۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۶۸۱۴۱۴

لزوم توجه نامزدهای انتخاباتی به شالوده جامعه اسلامی

لزوم توجه نامزدهای انتخاباتی به شالوده جامعه اسلامی
حجت الاسلام مرتضوی درچه گفت: شالوده جامعه اسلامی فرهنگ اسلامی آن جامعه می باشد، اگر قومی از اخلاق تهی و فاسد شد آن قوم، قوم مطلوب نخواهد بود.

حجت الاسلام سید مرتضی مرتضوی درچه ، عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به کم رنگ بودن فرهنگ در وعده های انتخاباتی گفت: نامزدهای انتخابات برای اینکه شعارهایشان مردم پسند باشد از اقتصاد و سیاست می گویند در صورتی که اگر برنامه هایشان فرهنگی باشد، این فرهنگ زیربنای اقتصاد و سیاست است و اگر برنامه های فرهنگی در جامعه احیاء شود، برنامه های سیاسی و اقتصادی هم خود به خود اجرا می شود.

استاد حوزه علمیه با توجه به اهمیت فرهنگ اظهار داشت: یکی از اشکالات کاندیداهای انتخابات این است که به مسأله فرهنگ به دلیل بحرانی بودن وضعیت معیشت در این دوره اشاره ای نکردند، قطعاً به دلیل سیاست های غلط رئیس جمهور و تیم دولت، شعارهای اقتصادی و معیشت خریدار بیشتری دارد و حامیان فراوانی را به سوی نامزدها جلب می کند.

وی با اشاره به انتظار حوزه علمیه از رئیس جمهورآینده خاطر‌نشان کرد: حوزه علمیه از نامزدهای انتخابات و رییس جمهور و منتخب مردم که در 28 خرداد از صندوق  انتخابات معرفی می شود، این انتظار به جا را دارد که حتماً به مسأله فرهنگ و اخلاق دینی به صورت جدی و به دور از شعار پرداخته شود، متاسفانه امروز هیچکس به فکر فرهنگ و اخلاق دینی نیست و امیدواریم در دولت آینده این امر مهم محقق شود.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین  با بیان اینکه فرهنگ پایه و زیربنای یک جامعه است، ابراز داشت: به عبارتی شالوده جامعه اسلامی فرهنگ اسلامی آن جامعه می باشد، اگر قومی از اخلاق تهی و فاسد شد آن قوم، قوم مطلوب نخواهد بود و قطعاً آینده روشنی را پیش رو نخواهد داشت و لذا شاعر سروده " مردان روزگار به اخلاق زنده اند- قومی که گشت فاقد اخلاق مردنی است".

حجت الاسلام مرتضوی درچه با اشاره به اینکه فرهنگ دینی یعنی مردم با تقوا باشند، اذعان کرد: باید هر کاری را اقتصادی باشد یا سیاسی براساس مبانی دینی پیش ببرند، در یک کلام دین در جامعه ساری و جاری باشد. اگر به انتخابات نگاه دینی باشد، بدون تبلیغات مردم در صحنه حضور پیدا خواهند کرد چرا که دین به ما می آموزد برای تحکیم پایه های نظام جمهوری اسلامی که مقدمه ظهور و حکومت حضرت حجت علیه السلام است، باید تقویت شود و این تقویت در راستای حضور در صحنه انتخابات است پس با نگاه فرهنگ دینی انتخابات وظیفه آحاد جامعه می باشد.

استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به عملکرد مسئولین در سال های اخیر، بیان کرد: اگر کسانی که متولی جامعه و نهادهای فرهنگی هستند، خودشان ساخته شده باشند، می توانند فرهنگ دینی را در جامعه رواج دهند، هرچند در یک برهه ای از زمان اقتصاد جامعه هم سرپا نباشد. علت اینکه فرهنگ دینی در جامعه ما از حالت احتضار خارج نمی شود به این دلیل است که حرف و عمل مسؤولین یکی نیست.

ارسال نظرات