۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۸۲۵۲۹
رهبر شیعیان پاکستان:

اهدای خون جلوه ای از فداکاری و فضیلتی برای رشد انسان ها است

اهدای خون جلوه ای از فداکاری و فضیلتی برای رشد انسان ها است
حجت الاسلام والمسلمین نقوی با بیان این که اهدای خون جلوه ای از خدمت خلق است، گفت: این امر خداپسندانه فضیلتی است که در رشد و تعالی انسان ها اثر چشمگیری دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان، در پیامی به مناسبت روز جهانی اهدا کننده خون، احترام به سالمندان و آگاهی از بی احترامی با بزرگان، گفت: اهدای خون جلوه ای از فداکاری و فضیلتی برای رشد انسان ها است.

وی با بیان این که اسلام دینی است که هماهنگ با فطرت و علمبردار انسانیت است، دینی که در آن جایی برای تعصب ملی، رنگ و نژاد وجود ندارد، ابراز داشت: اسلام بخاطر همین سیاست های راهبردی، محافظ حقوق انسان ها و برقرای روابط بشر دوستانه با جهان در چند قرن گذشته بوده است.

این روحانی پاکستانی با اشاره به این که قرآن کریم برهمکاری در امر خیر تاکید کرده است، چنانکه خداوند متعال در سی و دومین آیت کریمه از سوره مائده می فرماید: مَنْ أَحْیاها فَکَأَنَّما أَحْیَا النّاسَ جَمیعاً، هر کس انسانى را از مرگ رهائى بخشد، چنان است که گوئى همه مردم را زنده کرده است، گفت: مراجعیت عظیم الشان شیعه نیز برای نجات جان انسان ها با اهدای خون تاکید دارند و انرا عملی نیک می شمارند و حتی در بعضی از شرائط و بنا به نیازها، اهدای خون را واجب کفایی نیز می دانند.

وی با تاکید به این که طبق فرمایشات و احادیث پیامبر اسلام(ص) احترام به والدین و بزرگان جامعه موجب نجات انسان ها در دنیا و آخرت است، اظهار داشت: رسول اسلام(ص) می فرمایند که به بزرگان خود احترام بورزید تا روز قیامت در کنار من و همراه من باشید نیز فرمود: رمز و کلید خیر و برکت احترام به بزرگان است.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) که اگر جوانی به پیرمردی احترام بورزد خداوند او را در پیری خودش مورد احترام قرار خواهد داد، اشاره کرد و بیان داشت: طبق آموزه های اسلامی احترام به بزرگان، خانواده ها را تقویت می کند چون بزرگان خانواده ستون خانواده ها هستند، اگر جهان به آموزه های اسلامی درست عمل کند آسایشگاه ها و مراکز نگهداری سالمندان در جهان تعطیل می شوند.

وی در آخر گفت: اسلام جامعه را درس حسن خلق و پرهیز از بد رفتاری با بزرگان را می دهد، ما فقط با عمل و رعایت به اصول اسلامی می توانیم جامعه ای زیبا، با آرامش و زندگی موفق در دنیا و اخرت داشته باشیم./988/

ارسال نظرات