب می‌شود اما در حکومت دینی انسانیت، ایمان و عبودیت و مطیع خداوند بودن ارزش محسوب می‌شود.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی بر ضرورت تبیین این دستاوردها برای جامعه تأکید کرد و گفت: باید موقع رأی دادن دقت کنیم که به کسی رأی بدهیم تا بتواند این کشور و انقلاب اسلامی را با این همه دشمنانی که دارد و توطئه های استکبار جهانی مدیریت کند.

شورای نگهبان فراجناحی عمل می‌کند

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه احراز نشدن صلاحیت افراد به معنی نداشتن صلاحیت در تمام امور نیست، تصریح کرد: شهادت می‌دهم شورای نگهبان اهل بازی‌های حزب و جناحی و خطی نیست و در فعالیت‌های خود قانون و رضایت خداوند را در نظر دارند، نباید کسی حرفی بزند که باعث ناامیدی و یأس و دلزدگی مردم نسبت به کشور و به ویژه انتخابات بشود، شورای نگهبان فراجناحی عمل کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: اشتباهات برخی مدیران و مشکلات را نباید به پای نظام مقدس اسلامی نوشت، باید دستاوردها و داشته های کشور به خوبی برای مردم تبیین بشود، کسی که بخاطر مشکلات حاضر نشود پای صندوق رأی برود به وظیفه خود عمل نکرده است و به این چنین افرادی باید فداکاری و ایثار و از جان گذشتگی شهدا را یادآوری کرد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Austria
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
همتی و مهرعلیزاده را در مناظرات خواهید شناخت
1
0