۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۸۱۹۵۳
دبیر کل سازمان حوزه علمیه پاکستان مطرح کرد؛

نقش تأثیرگذار امام خمینی در احیای روحیه شهادت طلبی و جهادی فلسطینیان

نقش تأثیرگذار امام خمینی در احیای روحیه شهادت طلبی و جهادی فلسطینیان
حجت الاسلام والمسلمین حیدری با بیان این که روحیه شهادت طلبی و جهادگری فلسطینیان از آن امام راحل(ره) است، گفت: امام خمینی(ره) احساس ناتوانی فلسطینیان را از بین بردند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد افضل حیدری دبیر کل سازمان حوزه علمیه پاکستان، در مراسم تجلیل از تلاش های مجاهدانه حضرت امام خمینی(ره) که روز گذشته بصورت آنلاین در فضای مجازی برگزار شد، گفت: امام خمینی(ره) احساس محرومیت و تنهایی فلسطینیان را از بین بردند.

وی با بیان این که امام راحل(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان جمعۃ الوداع را روز جهانی قدس پایه گذاری کردند تا جهان مسئله فلسطین را فراموش نکند و هیچ قدرتی نتواند مسئله قدس شریف را زیر خاک دفن کند، ابراز داشت: امام خمینی(ره) برای حل مسئله جهان اسلام از جمله فلسطین هفته وحدت را پایه گذاری کردند و جهان اسلام را به اتحاد و همدلی فراخواندند.

این استاد حوزه علمیه جامعیت المنتظر لاهور پاکستان با اشاره به این که امام خمینی(ره) احساس محرومیت و تنهایی فلسطینیان را ازبین بردند، افزود: جهان اسلام با صدای امام خمینی(ره) بیدار شد و علیه مظالم رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین صف کشید و امروز مسئله فلسطین به مسئله جهان اسلام تبدیل شده است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) استقامت و مقاومت را کلید پیروزی در برابر جنایت های اسرائیل و آزادی قدس شریف اعلام کرد و این روحیه شهادت طلبی را در قلب مردم فلسطین نهادینه کرد بطوریکه امروز فلسطین به طاقت تسخیر ناپذیر تبدیل شده است.

از سوی دیگر اندیشمندان شهر ملتان پاکستان در مراسم روز گذشته که با حضور علما، روحانیون، رهبران دینی و شخصیت های شیعه و سنی پاکستان برگزار شد، خواستار اتخاذ سیره عملی امام خمینی(ره) شدند و گفتند: اگر انسان همانند امام راحل(ره) در اعمال خود اخلاص داشته باشد در تبعید هم می تواند به اهداف خود پیروز شود.

آنان تاکید کردند: باوجود تحریم های ظالمانه دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران و استکبار جهانی، انقلاب اسلامی با پیروزی مداوم روبرو است و این نتیجه رهبری حکیمانه حضرت آیت الله خامنه ای است./988/

امام خمینی(ره) احساس ناتوانی فلسطینیان را ازبین بردند

ارسال نظرات