۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۶۸۱۹۳۳
حجت‌الاسلام والمسلمین لونی مطرح کرد؛

عبور مردم از غرب گرایان و داد و بیدادها بر سر «جمهوریت»

عبور مردم از غرب گرایان و داد و بیدادها بر سر «جمهوریت»
استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه داد و بیداد بر سر جمهوریت ناشی از دغدغه واقعی نیست، گفت: آقایان ماهیتاً با مردم سالاری دینی که میراث امام (ره)است، مشکل دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ولی الله لونی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، گفت: ماجرای احراز یا عدم احراز صلاحیت های ثبت نام کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری برای غرب زدگان و کسانی که به نحوی با ماهیت نظام اسلامی مشکل دارند، تبدیل به یک دوگانه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین لونی بیان داشت: اگر صلاحیت افرادی مانند روحانی تایید شود و در عملکرد آنها ناکارآمدی و اختلال مدیریتی وجود داشته باشد، طرفداران نامزد تایید شده به شورای نگهبان اشکال می کنند که چرا این آقا را تایید کردی؟ و اگر صلاحیت فرد مورد نظر آنها احراز نشود، نگران جمهوریت شده و فریاد برمی آورند که انتخابات مهندسی شده و نظام به دنبال حاکم کردن یک طیف خاص است.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه دغدغه افرادی مثل آقای سید حسن خمینی، سید محمد خاتمی و موسوی خوئینی ها در خصوص جمهوریت واقعی نیست، ابراز کرد: اگر این افراد دغدغه جمهوریت داشتند، در فتنه ۸۸ در مقابل اراده ملی نمی ایستادند؛ عملکرد شورای نگهبان تنها بهانه‌ای برای غرب زدگان است؛ این عملکرد هر چه باشد مورد هجوم این طیف قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین لونی ادامه داد: در سال ۸۸ که یک رقابت جدی و حساس میان دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری وجود داشت و جمهوریت به اوج خود رسیده بود، این افراد در مقابل اراده مردم ایستادند و ۷ ماه در برابر توصیه های رهبر انقلاب مقاومت کرده و نظام را در معرض خطر جدی قرار دادند.

وی افزود: آقایان مجید انصاری و سیدمحمد خاتمی با سکوت خود، رضایت شان را از فتنه ۸۸ اعلام کردند، در حالی که اگر واقعاً دلسوز نظام و مردم بودند، باید در دهن دشمن می زدند در حالی که اطلاعیه های آن ها آتش فتنه را شعله ور تر می کرد؛ نهایتاً این مردم بودند که به میدان آمدند و هم در مقابل دشمنان ایستادند و هم سران فتنه را کنار زدند.

وی با یادآوری این کلام امام خمینی(ره) که فرمود: جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد؛ عنوان کرد: آقایان ماهیتاً با مردم سالاری دینی که میراث حضرت امام خمینی(ره) است، مشکل داشته و به دنبال حاکم کردن نظام غربی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین لونی گفت: حاج قاسم سلیمانی نماد میدان و امثال شهید فخرزاده نماد علم در جمهوری اسلامی هستند و امروز نیز با اقبال مردم به آیت الله رئیسی، او تبدیل به یک الگوی ماندگار در عرصه مدیریت کشور خواهد شد و غرب زدگان را کنار خواهد زد؛ آقایان می‌دانند که در این دوره با ریاست جمهوری آیت الله رئیسی مدیریت جهادی معتقد به اصول نظام برای اولین بار در کشور حاکم شده و بسیاری از پرونده ها برای همیشه بسته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جریانات مختلف دست به دست هم داده اند تا اصل نظام را تضعیف کنند، اظهار داشت: اگر احمدی نژاد واقعا به دنبال دفاع از مردم بود چرا در ۸ سال گذشته سکوت کرد؟ احمدی نژاد هشت سال سکوت کرد تا با استفاده از خرابکاری های روحانی یک باره به میدان آمده خود را قهرمان نشان دهد اما ملت بیدار ایران با وجود تحمل سختی های فراوان، اجازه نخواهند داد مسیر انقلاب متوقف شود؛ با این حال باید برای رویارویی با فتنه های جدید به خداوند متعال پناه ببریم.

استاد درس خارج حوزه علمیه عنوان کرد: موضع‌گیری‌ های شخصیت‌های معلوم الحالی مثل سعید حجاریان نشان می‌دهد که قلب این افراد با حاج‌قاسم همراه نیست و حتی حاضرند سر خون او، با دشمن معامله کنند؛ داد و فریادی که امروز از برخی سران جریان اصلاح طلب و غرب گرا در دفاع از جمهوریت بلند شده از سر درد نیست بلکه برای آینده ای است که در آن مردم از روی این طیف رد خواهند شد.

ارسال نظرات