۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۸۲۰۷۴
مدیرکل امور تحصیلات تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران:

طلاب مردم را برای شرکت در انتخاب دعوت کنند

طلاب مردم را برای شرکت در انتخاب دعوت کنند
مدیرکل امور تحصیلات تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: طلاب فرد به فرد در فضای مجازی و حقیقی از مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت  خبرگزاری رسا، آزاده صدر شیرازی اظهار داشت: طلاب و اساتید باید ارزش و اهمیت هر ساعت و هر لحظه از این ایام منتهی به انتخابات را به خوبی درک کنند، امروز در موقعیت خطیری قرار داریم و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در این پیچ تاریخی، باید وظیفه خود را به خوبی بشناسیم و در انجام آن کوتاهی نکنیم.

وی با بیان این که حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات تأثیر بسزایی در قوام جمهوری اسلامی خواهد داشت، اظهار کرد: حکومت ایران بر پایه جمهوریت و اسلامیت بنا شده است و یکی از نشانه‌های پشتوانه مردمی این نظام اسلامی در نگاه دوستان و دشمنان جهانی، صحنه انتخابات است.

صدر شیرازی با بیان این که خداوند نیز یکی از نشانه‌های جامعه مؤمن را مشورت و هم اندیشی و عرضه آرا در تعیین سرنوشت اجتماع می‌داند آنجا که می‌فرماید «و امرهم شوری بینهم»، افزود: در این فرهنگ دینی با فتاوایی که در نظرات مراجع عظام تقلید نیز مشاهده می‌شود؛ شرکت هر مسلمان در انتخابات فریضه دینی محسوب می‌شود تا آنجا که حتی بیان شده است اگر دادن رأی سفید موجب تضعیف نظام شود حرام است.

مدیرکل امور تحصیلات تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: در بیانات رهبر عظیم‌الشأن و کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) آمده است که «امروز شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نه فقط یک وظیفه اجتماعی و ملی است بلکه یک وظیفه شرعی اسلامی و الهی است که شکست در آن، شکست جمهوری اسلامی است، حفظ جمهوری اسلامی بر جمیع مردم از بزرگترین واجبات و فرایض است و وسوسه در آن از شیطان است».

وی با تأکید بر این که طلاب نیز باید در عرصه انتخابات پررنگ ظاهر شوند و وظیفه خود را به خوبی انجام دهند، خاطرنشان کرد: اگر طلاب و خواهران امروز بگویند که ای کاش ما معاصر بانو فاطمه زهرا (س) بودیم تا ایشان را یاری می‌کردیم، امروز هم دقیقاً مثل همان زمان است، وظیفه داریم همان گونه که آن حضرت خانه به خانه می‌رفتند و با تک تک افراد صحبت و روشنگری می‌فرمودند ما هم فرد به فرد در فضای حقیقی یا مجازی، دعوت به حق کنیم؛ حتی اگر در این راه حرف تلخ شنیده و به نتیجه مطلوب دست نیابیم، در پیشگاه حق سربلند هستیم که به وظیفه خود عمل کرده ایم.

صدر شیرازی در پاسخ به این سوال که اگر با مشارکت حداکثری احتمال موفقیت جریان انقلابی کم شود، آیا بهتر نیست به مشارکت کمتر اکتفا شود؟ گفت: مشارکت حداکثری از انتخاب اصلح هم مهم‌تر است و در فرمایشات مقام معظم رهبری کرارا به این نکته اشاره شده است.

وی با بیان این که انتخابات مایه تضمین جمهوری اسلامی است و از این جهت دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی همواره در صدد هستند تا این امتیاز ملی و اسلامی را کمرنگ و بی رونق نشان دهند، بیان داشت: اما ملت بزرگوار ما همواره با حضور در صحنه، دشمنان را ناامید ساخته اند و ان شاءالله در این برهه حساس نیز بار دیگر از این امتحان الهی سربلند بیرون خواهند آمد.

مدیرکل امور تحصیلات تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: طلاب و اساتید باید ارزش و اهمیت هر ساعت و هر لحظه از این ایام منتهی به انتخابات را به خوبی درک کنند، چون امروز در موقعیت خطیری قرار داریم و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در این پیچ تاریخی، باید وظیفه خود را به خوبی بشناسیم و در انجام آن کوتاهی نکنیم.

وی با اشاره به این که در جنگ نرم باطل علیه حق، هدف اصلی استحاله و انحلال درونی جمهوری اسلامی از طریق تغییر باور و سست کردن ایمان مردم است، افزود: از همین لحظه باید نیت کنیم برای خشنودی قلب مقدس آقا امام زمان (عج) و زمینه سازی ظهور آن منجی بشریت و نصرت جانشین برحقش، پرچم یاری را بلند کنیم و یقین داشته باشیم که «وَ لَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ؛ و خداوند کسانی را که یاری او کنند (و از آئینش دفاع نمایند) یاری می‌کند».

ارسال نظرات