۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۶۸۲۲۲۰

اعتراض مسلمانان به توقف پروژه ساخت مسجد در هایلبرون

اعتراض مسلمانان به توقف پروژه ساخت مسجد در هایلبرون
اقدام مسئولان شورای شهر هایلبرون برای متوقف‌کردن پروژه ساخت مسجد این شهر، با اعتراض شهروندان مسلمان و اعضای انجمن‌های اسلامی مواجه شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شهروندان مسلمان در شهر هایلبرون آلمان، هفت سال است که در انتظار ساخت مسجدی جدید به سر می‌برند. این در حالی است که مسئولان شورای شهر هایلبرون به تازگی پروژه ساخت مسجد را متوقف کرده‌اند. این اقدام مسئولان شورا با واکنش شدید شهروندان مسلمان مواجه شده است.

اردینچ آلتوناش، رئیس جوامع مساجد در هایلبرون، در این باره گفت: «اقدام اعضای شورای شهر، مانند سیلی به چهره شهروندان مسلمان بود. مسئولان شهر همواره مدعی‌اند که در امر ادغام به خوبی عمل کرده‌اند، به همین دلیل تعطیل کردن پروژه ساخت مسجد می‌تواند به اعتبار آن‌ها خدشه وارد کند. در هر صورت، ما تمام راه‌های شکایت‌کردن را بررسی خواهیم کرد.»

آلتوناش در حالی از شکایت از مسئولان شورای شهر صحبت می‌کند که اعضای این شورا هفته گذشته با ۲۲ رأی مخالف و ۱۷ رأی موافق، خواستار تعطیلی پروژه مسجد شدند. گفته می‌شود که اعضای شورای محلی هایلبرون، به دلیل نگرانی از جمعیت زیاد مسلمانان و مشکلات ترافیکی و بهداشتی، ست را تغطیل کرده‌اند. همچنین مشارکت اتحادیه ترکی-اسلامی دیتیب در ساخت مسجد و ارتباط نزدیک اعضای آن با رئيس‌جمهور ترکیه نیز از دیگر عواملی است که موجب تعطیلی پروژه ساخت مسجد شده است.

ایده ساخت مسجد از حدود هفت سال پیش شکل گرفت. بر اساس گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌ها، تنها اعصای حزب سبزها و حزب دموکرات سوسیال در شورای محلی به نفع ساخت مسجد رأی دادند. سوزانه بای، رهبر حزب سبزها در این باره گفت:« برای من، درک صحبت‌های مخالفان پروژه مسجد دشوار بود. این مسجد باید هر چه زودتر براساس قوانین شهری ساخته شود.»

البته باید توجه داشت که، رد این پروژه توسط نمایندگان اتحادیه دموکرات مسیحی و حزب دموکرات آزاد آلمان تعجب آور نیست. نمایندگان این احزاب قبلاً اعلام کرده بودند که ساخت مسجد موجب می‌شود که ادغام به تعویق بیفتد. با این وجود، مسلمانان نباید ناامید شوند. آن‌ها باید از حقوق خود در دادگاه دفاع کنند و ساخت مسجد را پس از هفت سال به پایان برسانند./۹۸۸/

منبع: رایزنی فرهنگی کشورمان در آلمان

ارسال نظرات