۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۸۱۰۰۶
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

کارآفرینی و اشتغالزایی راه حل مشکلات خانواده های مستضعف است

کارآفرینی و اشتغالزایی راه حل مشکلات خانواده های مستضعف است
آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر ضرورت اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی،گفت: اشتغالزایی راه حل مشکلات خانواده های نیازمند و مستضعفان تحت پوشش کمیته امداد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان، با بیان اینکه لازم است حمایت‌های صحیح و درستی از خانواده‌های بی بضاعت برای خانه‌دار شدن آنها صورت بگیرد، گفت: مسکن یکی از نیازها و مشکلات خانواده‌های بی بضاعت است و باید در کمک رسانی و ساخت مسکن برای مستمندان و روستاییان محروم به این موضوع توجه داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: کار آفرینی بسیار مهم است، باید یک مجموعه توانمند کار آفرینی داشته باشیم تا بتوانیم از خانواده‌های نیازمند از طریق اشتغالزایی حمایت کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اهمیت اصلاح فرهنگ کار و کارآفرینی برای رشد اشتغال در جامعه به ویژه در میان اقشار نیازمند، تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم برای کارآفرینی و اشتغال از دیگر مسائلی است که کمیته امداد امام خمینی برای محرومیت زدایی و حل مشکلات اقشار مستضعف باید نسبت به آن توجه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در میان اقشار ضعیف وجود دارد که باید از آنها حمایت شود، اظهار کرد: باید توانمندی‌های مددجویان کمیته امداد امام خمینی را با ارائه آموزش های کاربردی افزایش داد تا بتوانند از مشکلات زندگی خود کم کنند و در این خصوص جهت دهی به حمایت‌های خیرین و نیکوکاران هم می‌تواند بسیار مفید باشد.

امام جمعه اصفهان به نزدیک بودن ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: مسأله حضور حداکثری در انتخابات یکی از مهمترین مسائلی است که رهبر معظم انقلاب به آن تأکید دارند، حضور مردم پای صندوق مقدمه‌ای است برای انتخاب اصلح از سوی مردم و مردم نباید از انتخاب اصلح غافل بشوند.

کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان،در این دیدار با بیان اینکه در سال 99 بیش از 2 هزار کمک هزینه جهیزیه به خانواده‌ها پرداخت کردیم، گفت: البته سعی کردیم که با توجه به درخواست خانواده‌ها کالاهای مرغوب برای جهیزیه به خانواده‌ها اهدا کنیم.

وی در ادامه به فعالیت‌های گسترده حمایتی کمیته امداد امام خمینی اشاره کرد و افزود: اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان و اطعام حسینی در محرم و صفر در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص کمک‌های مؤمنانه به صورت یک میلیون پرس غذا و بسته‌های غذایی از جمله اقدامات انجام شده از سوی کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان است.

زارع با اشاره به مشکلات شیوع ویروس کرونا برای اقشار مختلف جامعه از جمله مددجویان کمیته امداد امام خمینی، تصریح کرد: تلاش کردیم تا تحت تأثیر مشکلات شیوع ویروس کرونا قرار نگیریم و حتی حدود 10 هزار نفر خانواده را به مددجویان خود اضافه کردیم که عمدتا از خانواده‌های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا بودند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان خاطرنشان کرد: استان اصفهان از استان‌هایی است که مردم آن در کمک کردن به محرومان پیشتاز است و سال گذشته شاهد رشد صدقات و حمایت‌های مردم از کمیته امداد امام خمینی بودیم./1304/

 

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات