۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۸۲۰۵۳
برای اولین بار و با پرداخت هزینه؛

مسلمانان تایلند با نصب بیلبورد از فلسطین اعلام حمایت کردند

مسلمانان تایلند با نصب بیلبورد از فلسطین اعلام حمایت کردند
مسلمانان تایلند اولین بار با پرداخت هزینه یک بیلبورد در بزرگراه شهر بانکوک، حمایت خود را نسبت به مسلمانان فلسطین ابزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، بیلبورد بزرگی در بزرگراه شهر بانکوک خروجی خیابان ساتوپرادیت، با تصویر پرچم کشور فلسطین و با پیام «آزادی فلسطین FREE PALESTINE » دیده شده است.

خبرگزاری پابلیک پست نوشت: ظاهراً مسلمانان تایلند با پرداخت این هزینه قصد دارند حمایت و همدردی خود را نسبت به مسلمانان فلسطین که طی این سالها، زیر ظلم اسرائیل جنایتکار و اشغال سرزمین توسط آنها بوده اند، ابراز کنند و این پیام را به مسلمانان فلسطین برسانند که ما یک امت واحد هستیم.

البته این اولین حرکت حمایتی از مردم فلسطین در تایلند نیست بلکه مسلمانان تایلند در روز جهانی قدس، همه ساله جلوی سفارت اسرائیل تظاهرات می‌کنند و همچنین ھمایش و سمینار های متعددی برای ایجاد درک و فهم نسبت به مسئله فلسطین و برملا کردن چهره واقعی اسرائیل، برگزار می کنند.

البته هنوز مشخص نشده است که کدام گروه یا انجمن اسلامی این حرکت زیبا را انجام داده است اما می توان گفت که این نوع حرکت ها نشأت گرفته از مسلمانان غربی است که در متروها و بزرگراه های انگلستان مشابه همین کار را انجام داده اند که تصویر پرچم فلسطین و نمادهای آزادی خواهی برای فلسطین به نمایش گذاشته شده ‌است.

مسلمانان تایلند با نصب بیلبورد از فلسطین اعلام حمایت کردند

کشور تایلند زیر نفوذ اسرائیل

خبر دیگری از تایلند این است که بخاطر فشارهای زیاد بیلبورد فلسطین آزاد را از بزرگراه بانکوک پایین آوردند.

خبرگزاری ام توپی ( Mtoday) با ارائه گزارشی نوشت: بالاخره بیلبورد فلسطین آزاد را بخاطر فشارهای زیاد پس از دریافت دستور از مقامات بالا از بزرگراه بانکوک پایین آوردند.

گزارش ھا حاکی است: پس از تلاش‌های زیاد و با تحت فشار قراردادن شرکت تبلیغاتی صاحب بیلبورد همچنین تهدید های گوناگون اعم از بستن شرکت و بررسی مالیات شرکت توانستند تصویر پرچم فلسطین را که مسلمانان تایلند با پرداخت حق آگهی در بزرگراه بانکوک خروجی ساتوپرادیت به نمایش گذاشته بودند، را پایین بیاورند که این اقدام توسط معاون وزیر اطلاعات تایلند انجام شد.

یادآوری می شود که در تاریخ ۳ جون ۲۰۲۱ گروهی از مسلمانان تایلند یک بیلبورد تبلیغاتی را واقع در بزرگراه داخلی شهر بانکوک خروجی خیابان ساتوپرادیت با خرید امتیاز یک ماهه جهت به نمایش گذاشتن پرچم کشور فلسطین همراه با متن «فسطین آزاد» به نمایش گذاشتند تا با این کار با مردم مظلوم فلسطین احساس هم دردی کنند و بگویند که مسلمانان تایلند با آنها همدرد هستند.

اما این اقدام با مخالفت ارگان های امنیتی دولت تایلند مواجه شد؛ با این بهانه که این تابلوی تبلیغاتی باعث به هم خوردن روابط بین تایلند و رژیم صهیونیستی خواهد شد.

در این اقدام یکی از معاونت های وزیر اطلاعات تایلند مستقیماً با صاحب شرکت تبلیغاتی ازطریق تلفن مکالمه داشته و خواستار پایین آوردن این تصویر شد. این تقاضا در ابتدا با مخالفت گروه مسلمانانی که هزینه کرده بودند مواجه شد و پس از مخالفت گروه مسلمانان و صاحب شرکت تبلیغاتی از طریق تهدید وارد عمل شدند که اگر تا تاریخ ۵ جون ۲۰۲۱ این تابلو را پایین نیاورید امور مالیاتی شرکت و مجوز های مربوط به بیلبورد های این شرکت را مورد برسی قرار خواهند داد و تا مرز بستن شرکت جلو خواهند رفت. چون این اقدام به روابط بین‌الملل میان تایلند و اسرائیل لطمه وارد کرده است و صاحب شرکت پس از شنیدن این تهدیدها تصمیم به پایین آوردن تابلو گرفت.

طبق اطلاع از منابع خبری پشت پرده این اقدام سفارت اسرائیل و آمریکا بوده‌ است./988/

مسلمانان تایلند با نصب بیلبورد از فلسطین اعلام حمایت کردند

مسلمانان تایلند با نصب بیلبورد از فلسطین اعلام حمایت کردند

ارسال نظرات