۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۶۸۲۰۷۸
اندیشمندان پاکستانی در همایش «فلسطین در نگاه امام خمینی»؛

افکار و ایده های امام خمینی معادلات استکبار جهانی را بهم ریخت

افکار و ایده های امام خمینی معادلات استکبار جهانی را بهم ریخت
«همایش فلسطین در نگاه امام خمینی(ره)» از طرف شورای وحدت ملی و با حضور اندیشمندان پاکستانی در شهر کریز منطقه اورکزئی پاکستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «همایش فلسطین در نگاه امام خمینی(ره)» از طرف شورای وحدت ملی و با حضور علما، اندیشمندان و تعداد زیادی از عموم مردم پاکستان در مسجد جامع حضرت امام موسی کاظم علیه السلام شهر کریز منطقه اورکزئی پاکستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خورشید انور جوادی مدیر جامعه عسکریه هنگو پاکستان، به سیره ذاتی و جنبه های مختلف زندگی امام راحل(ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، مذهب تشیع و دین مبین اسلام را تعالی بخشیدند، تحولات و تغییراتی که امروز در جهان اسلام در حال وقوع است و این که مستضعفان جهان علیه مستکبران قیام کرده نتیجه افکار استکبار ستیزانه امام(ره) بزرگوار است.

حجت الاسلام والمسلمین سید اقرار حسین شیرازی با بیان این که امام خمینی(ره) با توکل به خداوند متعال و با حمایت همه جانبه مردم، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند، به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: این انقلاب به نام امام خمینی(ره) گره خورده است و بدون نام امام خمینی(ره) در هیج جای جهان شناخته شده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر منتظری نیز در سخنرانی خود به تفسیر وصیت نامه الهی سیاسی امام خمینی(ره) پرداختند.

سید ثاقب اکبر نقوی رییس و موسس موسسه البصیره و معاون دبیر کل شورای ملی یکجهتی پاکستان در سخنان خود به مسئله اهمیت فلسطین و قدس شریف از نگاه امام خمینی(ره) پرداخت و تاکید کرد: امام خمینی(ره) مسئله فلسطین را از محور عربی بیرون آوردند و جزو مسائل مهم جهان اسلام قرار دادند، و این ابتکار عظیم امام بزرگوار(ره) بود که فلسطین امروز در قلب جهان اسلام زنده است.

وی با تاکید به این که یک زمانی اسرائیل به قدرتی شکست ناپذیر تلقی می شد اما طرح امام خمینی(ره) او را با شکست سنگینی روبرو کرد، گفت: مردم فلسطین که روزی با سنگ با دشمن خود اسرائیل مبارزه می کردند امروز با عنایت امام خمینی(ره) با موشک می جنگند، و ان شاء الله طبق پیش بینی رهبر انقلاب اسلامی حضرت ایت الله خامنه ای دام عزه، در 25 سال دیگر اثری از اسرائیل در فلسطین نخواهد بود و به دست مستضعفین فلسطین نابود خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید اقرار حسین طفیل حسن در آخر این همایش جهان اسلام را برای عمل به فرمایشات و توصیه های امام خمینی(ره) در خصوص مسلمانان جهان دعوت کرد./988/

ارسال نظرات