۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۸۲۲۳۵
محمد در ساری؛

بیش از هشت سال، معیشت مردم و اقتصاد کشور گروگان برجام است

بیش از هشت سال، معیشت مردم و اقتصاد کشور گروگان برجام است
مازندران - محمد در جمع مردم ساری گفت: تفکری که همه آمال و آرزویش در غرب خلاصه می شود هیچ وقت نمی تواند مشکلات مردم را حل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، سعید محمد عصر امروز در همایش انتخاباتی حامیان آیت الله رئیسی در ساری با اشاره به این که مازندران دارای ظرفیت های سرشار و خدادای بسیاری است، گفت: این استان چهره سرسبز و زیبایی دارد، اما مشکلات و فقر مردم آن در زیر این چهره سرسبز و زیبا مخفی شده است.

وی با بیان این که امروز استان در حوزه اشتغال جوانان و معیشت مردم با مشکلات زیادی مواجه است، افزود: مردم مازندران علیرغم دارا بودن ظرفیت های سرشار در بخش های مختلف کشاورزري، دامپروی، جنگل، دریا، گردشگری، ترانزیت زمینی و دریایی این استان مشکلات بسیاری دارند.

محمد با اشاره به این که مشکلات کشور ناشی از نوع تفکر و نگاه مسؤولان و کارگزاران است، گفت: اما راحل با تکیه بر مردم قیام کرد، همواره با مردم بود و هشت سال دفاع مقدس را با نیز با حضور مردم راهبری و به سرانجام رساند.

ریل گذاری کشور بر مبنای تفکر لیبرالی و غرب زده انجام شد

وی با بیان این که امام راحل از یک گفتمان پرده برداشتند و آن جنگ بین فقر و غنا بود، افزود: آنچه که متأسفانه بعد از امام راحل و علیرغم نهیب های مقام معظم رهبری متأسفانه شاهد بودیم این است که ریل گذاری کشور به غلط و اشتباه خارج از ریل گذاری اصلی امام راحل بر مبنای تفکر لیبرالی و غرب زده انجام شد؛ دو قطبی سازی برای کشور به شدت مضر است و اصولاً نه اصلاح طلب ونه اصولگرا خروجی مشخصی برای مردم نداشتند.

محمد در ادامه سخنان خود با بیان این که به همین دلیل ما یک دسته بندی دیگری را قائل هستیم و امروز مردم باید در این دسته بندی مدیران خود را ارزیابی کنند، گفت: ما یک تفکر اسلام ناب داریم که بر اساس آن باید عدالت محوری را در جامعه پیگیری و اقتصاد ما نیز بر همین مبنا باید مردم نهاد شود و توجه و اعتنای به مردم و خواسته های آنها باشد و مدیران باید در بین مردم حضور پیدا کنند و درد و دل و گفته های آنها را بشوند و در جهت حل آن حرکت کنند.

وی با بیان این که تفکر دیگر مبتنی بر منفعت طلبی است، افزود: در این نوع تفکر افراد وقتی در مسند قرار می گیرند به جای این که به فکر مردم باشند به فکر خود و خانواده هایشان و احزابشان هستند.

محمد در ادامه سخنان خود به تفکر مبتنی بر رانت خواری، بی عدالتی در تقسیم فرصت ها، تفکر مبتنی بر توزیع ناعادلانه ثروت و تفکر مبتنی بر تبعیض در درآمدها اشاره کرد و گفت: در تفکر مبتنی بر تبعیض درآمد های نجومی در مقابل کف درآمد ها است.

به جای خصوصی سازی شاهد اختصاصی سازی بودیم

وی همچنین به تفکر تعرض به بیت المال اشاره کرد و گفت: در خصوصی سازی به جای خصوصی سازی شاهد اختصاصی سازی بودیم و به کارخانه های بسیار ارزشمند این کشور چوب حراج زدند و به یک سری افراد خاص دادند و آنها نیز کارگران را تعدیل نیرو کردند و کارخانه ها به تدریج از هم پاشید.

یک عده آقازاده داریم که امروز خون مردم را در شیشه می کنند

محمد همچنین به تفکر مبتنی بر پدیده شوم آقا زاده و تفکر مبتنی بر ژن های خوب در کشور اشاره کرد و افزود: ما یک عده آقازاده داریم که امروز خون مردم را در شیشه می کنند و با وقاهت به مردم ما بی احترامی هم می کنند.

