۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۸۱۸۱۵

حضور در انتخابات از احکام ثانویه بوده و وجوب عینی دارد

حضور در انتخابات از احکام ثانویه بوده و وجوب عینی دارد
حجت الاسلام سلیمانی اردهالی گفت: انتخابات هم حق و هم تکلیف است، یعنی وقتی تکلیف الهی شد دیگر گذشتن از حق معنا ندارد و قابل واگذاری نیست.

حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا با اشاره به حق یا تکلیف بودن انتخابات گفت: امام راحل (ره)، در کلامی بیان کردند انتخابات هم حق و هم تکلیف، یعنی وقتی تکلیف الهی شد دیگر گذشتن از حق معنا ندارد و قابل واگذاری نیست.

استاد حوزه علمیه با اشاره به وجوب شرکت در انتخابات ابراز کرد: اگر ولی امر حکم به شرکت در انتخابات کنند، در این صورت حضور در انتخابات از احکام ثانویه و وجوب عینی خواهد داشت، امام راحل فرموده بودند حضور در انتخابات واجب است و از این نظر که انتخابات با سرنوشت مردم و نظام گره خورده است، این واجب از نوع واجب عینی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به دسیسه های دشمنان خارجی و منافقان داخلی افزود: پشت این قصه دست های خارجی و دشمنان خارجی است که می خواهند مشروعیت را از انتخابات بگیرند و با این حرف که شما حق دارید و می توانید از حق خود بگذرید، به دنبال از بین بردن مشارکت حداکثری می باشند، مردم در این زمان باید آگاه و بصیر بوده و بدانند که رهبر عزیز، نائب امام عظیم الشأن خواستار حضور حداکثری ملت مومن، متدین و وطن پرست ایران اسلامی عزیز می باشند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا با توجه به اهمیت مشارکت حداکثری گفت: مشارکت حداکثری علاوه بر اینکه در انتخاب فرد اصلح نقش بسزایی دارد، به نوعی رای به نظام، هیمنه و هیبت و اقتدار کشور نیز محسوب می شود و هرچه مردم بیشتر حضور پیدا کنند اقتدار مردمی نظام در صحنه های بین المللی بالاتر می رود.

حجت الاسلام سلیمانی اردهالی با بیان اینکه علمای گذشته ما بیان کردند که این یک حق و تکلیف الهی است، اظهار داشت: رأی دهنده در پیشگاه الهی از ثواب برخوردارند، ولی فقیه می خواهد مردم همراه نظام باشند، نظامی که عصاره خدمت خودشان است، عده ای برای تامین اهداف شیطانی خود مردم را بی انگیزه می کنند و ملت عزیز ایران باید بصیر و بینا باشند، امام عظیم الشان راحل از مردم خواسته که پای صندوق بیایند و دست رد به سینه دشمنان قسم خورده ملت بزنند.

استاد حوزه علمیه اذعان کرد: رهبر معظم نیز در کلام خود بیان کردند افرادی که مردم را تشویق به عدم شرکت در انتخابات می کنند دلسوز مردم نیستند و این افراد یا ناآگاه می باشند و یا آگاهانه امیال و اغراض دشمن را دنبال می کنند و پیاده نظام دشمن می باشند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا با اشاره به اینکه فرد اصلح کسی است که راه حاج قاسم را بپیماید، خاطر‌نشان کرد: مردم فارغ از جناح سیاسی به شخصی رأی بدهند که انقلابی وجهادی باشد، کسی که راه حاج قاسم را ادامه می دهد و مکتب سردار دلها را قبول دارد، کارنامه و موفقیت های کاندیدا ها را ببینند و به کسی که به مستضعفین توجه دارد، رأی بدهند.

حجت الاسلام سلیمانی اردهالی در پایان ابراز داشت: رأی سفید و ممتنع بودن کار درستی نیست ما باید وظیفه سیاسی خودمان را بر طبق تایید شورای نگهبان بررسی کرده و به فرد اصلح، شجاع، مدیر، مدبر، انقلابی و اخلاق مدار رای بدهیم، رای سفید حرمت ندارد و نسبت به کسانی که شرکت نمی کنند هم کار مثبتی است اما وظیفه موثر خود را به جا نیاوردند و چه بسا ناقص و بی فایده باشد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ با توجه به شایستگی ایشان شخص دیگری از سوی مردم به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد که رسانه ها نیز در عدم انتخاب ایشان نقش پر رنگی داشتند.
3
0
ناشناس
Germany
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
در مورد افراد نجیب همیشه این گمان وجود دارد که بخاطر نجابتشان، حریف پرده در، بتواند در اقناع افکار عمومی موفقتر عمل کند و اخلاق مداری نقطه ضعف فرد نجیب در ساختار ذاتا تنش زای مناظرات تلقی می شود. اما راه میانه ای هم هست، راهی از جنس صراحت و عدالت و دوری از محافظه کاری های بی ثمر که امیدواریم توسط نامزدهای انقلابی پیموده شود.
1
0
hkvkhv
United States
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
.. هرگونه عمل ما که به بقای ظلم و جور و ستم به محرومان کمک کند حرام شرعی است..
1
0
hkvkhv
United States
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
.. انتقاد...
1
0