۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۸۲۳۱۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

دهه کرامت فرصت ارزشمندی برای درک جایگاه ولایت است

دهه کرامت فرصت ارزشمندی برای درک جایگاه ولایت است
مازندران - حجت الاسلام شکریان، دهه کرامت را فرصت ارزشمندی برای درک جایگاه ولایت در جامعه اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در در همایش بصیرتی هیأت رئیسه شورای هیأت های مذهبی، کانون های فرهنگی تبلیغی و کانون مداحان و شاعران آئینی استان با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت و فرصت ارزشمند این ایام در راستای تبیین معارف اهل بیت(ع)، گفت: دهه کرامت فرصت ارزشمندی برای درک جایگاه ولایت در جامعه اسلامی است و از این فرصت ارزشمند باید در راستای ترویج سیره و سبک زندگی اهل بیت (ع) بهره گرفت.

وی با اشاره به اهمیت این ایام در راستای ترویج معارف اهل بیت(ع) به ویژه ترویج فرهنگ رضوی، اظهار داشت: امروز ولایت پذیری یکی از مهم ترین شاخصه شیعیان در جهان بشمار می آید و قطعا دهه کرامت فرصت ارزشمندی برای درک این جایگاه بسیار مهم در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، افزود: حضرت فاطمه معصومه(ع) نماد تقوا، پاکدامنی و ولایت پذیری است و دختران امروز جامعه اسلامی باید از این بانوی با کرامت و ارزشمند اسلام الگو برداری کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود ولایت پذیری را مهم ترین ویژگی حضرت معصومه(س) دانست و تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) هم اهل قیام بود و در مدینه قعود نداشت و در دفاع از ولایت از مدینه با 400 نفر به شهر قم مهاجرت کرد و در طول مسیر به روشنگری پرداخت و دهه کرامت دهه ولایت پذیری و تجدید بیعت و عهد با ولایت است و به فرموده امام راحل ولایت فقیه ادامه ولایت رسول الله(ص) است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به اهمیت این دوره از انتخابات و حضور حداکثری و مشارکت همه آحاد جامعه خاطر نشان کرد: حضور حداکثری مردم و مشارکت همه آحاد جامعه مشت محکمی به دهان یاوه گویان و جبهه استکبار جهانی خواهد بود و تمامی تلاش های چندین ساله آنان را پوچ و بیهوده خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود ضمن اهمیت انتخاب اصلح با توجه به معیارهای رهبری معظم انقلاب، اظهار داشت: مشارکت همه اقشار تاثیرگذار جامعه ائم از حوزه و دانشگاه و حضور آگاهانه برای انتخاب اصلح می تواند ایران اسلامی را در برابر همه تهدیدها ایمن کند و بسیاری از مشکلات پیش روی کشور را که همان مشکلات معیشتی و اقتصادی است برطرف و یا کاهش دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران، حضور و مشارکت حداکثری را در پای صندوق های رای، موجب عزت و اقتدار ایران اسلامی دانست و بیان داشت: حضور حداکثری و انتخاب اصلح موجب عظمت انقلاب و عزت جمهوری اسلامی خواهد شد.

حجت الاسلام شکریان در پایان با اشاره به بیانات بسیار مهم و راهگشای رهبری معظم انقلاب در سالروز رحلت بناینگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)، تاکید کرد: حلقه های میانی و جریانهای فرهنگی مردمی همچون گذشته در لبیک به فرامین رهبری معظم انقلاب و دعوت عموم مردم ایران پای صندوق های رای و ایجاد خلق حماسه سیاسی تلاش کنند./950/

ارسال نظرات