۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۸۱۹۸۴
حجت الاسلام قائمی:

حفظ نظام به عنوان اوجب واجبات در گرو حضور حداکثری در انتخابات است

حفظ نظام به عنوان اوجب واجبات در گرو حضور حداکثری در انتخابات است
مازندران - مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: حفظ نظام اسلامی به عنوان اوجب واجبات با حضور حداکثری در انتخابات و همچنین انتخاب اصلح محقق خواهد شد.

حجت الاسلام محمد جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به در پیش بودن انتخابات مهم در کشور گفت: برای این که بتوانیم به ابزارها و عوامل تاثیرگذار بر منشور انتخاباتی شناخت پیدا کنیم، نخست باید به نوع و نگرش جامعه مخاطب از حیث انگیزه شرکت در انتخابات توجه کرد.

وی با بیان این که در یک نگاه کلی می توان جامعه را دارای دو انگیزه ارزشی محورانه یا تکلیف و جامعه عمل گرایانه برای سنجش سود و زیان عمومی تقسیم کرد، افزود: براین اساس در عین تمرکز بر تقویت فرهنگ سیاسی مشارکتی در آحاد جامعه و مناطق سرزمینی، برای مخاطبی که به صورت تکلیف محورانه عمل می کنند، جنبه های تکلیفی حضور در انتخابات را که ممکن است متاثر از عوامل مختلفی از جمله ترویج نگرش سکولاریستی مدرن و سنتی، کم رنگ شود، تقویت کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران، مهم ترین مؤلفه تاثیرگذار در این بخش را برجسته سازی امانت بودن انقلاب و ضرورت تحویل آن به امین مورد اعتماد عنوان کرد.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که از دیگر مسائل مهم و تأثیر گذار بر جامعه ارزشی محور، سوق دادن افکار عمومی به کلام امام راحل و رهبر معظم انقلاب در حوزه انتخابات است، تصریح کرد: کلام امامین انقلاب به دلیل جایگاه ویژه و کاریزماتیکی که به جهت نقش امامت جامعه سیاسی در کنار مرجعیت دینی دارد می تواند در تحقق مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات بسیار سازنده و تاثیرگذار باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه سخنان خود افزود: تقویت جنبه های ارزشی و هنجاری انقلاب و حضور در انتخابات به عنوان عملی در حوزه حفظ و حراست نظام دینی از طریق سخنان امامین انقلاب و همچنین تقویت ضرورت حفظ نظام به عنوان اوجب واجبات از دیگر مسائلی است که در تحقق مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح بسیار سازنده خواهد بود.

وی بر ضرورت برجسته سازی خطر انحراف نهضت و انقلاب در صورت عدم حضور در انتخابات با استناد به انحرافات صورت گرفته در جریان های تحول خواه اسلامی از صد اسلام تأکید کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: به طور حتم حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تأثیر عینی در تثبیت نظام و بالتبع افزایش نقش آفرینی در عرصه بین الملل و در نتیجه کاهش و لغو فشارهای سیاسی و تحریمی بین الملل خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران افزود: حضور حماسی مردم در انتخابات می تواند موجب ناامید شدن دشمنان در استفاده از ابزاری از گسل های امنیتی قومی مذهبی با هدف نابود سازی یکپارچگی ایران اسلامی براساس آنچه که مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حضور در انتخابات فرمودند شود.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به عوامل افزایش شور انتخاباتی خاطر نشان کرد: تقویت فرهنگ مشارکت سیاسی، استفاده از کلام امامین انقلاب برای تقویت جنبه های ارزشی و تکلیفی حضور در انتخابات، برجسته سازی نقش حضور حداکثری در انتخابات صرف نظر از منتخب بر تثبیت و نقش آفرینی نظام در عرصه بین المللی و بالتبع گشایش های مالی و اقتصادی از جمله این عوامل است.

وی با بیان این که حضور حداکثری بر تقویت پایگاه اجتماعی نظام و نقش آن بر رشد و افزایش امنیت جامعه بسیار تأثیرگذار خواهد بود، گفت: خلق حماسه حضور مردم در 28 خرداد بر حوزه اقتصاد، اشتغال مولد و حفظ یکپارچگی هویت ملی و سرزمینی ایران اسلامی و تسهیل در تسریع حرکت برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی ایرانی بسیار اثرگذار خواهد بود./950/

ارسال نظرات