وی با بیان این ما امروز آقازاده های مکتب امام راحل را می خواهیم نه آنهایی که از رانت ها استفاده می کنند، نه افرادی که گرین کارت دارند و خودشان در خارج هستند و تحصیلشان نیز در خارج است و پدرانشان نیز آماده هستند به آنها ملحق شوند، گفت: با این این گونه تفکرات کسی برای مردم دلسوزی نخواهد کرد.

محمد با بیان این که مدیران ما دو دسته هستند یا خادم به ملت و یا خائن به ملت هستند، ادامه داد: امروز مردم ما وقتی از این رفتار کارگزاران گلایه مند و دغدغه مند می شوند این گلایه و دغدغه نسبت به انقلاب و نظام نیست بلکه نسبت به کارگزاران است.

وی با بیان این که مردم باید مجدداً همان صداقت و اخلاصی را که در شهید رجایی دیدند و عاشق آن مرام شدند را در کارگزاران خود بییند، گفت: مردم امروز با مشکلات شدید اقتصادی مواجه هستند، به همین دلیل نیاز به تکیه گاه و پناهگاه دارند و نظارت از داخل ماشین به درد مردم ما نمی خورد؛ وضعیت کشور امروز وضعیتی است که همه باید با وحدت و بر اساس حمایت مردمی مشکلات کشور حل شود.

تفکری که همه آمال و آرزویش در غرب خلاصه می شود نمی تواند مشکلات این مردم را حل کند

محمد با اشاره به این که خیلی از این آقایان شعار دادند که می توانیم اقتصاد کشور و روابط بین الملل را اصلاح کنیم، امروز امروز نتیجه عملکرد آنها را می بینیم، افزود: تفکری که همه آمال و آرزویش در غرب خلاصه می شود هیچ وقت نخواهد نتوانست مشکلات این مردم را حل کند.

وی با بیان این که غرب به معنای نظام سلطه است که در رأس آن آمریکای جنایت کار قرار دارد، گفت: این کشور پنج درصد انرژی دنیا را دارد اما 25 درصد مصرف انرژی دنیا با آنها است به همین دلیل آمریکا هیچ گاه نخواهد گذاشت آب خوش از گلوی این مردم پایین برود.

محمد با اشاره به این که ما دو راه بیشتر نداریم یا باید در مقابل نظام سلطه بیاستیم و از این همه منابع سرشار استفاده کنیم و وآینده خوبی را رقم بزنیم و یا باید در مقابل نظام سلطه تعظیم کنیم و همه اعتقادات خود را بدهیم و نهایتاً هم با ما با خفت خواری برخورد شود، تصریح کرد: به طور قطع یک ایرانی راه نخست را انتخاب خواهد کرد.

مشکلات امروز کشور ناشی از آن تفکر غرب زده است

وی با تأکید براین که مشکلات امروز کشور ناشی از آن تفکر غرب زده است، گفت: در بخش مسکن مردم ما گرفتار هستند بیش از هشت سال است که ساخت مسکن در کشور متوقف شد و علیرغم این که دولت بر اساس سه اصل قانون اساسی موظف است مسکن مردم را مدیریت و تأمین کند اما سال ها است که دولت خودش را کنار کشیده و آن را به گردن مردم انداخته است به همین دلیل شاهد هستیم اگر جوانان ما آرزو داشتند بعد از سی سال کار کردن یک خانه بخرند امروز باید بعد از سی سال کار کردن بتوانند یک خانه اجاره کنند.

محمد با بیان این که وضعیت موالید در کشور به شدت کاهش پیدا کرده و از یک میلیون و 700 هزار نفر در سال ما قبل به یک میلیون و 200 هزار نفر در سال گذشته رسیده است، افزود: در سال 1405 جمعیت کشور پیر می شود و اینها همه تهدیدات جامعه ایرانی است.

وی با اشاره به این که بانک ها هر روز در حال خلق پول هستند و روزانه بیش از دو تا سه هزار میلیارد تومان خلق پول و نقدینگی بابت کار و سود نکرده انجام می دهند، گفت: این این مسأله در وضعیت معیشت مردم بسیار اثرگذار است و متأسفانه سطح عمومی قیمت ها دائما در حال افزایش است.

