۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۸۱۵۳۷
کارشناس فرهنگی مطرح کرد؛

احیای آموزه های دینی، محرک رشد جمعیت

احیای آموزه های دینی، محرک رشد جمعیت
خانم اباجلو گفت: حوزه های علمیه با اصلاح خط فکری مردم، تبیین برنامه درست و دینی و ایجاد فرهنگ درست اسلامی زمینه ساز در مسئله ترویج جمعیت هستند.

خانم اباجلو عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نقش حوزه های علمیه در مسئله ترویج جمعیت را مهم ارزیابی کرد و گفت: حوزه های علمیه غالبا از فضای کلی و کلان جامعه به جای تاثیر گذاری، تاثیر می پذیرند که با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی به عدم فرزند آوری اکتفا می کنند.

وی با توجه به نقش موثر حوزه های علمیه در زمینه فرهنگ اظهار داشت: حوزه های علمیه در تمامی زمینه ها حرف برای گفتن دارد اما امکانات فعلی متعلق به مسائل فرهنگی می باشد که حوزه های علمیه نقش بسزایی را در این امور ایفا می کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه با توجه به عملکرد دولتمردان در موضوع ترویج جمعیت تصریح کرد: دولت باید راه حل تازه ای بیاندیشد و تمام جوانب معضل جمعیتی را در نظر بگیرد و با اصلاح مصوبات مجلس، ایجاد رفاه آموزشی بهتر و پرداختن به موضوعات اقتصاری و معیشتی مانع این بحران شود.

خانم اباجلو با بررسی اوضاع فرهنگی و عقیدتی جامعه بیان کرد: حوزه های علمیه با اصلاح خط فکری مردم، تبیین برنامه درست و دینی و ایجاد فرهنگ درست اسلامی در مسئله ترویج جمعیت زمینه ساز واقع می شوند و می توانند فرهنگ اسلامی چند دهه قبل را نیز در جامعه احیا کنند.

سینا ریاحی
ارسال نظرات