۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۸۲۰۱۵

اقتصاد هم باید بوی فرهنگ به خود بگیرد

اقتصاد هم باید بوی فرهنگ به خود بگیرد
حجت الاسلام علاءالدینی گفت: انتظار ما از دولت آینده این است که در جامعه اسلامی اقتصاد سبقه و بوی فرهنگ داشته باشد.

حجت الاسلام محمد علاءالدینی امام جمعه سابق دماوند در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت مساله فرهنگ در شعارهای انتخاباتی گفت: دین مبین را باید در سه مرحله دنبال کنیم دین داری، دین دانی، دین بانی؛ دین را باید در زندگی، مفاهیم و و ارزش ها داشته باشیم و پاسدار آن ارزش ها باشیم و به آن افتخار کنیم.

وی با اشاره به آیه 33 سوره فصلت ابراز داشت: خداوند در قرآن می فرماید "قَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ" یعنی افتخار میکنم که یکی از مسلمین هستم و افتخار به این هویت جدا از دین داری و دین بانی است که منظور از این آیه حضرت بلال است که با وجود همه اذیت و آزار ها به مسلمان بودن خود افتخار می کرد.

امام جمعه سابق دماوند با بیان اینکه اسلام در مرحله دین دانی به ما بحث فرهنک را آموزش می دهد اظهار داشت: فرهنگ در شالوده دین ما نهفته است و درست این است که باید اقتصاد اصلاح شود ولی اقتصاد بدون فرهنگ چه بسا مارا از خدا دور کند و نباید در بدست آوردن یک مقوله مهم یعنی اقتصاد، مهمتر که فرهنگ باشد را ازدست داد.

حجت الاسلام علاءالدینی با توجه به وظیفه دولت در مسائل فرهنگی اذعان کرد: ما انتظارما از دولت آینده این است که در جامعه اسلامی اقتصاد سبقه و بوی فرهنگ داشته باشد و البته این فقط شعار نیست و می توان با ایجاد بینش و بصیرت دقیق و توضیح هدف بندگی، انسان به این نقطه برسد.رئیس جمهور آینده در سه قالب کوتاه مدت و میان مدت و بلندمدت برای فرهنگ برنامه ریزی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: در مرحله کوتاه مدت می توانیم به بحث دشمن شناسی بپردازیم و مردم را آگاه تر کنیم که دشمنان ما در خواب نیستند و ما نباید به آنها چشم بدوزیم و ظرفیت بیرونی حلال مشکلات ما نیست و همانطور که در بحث بنزین به این رسیده‌ایم اگر تولیدات درونی ما نبود مطمئنا چه نارضایت هایی ایجاد می شد.

حجت الاسلام علاءالدینی در پایان با اشاره به سبک زندگی اسلامی گفت: باید یک منشور فرهنگی در جامعه شیعی داشته باشیم و همانطور که بعضی از فقها در گذشته دنبال کردند این مهم را بتوانیم به صورت کارآمد در سبک زندگی بیاوریم.

ارسال نظرات