وی با بیان این که مردم را به بورس فراخوان کردند و مردم نیز همه منابع خود را فروختند و در بورس سرمایه گذاری کردند، گفت: بیش از 55 میلیون کد بورسی ایجاد شد و چندین هزار میلیارد تومان دولت برای کسری بودجه خود از بورس برداشت و بعد به یکباره بورس را رها کرد و ارزش سهام مردم به شدت افت کردو امروز کسی پاسخگوی نیست.

محمد با بیان این که امروز 19 میلیون نفر در حاشیه شهرها زندگی می کنند و با مشکلات عدیده ای روبرو از لحاظ فرهنگی، آموزشی و بهداشت و درمان مواجه هستند، افزود: همه کسانی که مسبب وضعیت امروز کشور هستند باید پاسخگو باشند اما همه را زیر سؤوال می برند و کد های غلط می دهند و فرافکنی می کنند و می خواهند وارد این مباحث نشویم و کسی از آنها سوال نکند و به همین دلیل مسیر به سمت موضوعات فرعی منحرف می کنند.

بیش از هشت سال، معیشت مردم و اقتصاد کشور گروگان برجام است

وی با بیان این که کشور در عرصه بین الملل هشت سال گرفتار پدیده برجام بوده است، گفت: متأسفانه بیش از هشت سال است که معیشت، سفره و اقتصاد کشور گروگان برجام است و امروز هم در یک کار تبلیغاتی قبل از انتخابات دارند امتیازهایی می دهند که این مسأله را به ظاهر حل کنند اما در باطن آنها هیچ وقت تحریم ها بر نخواهد داشت آنها می خواهند این کشور آنقدر دچار مشکلات اقتصادی شود که در داخل فرو بپاشد.

محمد با اشاره به این که ما از تحریم استقبال نمی کنیم و حتی اگر یک روز هم زودتر هم تحریم ها برداشته شود ما برای مردمان حتماً این کار را خواهیم کرد، تصریح کرد: اما باید بدانیم راهکار برداشتن تحریم ها این است که با توانمندی ها و ظرفیت های داخلی مشکلات را حل کنیم.

راه حل مشکلات کشور در آن سوی مرزها نیست

وی با تأکید براین که راه حل مشکلات کشور در آن سوی مرزها نیست بلکه همین جا است، گفت: با استفاده از نخبگان و مسیر شایسته سالاری و استفاده از جوانان و برنامه های مبتنی بر بوم استان ها و شکوفا کردن ظرفیت استان ها یک حرکت جهادی و انقلابی را در طی چهار سال آینده رقم خواهیم زد تا ریل اقتصادی کشور تغییر کند.

محمد با بیان این که با نگاه عدالت محور و اقتصاد مردم محور می توان خیلی از مشکلات کشور را حل کرد، گفت: این روزها شب های قدر انقلاب است و مردم باید هوشیار و بیدار باشند.

وی با بیان این که علیرغم گلایه های مردم اما امروز وقت قهر کردن نیست، گفت: دولت سیزدهم با گرفتاری های زیادی در عرصه های داخلی و خارجی روبرخواهد بود و باید کارهای بزرگی انجام دهد و اگر پشتوانه مردمی مبتنی بر مشارکت حداکثری نداشته باشد مدیران در دولت آینده نمی توانند تصمیمات بزرگ اتخاذ کنند.

محمد با بیان این که مردم برای انتخاب اصلح باید به شاخصه هایی که رهبری فرمودند رجوع کنند، افزود: ساده زیستی، عدم بکارگیری دنیا طلبان در مدیریت ها، برخورد با مفسدین، ایستادن در برابر دشمنان، توجه به نظرات مردم، تنظیم کردن خود بر اساس نظر مردم، توجه به ضعفا، پرهیز از ایجاد کینه و نفرت در میان مردم، پرهیز از دوقطبی سازی در جامعه، سوء ضن به دشمن حتی در زمان صلح، نظارت بر روش کار کارگزاران و مراقبت از نزدیکان از جمله مهم ترین معیارها و شاخصه های مورد نظر امام علی (ع) است.

وی با بیان این که آیت الله رئیسی بیشترین مطابقت را نسبت به شاخصه های مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی در میان سایر کاندیداها دارند، گفت: مردم با بصیرت کامل به ایشان اعتماد کنند و در انتخابات حضور پررنگی داشته باشند./950/

ارسال نظرات