۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۸۲۱۷۲
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

انتخابات پیش رو موجب غربال نیروهای انقلابی و غیر انقلابی می شود

انتخابات پیش رو موجب غربال نیروهای انقلابی و غیر انقلابی می شود
مازندران - نماینده مجلس خبرگان رهبری، انتخابات پیش رو را موجب غربال گری نیروی های انقلابی و غیر انقلابی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع روحانیان قرارگاه حوزوی آیت الله رئیسی در استان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مهم در کشور بر ضرورت انتخاب اصلح تأکید کرد و گفت: اگر حوزه های علمیه پیرامون این امر مهم به میدان بیایند با شبکه سازی می توانند در آینده برای انقلاب و نظام اسلامی اثرگذار باشند.

وی با بیان این که این انسجامی که امروز میان طلاب و روحانیان انقلابی شکل گرفته نباید تنها به انتخابات ختم شود و باید جذب حداکثری مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید هر کسی که دغدغه انقلاب دارد را به این حرکت عظیم متصل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به این که امروز آیت الله رئیسی نماد انقلاب است، گفت: این انتخابات موجب غربال گری میان نیروهای انقلابی و غیر انقلابی خواهد شد و کسانی که با انقلاب زاویه دارند و کسانی که همراه انقلاب هستند خودشان را نشان خواهند داد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز تنها بخشی از ظرفیت حوزه ها برای معرفی نامزد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری به میدان آمده اند، افزود: بخش عمده ای از ظرفیت حوزه های علمیه ایده پردازی و نظریه پردازی برای تأمین نرم افزار مدیریتی کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به این که حوزه و روحانیت ابزاری برای پیروزی یک فرد و یا جریان در انتخابات نیستند، تصریح کرد: حوزه و روحانیت باید پس از انتخابات نیز نقش مؤثری به لحاظ نرم افزاری در کشور داشته باشد.

وی با تأکید براین که حوزه هیچ گاه به دنبال سهم خواهی نبوده و نخواهد بود، خاطرنشان کرد: ما کارمند امام زمان(عج) هستیم و تا آخر عمر برایمان بزرگترین افتخار است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز طلاب و روحانیان باید رویای اجتماعی که دولت اسلامی می تواند محقق کند را مورد بحث قرار دهند، ادامه داد: حمایت ما از آیت الله رئیسی به عنوان یک شخص نیست بلکه به عنوان یک مکتب است چون ایشان را نماد و آرمان می بینیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان این که دفاع ما از آیت الله رئیسی به این معنا نیست ایشان هم لباس ما است، گفت: این حمایت بدین خاطر است که آیت الله رئیسی فکر انقلاب را به جلو می برند.

وی ادامه داد: فکر انقلاب حمایت از محرومان، جوانان، بانوان، نگاه به داخل، فعال کردن ظرفیت های بومی، پررنگ کردن مرزها در برابر دشمنان، ایستادگی در برابر مستکبران و اسقلال است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که بحث های گفتمانی باید به سمت دولت اسلامی برود، گفت: امروز ارتباط با عموم مردم و تبلیغ چهره به چهره باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان این که تبلیغ چهره به چهره نباید در جامعه کمرنگ شود، بلکه باید در ایام انتخابات بیشتر تقویت شود، افزود: باید به سمت توده ها و قشر خاکستری جامعه حرکت کنیم و در جهت تبیین ضرورت حضور حداکثری و انتخاب اصلح با مردم صحبت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، مبارزه با فساد را از جمله ویژگی های دولت انقلابی برشمرد و با بیان این که این مبارزه با فساد از سوی متولیان امر باید باید مستمر باشد، گفت: دولت نهم و دهم هم ابتدا خوب بود اما در مسیر دچار انحراف شد./950/

ارسال نظرات