۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۸۲۳۷۹
مسؤول فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

۸۰ روحانی مبلغ و استاد حوزه خراسان شمالی دوره مشاور خانواده را گذراندند

۸۰ روحانی مبلغ و استاد حوزه خراسان شمالی دوره مشاور خانواده را گذراندند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام رحمانی گفت: حدود ۸۰ نفر از روحانیان مبلغ و اساتید حوزه علمیه استان دوره پودمانی مشاور خانواده را با موفقیت گذراندند.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، مسؤول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری مرحله اول دوره پودمانی مشاور خانواده با مساعدت و همکاری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم توسط اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد و اظهار کرد: این دوره ویژه اساتید و مبلغین برادر و خواهر استان برگزار شد.

وی تصریح کرد: این دوره در سه سرفصل روانشناسی عمومی، اصول و فنون مشاوره و اختلالات روانی برگزار می‌شود که فعلاً سرفصل اول با موفقیت دانش پذیران به اتمام رسیده است.

حجت‌الاسلام رحمانی تصریح کرد: قریب به 80 نفر از مبلغین و اساتید خراسان شمالی در این دوره کاربردی شرکت و در آزمون نهایی مرحله اول نیز شرکت کرده‌اند.

مسؤول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به تحصیل 2600 طلبه در 15 مدرسه علمیه استان خراسان شمالی، تصریح کرد: از این تعداد طلبه هزار و 700 نفر طلبه برادر و 900 نفر طلبه خواهر هستند که در شش مدرسه علمیه خواهران و 10 مدرسه علمیه برادران استان تحصیل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 2600 طلبه مشغول به تحصیل در مدارس علمیه استان حدود 250 نفر طلبه سطوح دو و سه، 50 نفر طلبه سطح چهار و عالی و بقیه طلاب سطح یک هستند.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به تعداد کل اساتید مدارس علمیه استان، افزود: تعداد کل اساتید مدارس علمیه استان 190 نفر است که از این تعداد 150 استاد برادر و 40 استاد خواهر هستند و از 150 استاد برادر حوزه علمیه استان 40 نفر اساتید تمام‌وقت یا اعزامی بوده و بقیه حق‌التدریسی هستند.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات