۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۸۱۵۶۳
نماینده مجلس خبرگان:

پیروان مدل های غربی دردی از دردهای کشور دوا نمی کنند

پیروان مدل های غربی دردی از دردهای کشور دوا نمی کنند
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم گفت: انقلاب ما صرفاً یک انقلاب سیاسی نبود که تاج برود و عمامه بیاید، انقلاب ما انقلابی بود که می خواست جهت گیری ها را عوض کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری در جلسه گفتمان و دولت انقلابی طلاب استان اصفهان و همدان در مدرسه معصومیه با اشاره به آیه 36 سوره نحل، ابراز داشت: «وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ» ماموریت های الهی در این آیه نورانی خلاصه در دو کلام عبودیت خدا و پرهیز از طواغیت شده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هر حکمی مبتنی بر تعالیم اهل بیت نباشد حکم طاغوت است، اظهار داشت: طاغوت را امیرالمومنین (ع) معرفی کرده است، آنجایی که فرمودند هرحکمی که مبتنی بر تعالیم اهل بیت نباشد حکم طاغوت است، حکم طاغوت در زمینه اقتصاد، در زمینه فرهنگ، تربیت، در نظام سیاسی و در روابط بین الملل چگونه است؟ مدلی که برپایه غربی بنیان نهاده شده است مدل منتسب به طاغوت است.

وی در ادامه افزود: قرآن می فرماید از طاغوت پرهیز کنید از مدل های غربی پرهیز کنید، انقلاب ما برای حرکت به سوی ولایت الله و فاصله گرفتن از طاغوت بود. بعد از چهل و چند سال از گذشت انقلاب در یک رصد باید ببینیم آیا اهداف انقلاب اسلامی محقق شده است یا در برخی از موضوعات از اهداف اصلی اتقلاب فاصله گرفته ایم و یا حداقل در بعضی از موضوعات در جهت اهداف انقلاب کُند بوده ایم.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی اذعان کرد: حقیقت آن است که حرکت به سوی اهداف انقلاب در یک کلمه استقلال است که جامعیت دارد. اهداف انقلاب در بعضی از بازه زمانی سرعت داشته و در برخی از زمان ها زمانی کُند شده و در پاره ای از اوقات و برخی از عرصه ها روند معکوس داشته است. عبادت خدا و پرهیز از طاغوت که در واژه استقلال متبلور است هدف اصلی انقلاب ما بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان اینکه یکی از ویژگی های نظام تربیتی تولی و تبری است، خاطر‌نشان کرد: ما در نظام سیاسی چقدر به آن استقلال مد نظر امام که استقلال مد نظر اولیاء دین است رسیده ایم، در نظام اقتصادی و تربیتی چطور؟ یکی از ویژگی های نظام تربیتی این است که تولی و تبری در عمق جان نوجوانان ما نهادینه شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز شیطان اکبر آمریکا است، ابراز داشت: تبری از آمریکا اگر در عمق جان نوجوان ما نهادینه نشود معنایش این است که با اهداف انقلاب خیلی فاصله داریم، چند بار رهبر معظم به وزیر آموزش و پرورش امر کردند اسناد خیانت آمریکا را که در لانه جاسوسی بدست آمده در کتب درسی دانش آموزان درج کنید، آیا چنین کردند؟ متاسفانه خیر، شاهد چنین اتفاقی نبودیم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در یک بازه ای نام حسین فهمیده را از کتب درسی پاک کردند چون مروج خشونت است، جهاد و مقاومت در فرهنگ یک عده ای خشونت محسوب می شود. جهاد که قرآن به عنوان فیض عظیم برای اولیاء خدا دانسته و امیرالمومنین (ع) آن را دری از در های بهشت قلمداد کرده، از نگاه یک عده خشونت است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هدف امام راحل از انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما صرفاً یک انقلاب سیاسی نبود که تاج برود و عمامه بیاید، انقلاب ما انقلابی بود که می خواست جهت گیری ها را عوض کند. حرکت ساحت های نظام های اجتماعی را به سمت مستضعفین سوق دهد. آیا این اتفاق افتاد؟ نه نیفتاده، چرا که دولت مردان ما یا نخواسته اند و یا عرضه این کار را نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در پایان در پاسخ به اینکه مقابله با هنجارها و کم کاری ها توسط چه کسی باید انجام شود گفت: آدمی که خودش آلوده نباشد، کسی که اهل زد و بند نباشد، شخصی که پرونده سی، چهل سال کار او نشان دهد اهل ملاحظه و مداهنه و مسامحه نباشد. پیرو مدل های غربی نیست، می تواند با ناهنجارها مقابله و عقب گردها را جبران کند. بگردیم انسان شجاع را پیدا کنیم. کسی باید سرکار بیاید که باور، جرأت و قدرت داشته باشد و به الحمدالله در این دوره چنین شخصی را داریم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Austria
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
درود بر رئیسی
1
0
طلبه انقلابی از قم
Austria
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
رسای انقلابی باید فضای همدلی در جبهه انقلاب را تکثیر نماید.
1
0
ناشناس
Romania
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
دشمن متحد است! فرقی نمی کند؛ مسلمانان مدینه در مقابل او باشند یا مردم شریف ایران اسلامی در 1400در انتخابات ایستاده باشند!
0
0