۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۸۱۹۲۸
امام جمعه شهر کراچی پاکستان:

آمریکا و اروپا از پیشرفت و تکنولوژی جمهوری اسلامی ایران وحشت زده اند

آمریکا و اروپا از پیشرفت و تکنولوژی جمهوری اسلامی ایران وحشت زده اند
حجت الاسلام والمسلمین میثمی گفت: علت نگرانی آمریکا و اروپا از ایران تولید سلاح هسته ای و بمب اتمی نیست بلکه آنان از پیشرفت و تکنولوژی ایران وحشت زده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شبیر حسن میثمی امام جمعه مسجد بقیت الله شهر کراچی پاکستان و عضو ارشد مجمع علمای شیعه پاکستان در سخنانی گفت: نگرانی شدید آمریکا و اروپا از جمهوری اسلامی ایران بخاطر تولید سلاح هسته ای و بمب اتمی نیست بلکه آمریکا و اروپا از پیشرفت و تکنولوژی ایران وحشت زده اند.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) باوجود شخصیت اول کشور جمهوری اسلامی ایران و قدرت مند، فرد ساده زیست بوده اند و در تمام امور به خداوند متعال توکل می کردند، ابراز داشت: امام خمینی(ره) مخالف ترویج ظلم در جامعه بودند، البته مقصود از ظلم فقط جنایت، سرکوب و ضرب و شتم نیست بلکه در نگاه فقیه ظلم بالاتر از این است.

امام جمعه شهر کراچی پاکستان افزود: ترویج فحشا و بی حجابی بجای عفت و حجاب بین زنان، فروش مشروبات الکلی، بی اعتنایی به انجام امور حرام و بی توجهی به حدود شرعی نوعی ظلم است، چنانکه از معصوم علیه السلام سوال شد که تعریف ظلم چیست؟َ  امام علیه السلام فرمودند قرار دادن چيز در غير جايگاه خود مصداق ظلم است.

وی به خاطرات دوران رژیم شاهنشاهی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد، گفت: امام خمینی(ره) در ابتدا برای تشکیل دولت قیام نکردند بلکه مخالف ترویج فحشا و شکستن حدود الهی در جامعه اسلامی و شیعه بودند و همواره رژیم شاهنشاهی را برای اصلاح امور دعوت می کردند امام رژیم پهلوی گوش نکرد.

این روحانی پاکستانی با تاکید به این که حضرت امام خمینی(ره) با توکل به خداوند متعال و با قدرت تقوای الهی در کالبد ملت جمهوری اسلامی ایران روح قیام را دمیدند و طومار چند هزار ساله دولت شاهنشاهی را درهم پیچیدند، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران روی دیگر سکه پیروزی حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در برابر یزید ملعون و در میدان جنگ کربلا است، چنانکه قیام حضرت امام حسین علیه السلام برای حٖفظ ارزش ها و دربرابر ظلم و تجاوز بود، قیام امام خمینی(ره) نیز چنین قیامی بوده است.

وی با اشاره به خاطرات بازگشت امام خمینی(ره) از پاریس به میهن و پاسخ امام(ره) در سوال خبرنگار که الان چه احساسی دارید، گفت: امام خمینی(ره) فرمودند رفتن به پاریس وظیفه بود و بازگشت به جمهوری اسلامی ایران نیز یک وظیفه است.

حجت الاسلام والمسلمین میثمی در آخر گفت: آمریکا و اروپا بخاطر تولید سلاح هسته ای و بمب اتمی توسط جمهوری اسلامی توسب جمهوری اسلامی ایران نگران نیستند بلکه آمریکا و اروپا از پیشرفت و تکنولوژی ایران وحشت زده اند./988/

ارسال نظرات