۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۶۸۲۰۶۲
آیت الله حسینی مازندرانی:

حضور در انتخابات موجب تقویت عظمت انقلاب و نظام می شود

حضور در انتخابات موجب تقویت عظمت انقلاب و نظام می شود
مازندران - آیت الله حسینی مازندرانی، حضور در انتخابات را موجب تقویت عظمت انقلاب دانست و گفت: این وظیفه شرعی ما است که با حضور در انتخابات به انقلاب عظمت بیشتری ببخشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، آیت الله حسینی مازندرانی، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری و از علمای برجسته امروز در اجتماع بزرگ مبلغان دینی مرکز و شرق استان که در ساری برگزار شد، ملت ایران را مردمی صبور، علاقه مند به نظام، انقلاب و ولایت معرفی کرد و گفت: این مردم با تقدیم هزاران شهید در هشت سال دفاع مقدس همواره در خط انقلاب و ولایت بودند.

وی با اشاره به این که متأسفانه هر روز قیمت ها در کشور افزایش پیدا می کند و این موجب ناراحتی مردم شده است، افزود: با این شرایط سخت، اما ملت ایران با صبر و استقامت خود همچنان در مسیر انقلاب و ولایت حضور دارند.

آیت الله حسینی مازندرانی با انتقاد از کسانی که می گویند روحانیت در رفاه زندگی می کند، گفت: بسیاری از علما و روحانیان به سختی زندگی می کنند و این مسأله از ابتدای شیوع ویروس کرونا که موجب تعطیلی مساجد، محافل و منابر شده افزایش یافته است.

وی با اشاره به سخنان مهم امام راحل که اسلام منهای روحانیت را اسلام آمریکایی معرفی کردند، افزود: اسلام منهای روحانیت ارزشی ندارد و بدون حضور علما و روحانیت نمی توان در این کشور زندگی کرد.

رهبر انقلاب با صبر، تحمل و درایت، کشور را از توطئه شیاطین و دشمنان به سلامت عبور دادند

این عالم مازندرانی با بیان این که 32 سال پس از رحلت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری با مدیریت عالمانه و مدبرانه خود نظام اسلامی را هدایت و راهبری کردند و حتی بیشتر از زمان حیات امام راحل کار و تلاش داشتند و دارند، گفت: ایشان با صبر، تحمل و درایت کشور را از توطئه های شیاطین و دشمنان به سلامت عبور دادند.

آیت الله حسینی مازندرانی، اخلاق حسنه را بزرگترین سرمایه انسان دانست و با بیان این که اخلاق خوب نصف دین است، افزود: کسانی که امروز در لباس روحانیت هستند باید در رفتار و برخورد خود به گونه ای باشند که مردم به طرف آنها جذب و گرایش پیدا کنند.

وی با بیان این که کشورمان مردم و جوانان انقلابی بسیاری دارد، گفت: علیرغم سخنان برخی ها، ما مردمان خوبی داریم و در طول دوران کرونا کمک های بسیاری از سوی مردم به افراد محروم و بی بضاعت صورت گرفته است.

اگر نیت و حرف روحانیان برای خدا نباشد اثری نخواهد داشت

این عالم برجسته با اشاره به این که اگر نیت و حرف روحانیان برای خدا نباشد اثری نخواهد داشت، افزود: کار باید خالصانه و برای رضای الهی باشد و تنها در این صورت است که اثربخش خواهد بود.

آیت الله حسینی مازندرانی با اشاره به موفقیت های امام خمینی(ره) در پیروزی نهضت انقلاب و استقرار نظام اسلامی، گفت: دلیل همه این پیروزی ها و موفقیت ها این بود که هدف و نیت امام راحل اسلام، خدا، دین، روحانیت و کشور بود.

وی در ادامه سخنان خود به سابقه مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری اشاره کرد و با بیان این که تاکنون هزار طلبه فاضل و با استعداد در این مدرسه علمیه پرورش و امروز در جایگاه های مهمی مشغول خدمت به انقلاب، اسلام و کشور هستند، افزود: غریب به 18 سال است که آیت الله رئیسی در این مدرسه علمیه با حضور حدود 70 نفر از علما و بزرگان مشغول تدریس درس خارج فقه هستند و در طول همه این سال ها آشنایی با ایشان، هیچ گاه ندیدم که توقعی داشته باشند.

