۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۳۹۵۶۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

کاندیداهای انتخابات و هواداران از تخریب رقیب پرهیز کنند

کاندیداهای انتخابات و هواداران از تخریب رقیب پرهیز کنند
آیت الله نمازی از نامزد‌های انتخابات خواست مسائل شرعی و اخلاقی را رعایت و از تخریب یکدیگر پرهیز کنند و هواداران نامزد‌های انتخابات نیز از تخریب نامزد‌های رقیب بپرهیزند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد با تقدیر از حضور یک پارچه ملت غیور و انقلابی ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، گفت: ملت قهرمان ایران در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن وفاداری خود به اسلام و انقلاب را به جهانیان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه مسؤولان کشور باید قدرشناس ملت وفادار و انقلابی ایران باشند، افزود: انقلاب اسلامی در سایه رهبری، ولی فقیه و اتحاد ملی است و برای تداوم آن تا ظهور امام عصر (عج) باید ولی فقیه و اتحاد و وحدت و همبستگی ملی را تقویت کرد.

به گفته وی دشمن، اسلام و وحدت امت اسلامی را هدف قرار داده است، باید مراقب توطئه‌های دشمن بود تا دشمن به هدف خود نرسد.

آیت الله نمازی با تبریک سالروز با سعادت ولادت فاطمه زهرا (س) و نامگذاری این روز به نام روز زن و سالروز ولادت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گفت: مادر مظهر مهرخدا و کانون محبت خدا است.

وی افزود: مادر چشم و چراغ خانواده است و پدر و مادر در زندگی مشترک و محیط خانواده باید با یکدیگر با محبت و مهربانی رفتار کنند و از تحقیر و تضعیف یکدیگر خودداری کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن اول اسفند سالروز شهادت آیت الله محلاتی و تعدادی از علمای تهران و نامگذاری این روز به نام روز روحانیت و دفاع مقدس، گفت: اول اسفند ماه سال ۶۴ هواپیمای آیت الله محلاتی در آسمان اهواز هدف موشک جنگنده‌های عراقی قرار گرفت و همه سرنشینان هواپیما که حدود ۵۰ نفر از علمای تهران بودند به شهادت رسیدند.

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به آغاز قانونی تبلیغات انتخاباتی، گفت: بعد از حماسه سازی ملت قهرمان ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، جمعه هفته آینده دومین حماسه سازی ملت قهرمان ایران در عرصه آزمون دیگری رقم خواهد خورد.

وی به وظایف چهارگانه مردم، نمایندگان، هواداران، نامزد‌های انتخابات و برگزارکنندگان انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: به لحاظ شرعی و فقهی شرکت در انتخابات برای کلیه واجدین شرایط رای واجب عینی و مانند نماز واجب و حتی از نماز هم واجب تر است، چرا که نماز رابط بین انسان و خدا است، اما نظام و انقلاب که بر خون شهدا پایه گذاری شده است در برابر امانت شهدا مسؤول هستیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: شرکت در انتخابات واجب عینی است و تمام کسانی که واجد شرایط رای دادن هستند باید روز انتخابات در پای صندوق انتخابات حاضر باشند.

به گفته وی اگر ۵۰ میلیون واجد شرایط رای در کشور باشند بر همه ۵۰ میلیون نفر واجب است تا در انتخابات شرکت داشته باشند.

آیت الله نمازی ادامه داد: شرکت در انتخابات واجب کفایی نیست که شرکت اکثریت در انتخابات کفایت کند، بنابراین شرکت در انتخابات واجب کفایی نیست بلکه واجب عینی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین از نامزد‌های انتخابات خواست مسائل شرعی و اخلاقی را رعایت کنند و از تخریب یکدیگر پرهیز کنند و هواداران نامزد‌های انتخابات نیز از تخریب نامزد‌های رقیب پرهیز کنند.

آیت الله نمازی گفت: برگزار کنندگان انتخابات نیز باید مُرّ قانون را رعایت کنند تا ملت قهرمان ایران به مانند انتخابات گذشته از آزمون و انتخابات پیش رو سربلند و پیروز خارج شوند و سیلی دوم را به صورت کاخ سیاه واشنگتن بزنند./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات