۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۸۲۱۹۷
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

ارتباط علمی با عراق به رغم انتظارات بسیار کم است

ارتباط علمی با عراق به رغم انتظارات بسیار کم است
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ضمن بیان زمینه های مشترک همکاری با عراق گفت: ارتباط علمی با عراق به رغم انتظارات پایین است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در دیدار با عباس العرداوی عضو مرکز «حمورابی للداراسات» و پژوهشگر مسائل عراق، ضمن خوش آمد گویی به هیئت عراقی به معرفی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم و زمینه‌های همکاری طرفین پرداخت و با معرفی نرم افزار پژوهان و پایگاه مدیریت علوم اسلامی، گفت: در فضای مجازی مرزی وجود ندارد و فعالیت مؤثر و مشترک در فضای مجازی از طریق این نرم افزار و پایگاه ممکن است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه ارتباط علمی با عراق به رغم انتظارات پایین است، به دیگر زمینه‌های مشترک همکاری پرداخت و گفت: فعالیت‌های متعددی در حوزه سیاست، فلسفه، مطالعات قرآنی و مطالعات تمدنی در این پژوهشگاه انجام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی تصریح کرد: مرکز حمورابی می‌تواند در برنامه‌های مختلف این پژوهشگاه از جمله همایش «حکمت سیاسی متعالیه»، بهره برداری از دایره‌المعارف و فرهنگ قرآنی، همایش «مقاومت در مکتب شهید سلیمانی» در اواخر امسال، برگزاری نمایشگاه قرآنی با همکاری پژوهشگاه در عراق مشارکت داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین امکان برگزاری کارگاه برای اساتید عراقی در ایران وجود دارد و اساتید پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی می‌توانند در برنامه‌های آن مؤسسه مشارکت داشته باشند.

گفتنی است عباس العرداوی و هیئت همراه برای شرکت در نشست علمی «چالش های حضور آمریکا در عراق» در این پژوهشگاه حضور پیدا کرده بودند و در این نشست موضوع «چالش های حضور آمریکا در عراق» را مورد بررسی قرار دادند.

ارسال نظرات