۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۸۱۹۸۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

توهین و تخریب‌های انتخاباتی سبب انشقاق و کدورت می‌شود

توهین و تخریب‌های انتخاباتی سبب انشقاق و کدورت می‌شود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اگر انتخابات در مسیر تخریب و توهین و تحقیر قرار گیرد، این تخریب‌ها و توهین‌ها انشقاق و دودستگی و کدورت به وجود می‌آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در شصت و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه استان، با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، اظهار کرد: این امام همام می‌فرمایند: «مَن رَضِیَ بِما قُسِّمَ لَهُ استَغنَی و مَن مَدَّ عَینَهُ إلَی ما فِی یَدِ غَیرِهِ ماتَ فَقِیراً و مَن لَم یَرضَ بِما قَسَمَهُ اللهُ لَهُ اتَّهَمَ اللهَ فِی قَضائِهِ و مَنِ استَصغَرَ زَلَّةَ نَفسِهِ استَعظَمَ زَلَّةَ غَیرِهِ و مَنِ استَصغَرَ زَلَّةَ غَیرِهِ استَعظَمَ زَلَّةَ نَفسِهِ».

وی ادامه داد: امام صادق (ع) در این حدیث می‌فرمایند: کسی که به آنچه برای او مقدَّر شده راضی شود بی‌نیاز می‌شود و کسی که دیدگانش را به آنچه در دست دیگری است خیره کند با فقر و تنگدستی خواهد مرد، همچنین کسی که لغزش خود را کوچک بشمارد لغزش دیگران را بزرگ می‌شمارد و کسی که لغزش غیر را کوچک بشمارد لغزش خود را بزرگ می‌بیند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: بر این اساس اگر ما در جایگاه امامت جمعه عیب و ایرادها و لغزش‌ها و کوتاهی‌هایی که داشته و داریم را کوچک ببینیم لغزش دیگران را بزرگ می‌بینیم و در مقابل اگر لغزش دیگران را کوچک ببینیم لغزش خود را بزرگ‌تر دیده و برای رفع آن تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: بر این اساس باید بکوشیم عیب‌ها، کوتاهی‌ها و ترک فعل‌های خود را جبران کرده و برای زدودن لغزش‌ها و سیئات از دامن خود و جامعه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با بیان اینکه این‌گونه لغزش‌ها و کوتاهی‌ها در ایام انتخابات افزایش می‌یابد، اظهار کرد: باید بکوشیم از فضای انتخابات بیشترین ثواب را ببریم نه اینکه با عملکرد خود، بار گناهان خویش را سنگین‌تر کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه می‌توان از فضای انتخابات استفاده کرد و بالاترین ثواب‌ها را برد، افزود: کسی که برای جلب مشارکت مردم و بیان ویژگی‌های اصلح تلاش کرده و اگر منعی ندارد به مصداق هم ورود کرده و اصلح را به مردم معرفی می‌کند، با این اقدام خود مایه تقویت نظام، ولی‌فقیه، امت اسلامی و شیعه می‌شود.

وی تصریح کرد: نظام اسلامی خدمتگزار مردم است و بر این اساس هر کاری که در مسیر تقویت نظام اسلامی و ولایت و دین باشد بالاترین ثواب را خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اگر کسی در این مسیر به درستی وارد شود قطعاً بالاترین اجر و مزد و ثواب را خواهد برد؛ اما اگر خدای‌ناکرده در این مسیر اشتباه کند از آن طرف گناه و معصیت او هم بزرگ‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر خدای‌ناکرده در مسیر تخریب و توهین و تمسخر و تحقیر قرار بگیریم، این تخریب‌ها و توهین‌ها انشقاق و دودستگی و کدورت به وجود می‌آورند؛ به‌گونه‌ای که می‌بینیم گاهی وقت‌ها اعضای هر دو ستاد افرادی شایسته و مذهبی هستند؛ اما وقتی در فضای تخریب قرار می‌گیرند مرتکب گناه شده و از مرزهای اخلاق عبور می‌کنند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات