۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۸۲۰۴۷
قرارگاه حوزوی دولت اسلامی در نامه‌ای خطاب به علی عسکری؛

رسانه ملی توهین نامزد انتخاباتی به حوزویان و تمدن اسلامی را جبران کند

رسانه ملی توهین نامزد انتخاباتی به حوزویان و تمدن اسلامی را جبران کند
امکانات بیت المال واسطه و عامل وقوع جرایمی مانند توهین، تهمت افترا، کذب، اشاعه کاذیب وسایر عناوین محرمه قرار نگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دبیر قرارگاه حوزوی آیت الله رئیسی (دولت اسلامی) در نامه ای به دکتر علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما خواستار جبران توهین ها و تخریب های دو تن از نامزدهای انتخاباتی به شخصیت حوزوی آیت الله سید ابراهیم رئیسی شد.

در نامه قرارگاه حوزوی آیت الله رئیسی (دولت اسلامی) به این مسئله اشاره شده که در اثر تبلیغات سوء این نامزد انتخاباتی و ضریب دهی رسانه های دشمن، چهره حوزه های علمیه و آیت الله رئیسی تخریب شده است. از این رو سه درخواست از رسانه ملی مطالبه شده است: ارائه توضیحات در رسانه ملی در خصوص ظرفیت‏ های علمی حوزه های علمیه، ممانعت از توهین، تخریب و بد اخلاقی در دو مناظره بعدی و تدوین الگوی برگزاری مناظره های انتخاباتی تراز گام دوم انقلاب.

رسانه ملی توهین نامزد انتخاباتی به حوزویان و تمدن اسلامی را جبران کند

متن این نامه بدین قرار است:

«جناب آقای دکتر علی عسکری

ریاست محترم رسانه ملی

 سلام علیکم

با احترام، این روزها شاهد تلاش شبانه روزی مدیران و کارشناسان رسانه ملی در برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های انتخاباتی خصوصا برگزاری مناظره‌های انتخاباتی با هدف تنویر افکار عمومی و مشارکت حداکثری در انتخابات 1400 هستیم. توصیه دین مبین اسلام نیز به استماع دیدگاه‌های گوناگون با هدف انتخاب بهترین راهکارها و اندیشه‌ها و جدال احسن است. بی شک رعایت مرزهای اخلاق، فرهنگ ملی، آداب اسلامی و مقررات از مهم ترین دغدغه‌های برنامه ریزان و مدیران سازمان صدا و سیما در برگزاری مناظره‌ها بوده است؛ ولی سوگمندانه آن چه در مناظره اول روی داد، بروز برخی بداخلاقی‌ها و زیر پا گذاشتن خطوط قرمز رسانه ملی از سوی برخی نامزدها با وجود تذکرات مجری توانمند مناظره بود. بی گمان باید از بروز چنین روندی ممانعت و در همان آغاز، روند تخریبی متوقف می‌شد و متولیان امر مناظره به تذکر مجری مبنی بر قطع میکروفون نامزد در صورت خروج از پاسخ به سوال مطرح شده عمل می‌کردند؛ ولی به دلیل بی توجهی به این مهم، دو تن از نامزدها جمله‌ها و تخریب‌های تند و ناجوانمردانه ای بر علیه آیت الله سید ابراهیم رئیسی، نامزد محبوب ملت مسلمان ایران داشتند که تا کنون این حملات در اثر تبلیغات سوء و ضریب دهی رسانه ای بنگاه‌های دروغ پراکنی وابسته به استکبار جهانی موجب آزردگی حامیان و مریدان این شخصیت والامقام شده است.

این بداخلاقی‌ها، تهمت‌ها و توهین‌ها، حسب عرف و قانون، حقوقی را برای دفاع از آیت الله رئیسی ایجاد می‌کند. از این رو از محضر آن مقام رسانه ملی تقاضامندیم نسبت به موارد زیر دستور مقتضی به تدارک، جبران و اعاده حیثیت این شخصیت عالی مقام حوزوی صادر فرمائید.