مردم، مهم ترین دغدغه آیت الله رئیسی در هر جایگاهی است

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری ادامه داد: آیت الله رئیسی در هر مسؤولیت و جایگاهی که بودند برای مردم به ویژه قشر محروم و مستضعف جامعه کار انجام دادند.

آیت الله حسینی مازندرانی در ادامه سخنان خود گفت: در میان هفت نفر نامزدی که صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان مورد تأیید قرار گرفته، فردی که انقلابی، مطیع و در خط رهبری است و عشق به رهبری، تحرک و تلاش دارد و در برابر دشمنان نیز قاطع و مقتدر باشد مثل آیت الله رئیسی نداریم.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری فرمودند آنهایی که می خواهند رئیس جمهور شوند باید ایمان و تقوا داشته باشند، گفت: اگر ایمان و تقوا نباشد مردم آسایش و آرامش ندارند و رهبری نیز آسایش ندارد.

این عالم برجسته ادامه داد: ما امروز فردی را برای ریاست جمهوری می خواهیم که متدین، متشرع و انقلابی، عالم، فاضل، دانشمند، دلسوز، با تقوا و در خط رهبری باشد و همه این شرایط در او باشد، چون کسی که تقوا نداشته باشد کاری برای مردم انجام نخواهد داد.

آیت الله حسینی مازندرانی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تحقق وعده های انتخاباتی پس از آغاز دوران ریاست جمهوری از سوی کاندیداها تأکید کرد و گفت: رییس جمهور این کشور باید معیشت و زندگی مردم را بهبود بخشد، تورم را برطرف کند، مردم ما ملت خوبی هستند که امام راحل و مقام معظم رهبری همواره از آنها به نیکی یاد می کنند.

نباید به شیطان بزرگ دل بست

وی با بیان این که امام راحل و مقام معظم رهبری آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن ملت ایران معرفی کردند، افزود: این کشور تاکنون هیچ نفعی برای ملت ایران نداشته است و نباید به آن دل ببندند و قبل از انقلاب همه اختیار طاغوت دست آمریکا بود، اما به برکت نظام، انقلاب، امام و رهبری مردم آزاد شدند.

این عالم مازندرانی با اشاره به این که مردم ایران خوب و متدین هستند و شهید دادند، گفت: اگر این مردم خوب نبودند بهترین جوانان خود را برای دفاع از میهن اسلامی به جبهه ها نمی فرستادند.

در انتخابات کسی را برگزینیم که در کنار تقوا، ایمان و تحرک، به فکر معیشت مردم باشد

آیت الله حسینی مازندرانی با بیان این که مردم باید فردی را در انتخابات برگزینند که تقوا، ایمان و تحرک داشته و به فکر مردم باشد و به معیشت آنها رسیدگی کند، خاطرنشان کرد: اگر پست و جایگاهی به ما دادند باید به فکر مردم باشیم و بیت المال نباید برای مسائلی صرف شود که ضرورتی ندارد در حالی که مردم ما گرسنه باشند.

وی بر ضرورت حفظ احترام به مردم در نهادها و ادارات تأکید کرد و گفت: متأسفانه مردم در ادارات مورد بی توجهی قرار می گیرند و به امور آنها رسیدگی نمی شود و اگر حداقل کاری برای مردم انجام نمی شود برخورد متواضعانه همراه با اکرام و احترام باید با مردم صورت گیرد.

این عالم برجسته در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه مهم روحانیت در جامعه دینی اشاره کرد و افزود: اگر روحانیت در تبلیغ کوتاهی کند روز قیامت باید پاسخگوی شهدا و امام راحل باشد.

وی با بیان این که علما و روحانیت وظیفه دارند مردم را به سمت صراط مستقیم هدایت کنند به اهمیت حضور حداکثری در انتخابات پیش روی اشاره کرد و گفت: حضور در انتخابات موجب تقویت عظمت انقلاب اسلامی خواهد شد و این وظیفه شرعی ما است که با حضور در پای صندوق های رأی و انتخاب اصلح، به انقلاب و نظام اسلامی عظمت بیشتری ببخشیم./950/

ارسال نظرات