رسانه ملی توهین نامزد انتخاباتی به حوزویان و تمدن اسلامی را جبران کند

یک. یکی از نامزدها در اولین مناظره انتخاباتی، به‌جای شمردن ویژگی‌ها و توانمندی‌های خود در اداره قوه مجریه، علیه تحصیلات حوزوی آیت الله رئیسی تخریب‏هایی ناروا انجام داد. آن چه این نامزد محترم نسبت به سطح دانایی و معرفت این عالم فرهیخته حووزی روا داشت، توهینی آشکار به عموم حوزویان، خصوصاً عالمان و اندیشمندان حوزه‏ های علمیه در سراسر تاریخ تشیع بوده است؛ بلکه با این کلمات مشوّه، پیشینه درخشان تمدن اسلامی در توسعه و تعمیق علوم و معارف بشری را زیر سوال برده است؛ چه این که تمدن غرب نیز مُقرّ و مُعترف به این واقعیت تاریخی است که مبنای جهش علمی غرب در قرون اخیر، پیشرفت‌های خیره کننده مسلمانان و توسعه مرزهای دانش توسط اندیشمندان اسلامی بوده است. خواهشمند است امکانی فراهم آورید تا مطابق قانون و عرف رسانه‏ای فرصتی در اختیار نمایندگان قرارگاه حوزوی دولت اسلامی قرار گیرد تا در خصوص خدمات توانایی‏ ها و ظرفیت‏ های علمی حوزه های علمیه شیعه در تحقق و احیای تمدن بزرگ اسلامی توضیحات کافی برای تنویر افکار عمومی ارائه کنند.

رسانه ملی توهین نامزد انتخاباتی به حوزویان و تمدن اسلامی را جبران کند

دو. همین نامزد محترم، شخصیت والای این مجتهد مهذب و فقیه وارسته را به شهرت طلبی و ریاست طلبی متهم کرد؛ تهمت بی‏پایه و اساسی که هر انسان آزاده و آگاهای با نگاه پیشینه و کارنامه درخشان آیت الله سید ابراهیم رئیسی نسبت به مراتب دنیاگریزی، زهد، ساده‏زیستی، تلاش مخلصانه برای تعالی کشور و مردمی بودن ایشان اذعان می‏کند. این در حالی است که همگان می دانند که حضور ایشان در این عرصه خطیر در پاسخ به تماس ها و درخواست های صدها هزار نفر از اقشار مختلف اعم از حوزویان، دانشگاهیان و نیز عموم مردم بوده است. هم‏چنین در این مناظره توهین‏ های دیگری نسبت به عملکرد درخشان آیت الله رئیسی در فساد ستیزی، تقویت تولید داخلی و اقتصاد درون‏ زا به عمل آمد. از این‏ رو قاطعانه درخواست می‏ شود در دو مناظره بعدی اداره برنامه به گونه ‏ای باشد که امکان توهین، تخریب و بد اخلاقی از نامزدهای خاص گرفته شود و به محض خروج هر نامزد از پاسخ مستقیم به پرسش مطرح شده از سوی مجری محترم برنامه، صدای میکروفن وی قطع شود تا امکانات بیت المال واسطه و عامل وقوع جرایمی مانند توهین، تهمت افترا، کذب، اشاعه کاذیب و سایر عناوین محرمه قرار نگیرد.

سه. شایسته است سازمان محترم صدا و سیما با همکاری حوزه‌های علمیه، ستاد انتخابات کشور و سایر دستگاه‌های مسئول، الگوی برگزاری مناظره های انتخاباتی ادوار آینده را مطابق فرهنگ ایرانی ـ اسلامی، ارزش‌های والای مکتب اهل بیت علیهم السلام، اندیشه های امامین انقلاب و اسناد بالادستی نظام مقدس اسلامی طراحی کند تا در دوره های آینده ناظر برگزاری برنامه های انتخاباتی شایسته ایران اسلامی باشیم و شاهد بروز ناهنجاری ‏ها و بداخلاقی‏ هایی از این دست نباشیم.

قرارگاه حوزوی آیت الله رئیسی (دولت اسلامی)، بصیرت، دشمن شناسی، آگاهی و حضور پرشور مردم عزیز کشورمان در صحنه های دفاع از جمهوری اسلامی ایران خصوصاً انتخابات را پشتوانه نظام مقدس اسلامی می‏داند و از درگاه خدای منان مسئلت دارد که در این مسیر پر پیچ و خم گام‏ها را با صلابت و سلیمانی‏وار به گونه‏ای بردارید که دعای شهیدان والامقام بدرقه راهتان باشد.

محمد حاج ابوالقاسم

دبیر قرارگاه حوزوی آیت الله رئیسی (دولت اسلامی)»

هم چنین این نامه به امضا و تایید جمعی از معاونان و مدیران قرارگاه حوزوی دولت اسلامی رسیده است که عبارتند از حجج اسلام والمسلمین آقایان: سید اکبر حسینی نژاد، علی احدی، سید رضا فاطمی نیا، صادق گل زاده، قدیر نادری ده شیخ، مهدی سلیمانی اردهالی، محمد رضا محمدی، یونس علیپور. سید ابولحسن میر عمادی، جلال عراقی، پور محمد، فضل الله میرزایی، رسول خواسته، سید شمس الدین موسوی، سعید غفاری، علی قربانی، نصیری فرد، سلیمان عین، کاملی، مهدوی ارفع، عبد الامیر رجب پور، سید ابوالحسن فاطمی، سید حبیب الله حسینی، سید حبیب الله موسوی، حجت الله فاضلی، محمد غفاری، سید موسی محمودی، میر مهدی، احمد سالک، محمدحسین سلیمانی اردهالی، فخر آبادی، علیرضا یوسفی، بی آزار تهرانی، محمد مهدی محمدی، حسن علی صبور، سید جواد موسوی، علی اکبر میرزایی، محمد عوض پور، بنیامین اکاتی، علی شریفی، علی نورزاده، نورعلی دیلم، امیر چهری، ستار صادقی، روح الله بجانی، حامد محسن نژاد، علیرضا عاشوری، نظری، محمد صادق دهقانی، عین الکمال، ارحامی، عبدالحسین قنبریان، محمد بزرگیان، اسحاق سعیدی، احد عبداللهی، محمد تقی قاسمی، مجتبی نجفی مقدم، سید ابراهیم افتخاری، سید محمد نبوی، میلاد جلالوند، محمد صادق سلطانی، حمزه عباسی، فردی نژاد، سید محمدباقرتکیه ای، محمد باقر اجاقی، حسن مرادی، هادی نجفی، مسعود توانی، حسین سازندگی، صفدر سلطانی، آرش شادمان، محمدجواد بیانی.

و بانوان مکرمه و فاضله سرکار خانم:زینب کاشانی، آذریان، معصومه کردونی، فاطمه امیدی، مرضیه نجفی منفرد، موسوی مقدم، نرگس شکربیگی، سیده کوثرالهی نیک، راحله کریم نیا، لیلا قضات، زهرا پیش نمازی، حاجی آبادی، مهدوی، سامره خورشیدی، واحدی، معصومه روح نواز، کبری علیخانی، رحمانی، طاهره روستا، شجاع، ندا ملکشی، نصیری، غیاثی،  اعرابی، سیفی، مهری طالبی، مریم قهرمانی، فاطمه تقی پور، سلیمی، پری صیادی، عاطفه مظفری.

قرارگاه حوزوی دولت اسلامی

محمد مهدی محققی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
حملات و همجه های دشمنان و معاندان، مؤید صلاحیت آیت الله رئیسی است..
4
0
طلبه انقلابی از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
آقای رئیسی در طول سالیان مسئولیت و مخصوصا در این سالهای اخیر به گواه مردم و متخصصین و دوست و دشمن هم خوب و قوی و جهادی و در میان میدان کار اجرایی انجام داده اند و هم فردی پاکدست بوده اند و لذا اگر مردم بدنبال فردی قوی و جهادی در اجرا و پاکدست در مصرف بیت المال هستند بهتر از آقای رئیسی فعلا سراغ نداریم.
4
0
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
آیت الله ناصری از اساتید برجسته اخلاق کشور و استاد حوزه علمیه اصفهان از آیت الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام حمایت کرد.
آیت‌الله ناصری گفته است "به دوستان، همسایگان، اقوام و کسانی که سوال می‌کنند، بگویید ناصری آقای رئیسی را تایید میکند.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
به جای بمباران سفره های مردم ،باید لانه های فساد بمباران شود.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳
امام خمینی با تحصیلات حوزوی دنیا را تکان داد
لازم به ذکر است جهت یادآوری حافظه پوسیده و زنگ زده کسانی که به تحصیلات آکادمیک افتخار میکنن بزرگترین دانشمندان ما از میان همین علما بودند ، که نظایرآن میتوان به ابوعلی سینا محمد رازی خواجه نصیر الدین طوسی نظام الملک شیخ بهائی بزرگترین دانشمند تمام دوران، سهروردی ملاصدرا .........‌‌ و هزاران دیگرکلاس درس امام صادق علیه السلام و امام باقر علیه السلام که جای خود دارد من قصد حمایت از شخص خاصی ندارم اما این آقا مهرعلی اول حرفشو مزمزه کنه بعد بلغور کنه بزرگان دین ما فرموده اند توهین صلاح نادان است
مهرعلیزاده بهتر است کمی خودشناسی بیاموزد تا سواد
1
0